Reply on: Ámos #117133:
Ani ja si to nemyslim... Ale bavime sa o prioritach a o rozmere funkcnosti.Ten chodnik medzi Modrou a Pezinkom nie je nevyhnutny. Netvrdim, ze ho nechcem, ja mam rad cykloturizmus a podporil by som kazdy takyto projekt, no vacsina ludi ho aj tak bude vyzivat skor na rekreacne ucely ako na transportne. V takomto pocasi, alebo ked nasnezi, ti kazdy obyvatel Modry (mozno na par vynimiek) odmietne cestovat na bicykli do prace do Pezinku, alebo na prestup do BA. A z hladiska udrzatelnosti je takyto chodnik irrelevantny. A myslim ze ma skor lokalny vyznam, maximalne vramci okresu Pezinok a mali by sa o nho zaujimat mesta Pezinok a Modra, ako o sluzbu (rekreacnu) pre svojich obyvatelov.
Rozsirenie Seneckej cesty je ina vec. Je to zabezpecenie kvalitnej dopravy medzi mestami a obcami okresu Senec, Trnava, Galanta pre akademicku/pracovnu dochadzku do Bratislavy. Uz to nie je nieco co je dobrovolne (relax) ale nieco, co je potrebne (zamestnanie). Navyse tato cesta je cesta 1.triedy a ma nadregioalny vyznam. V pripade uzavery dialnice D1 dokonca celostatny. Uz to nie je len medzi obcami ale je to dolezite vramci kraja/krajov.
Myslim ze ocvhat Velkeho Bielu a Senca obyvatelia uvitaju tiez a tiez to z hladiska autobusovej a tranzitnej dopravy nie je nieco zle, ale skor prinos, ze dialkove linky nemusia ist cez Biel a Senec 40kou. A na toto niekto povie ze to nie je udrzatelne...
Co by bolo udrzatelne? v roku 1800 obohnat Bratislavu plotom a tahat odtial cyklochodniky?
Neviem ci si ivanbuto pomylil mesto s krajom. Podporovat cyklodopravu (ale jej dopravny, nie turisticky vyznam) v ramci mesta by mala byt priorita cislo jedna. Podporovat vsak jej vyznam na urovni kraja je hlupost, lebo rad by som videl tych namakancov v oblekoch a zeny s lodickami ako kazdy den slapu zo zamestnania a spat 30km denne v kazdom pocasi. Turisticky vyznam by mal byt tiez dolezity, ale to uz nie je vec kraja ale samosprav obci... a malo by to byt v ich zaujme...
frenky