paci sa mi najma ten argument k bodu 3, dovol mi k tomu vyjadrit moj osobny nazor:
samozrejme, ze sa nezmestil cyklochodnik, lebo prvoradou prioritou su jednoznacne siroke cesty pre investorov a ich drahe auticka. A do buducnosti sa samozrejme planuje dalsia a dalsia vystavba v danej lokalite, lebo aj to patri medzi priority mesta. A medzi Jegeho a Palkovicovou sa este k tomu nachadza park, tam sa vyslovene ziada jeho likvidacia a miesto neho krasny polyfunkcny objekt, tak zo 30 poschodovy, aby vhodne zapadol do okolia. A ku podzemnym garazam objektu treba zriadit aspon 3x krizovanie cez elektrickovu trat, samozrejme svetelne riadene, s plnou preferenciou IAD a samozrejme s odboceniami na vsetky svetove strany.
Ja sa vazne cudujem, ze pri realizacii toho unikatneho projektu rozsirenia zahradnikovej sa vobec naslo miesto na nejaky chodnik pre pesich a na elektrickovu trat! ...ktore su vlastne aj tak uplne zbytocne, lebo ani jedno z toho predsa biznismeni, supermeni, mafiani ni politici nebudu vyuzivat... nebyt toho, mohla tam byt krasna, aj 8-prudova komunikacia! grc ?
k tej preferencii citujem jedneho vodica, ktory na krizovatke s jegeho stal skoro minutu a ziadne auto zatial nepreslo cez trat...ktory idiot toto urobil??? ved aj ja by som to lepsie vymyslel..a na 100 percent s nim suhlasim...
Ad 2:
Pôvodne tam malo byť aj ľavé odbočenie do ulice Líščie údolie.
Ad 3:
V tomto mieste má byť niekedy v budúcnosti ďalšie ľavé odbočenie (zrejme až nejaký investor zaplatí rozširenie tej jednosmerky. ?
Re #116815 pepke: Možno preferencia nefunguje práve z toho dôvodu, že nie je zapnutý ešte aj ten semafór na Mraziarenskej, lebo ten je tiež zaradený do preferencie.
ad bod 4: s tou preferenciou to vyzerá šeredne, včera som tade šiel a na Jégého sme stáli dosť dlho a potom ešte aj na tom križovaní s Miletičovou...a na TN sme boli asi -3, a to ešte nefunguje semafor pri Mraziarenskej
A dnes nový čas písal v malom okienku vedľa CapaCity, že vyčlenili 500 mil na nákup električiek, ďalším asi CapaCity, trolejbusy a "duobusy" tak, ale neviem či sa dá NČ veriť. ?
Viem, že je v Slávičom, ale tam chodia hlavne študenti a je to trošku od ruky a čo poznám ľudí ja tak väčšinou chodia do mesta lebo tam je priame spojenie s električkou a nemusia ísť trolejbus+električka+autobus, alebo 32+ pešia cesta. ? Nehovorim len o KV, ale o tom, že aj v iných mestský častiach, ktoré majú obchodné domy nie moc od ruky by takéto predajne mohli byť.
Predvcerom som si bol omrknut "zrekonstruovanu" Zahradnicku a zaujalo ma zopar detailov.
1. krizovatka Zahradnicka-Jegeho:
Na kieho frasa tam spravili lave odbocenie z Jegeho? Doteraz tam nechybalo a zrazu ho treba? Na Jegeho ani nie je zvlast odbocovaci pruh dolava takze aj ked vsetci idu doprava na Zahrdanickej smer do Ruzinova auta stoja na cervenej. Zbytocne. A eliny detto.
2. krizovatka Liscie nivy-Zahradnicka:
To bolo naozaj nutne tam robit CSS? A lave odbocenie do Mraziarenskej? Tam nemuselo byt ziadne lave odbocenie a vlastne ani prejazd cez kolaje.
3. Rozsirenie oproti vyusteniu Ruzovej doliny:
Vie mi to niekto vysvetlit co to ma znamenat? Oproti Ruzovej doline je cesta siroka na tri pruhy. Dva co idu z ruzinova tu idu "vlnovkou" a pri trati v mieste "tretieho pruhu" je zebra. (po kotrej samozrejme niektori experti budu jazdit). Cital som ze k chodniku pre pesich sa uz nezmestil cyklisticky. Jedine miesto od zastavky Slovanet po Jegeho kde by sa nezmestil je prave toto (pre mna nepochopitelne) rozsirenie...
4. preferencia elektriciek:
Je zapnuta? Lebo na Jegeho eliny stali. Takze ak je spustena tak je ako vsetky "preferencie" v BA na dve veci...
je rozdiel medzi stavebnym objektom a autobusom, ale aj tak chvilu trva kym sa podrobne preskumaju vsetky doklady.
Nadlimitne zakazky musia byt zverejnene v europskom vestniku, niekedy je vyzadovana aj inzercia v svetovych (resp. vyznamnych) periodikach. V tomto pripade sa ide len podla zakona o VO, takze staci vestnik.
Tender je ostro sledovany, neuspesny uchadzac sa moze odvolat, takze nic nemozno nechat na nahodu.
Kami:
Mezinárodní tendr?
- v případě nákupu autobusů do BA se nejedná o mezinárodní tendr (obě firmy zastupují slovenské pobočky)
- jaký je rozdím mezi mezinárodním a národní? Podle mě v podstatě žádný (alespoň na trhu EU)
Uzavření smlouvy samozřejmě něco trvá, ale oznámení vítěze už ne. Měl jsem za to, že po otevření obálek je vítěz znám.
vcera bolo len otvaranie obalok. Medzinarodne tendre chvilu trvaju, medzi dorucenim ponuky a uzatvorenim zmluvy moze prebehnut aj niekolko mesiacov podla zlozitosti predmetu obstaravania.
mam to chapat tak, ze Mercedes a Irisbus su v porovnatelnelnych cenovych hladinach ako pri obstaravacej cene, tak pri prevadzkovych nakladoch? Som zvedavy na dalsie podrobnosti a dalsi priebeh tendra. Ale vidiet ze sa zvolebnieva.
Emo
Je zapnuta? Lebo na Jegeho eliny stali. Takze ak je spustena tak je ako vsetky "preferencie" v BA na dve veci..."
Ty čakáš nejakú preferenciu električiek? V Bratislave? ? ?