No nemyslim si, ze je nutne riesit, ci mat, alebo nemat expresne linky elinove. Stacilo by, keby eliny mali preferenciu poriadnu, dalej keby ich interval bol taky, ze nemusi stat na zastavke dlhsie ako ma jazdnu dobu medzi nimi a podobne. To by zrychlilo dopravu o vela. Ved si zoberte aky jerozdiel medzi casmi v spicke a napr. poslednym spojom - a trat aj zastavky ostavaju!
Turbo
To je velmi zaujimava otazka. Viem si predstavit aj riesenie trojkolajnou tratou. Na kratkom useku (povedzme tak 2 zastavky) by sa mohli vozy v jednom smere predbehnut. V case rannej spicky jednosmerne do meste. Vznika ale nutnost mat na zaciatku spicky obratisko napchate dostatocnym poctom vozidiel na danu linku, lebo vracali by sa pomalsie. Ale aj takto sa to da riesit. Konkretne si viem predstavit riesenie tak, ze od Karlovej Vsi po zastavku Molecova by bola trat trojkolajna. Vyhodou je aj moznost odstavenia jednej kolaje pre ucely pravidelnej udrzby - podbijanie, brusenie, navarovanie - takto sa da v phode na cely vikend uzavriet jena kolaj bez akehokolvek negativneho vplyvu na plynulost premavky. Lebo nocne vyluky, kde je max. 4 hodiny casu su o nicom - vela sa nestihne spravit a praca chvetrne malo palatna...