PvvS:
Aspon nieco...
Aj keby sa Ruske podvozky vyrabali na 1435 mm rochod, stale je to nezmysel, to snad uznas.
Ja som netvrdil ze metrovy rozchod ma nizsie dynamicke uciny na trat. Prave naopak, priecna zatazenie lozka je vyssie. Ale pri pravidelnej udrzbe tam rozdiel sotva citit.
Inac o porovnavani hlucnosti a etc... Odporucam precitat si:
Habarda, D.: Mestská hromadná doprava, vydavateľstvo ALFA Bratislava, 1988. Tam je to pekne aj so vzorcom vysvetlene. Je tam aj technicke odovodnenie max. rychlosti v oblukoch. Hlucnost pri prejazde oblukom je na metrovom rozchode nizsia, to mi potvrdil aj Ing. Vingalik. Bohuzial, na nasich Trabust tratiach, ktore maju geometriu veskeru-zadnu a co voz to iny profil kola to neplati. Preto je porovnavanie Bran a Braislavy asi take ako porovnavanie jabl z hruskami. Sice co som bol naposledy v Brne, tak tam tie vozy strane pistali v oblukoch, ale Martyk mi vysvetlil zevraj presli na iny profil kola a trate k tomu este neprerobili. Takze to moze byt tym... Chodove vlastnosti Bratislavskych a Brnenskych T3 a T6A5 preto nemozeme brat ako smerudajne. Inac, Bratislavske T3 su na tom lepsie ako Brnanske, lebo tie sa idu na krizoch rozsypat, Bratislavske maju tlmice a aj hladis chod. Ale iba na vybratych vyhybkach to plati.
Aspon nieco...
Aj keby sa Ruske podvozky vyrabali na 1435 mm rochod, stale je to nezmysel, to snad uznas.

Ja som netvrdil ze metrovy rozchod ma nizsie dynamicke uciny na trat. Prave naopak, priecna zatazenie lozka je vyssie. Ale pri pravidelnej udrzbe tam rozdiel sotva citit.
Inac o porovnavani hlucnosti a etc... Odporucam precitat si:
Habarda, D.: Mestská hromadná doprava, vydavateľstvo ALFA Bratislava, 1988. Tam je to pekne aj so vzorcom vysvetlene. Je tam aj technicke odovodnenie max. rychlosti v oblukoch. Hlucnost pri prejazde oblukom je na metrovom rozchode nizsia, to mi potvrdil aj Ing. Vingalik. Bohuzial, na nasich Trabust tratiach, ktore maju geometriu veskeru-zadnu a co voz to iny profil kola to neplati. Preto je porovnavanie Bran a Braislavy asi take ako porovnavanie jabl z hruskami. Sice co som bol naposledy v Brne, tak tam tie vozy strane pistali v oblukoch, ale Martyk mi vysvetlil zevraj presli na iny profil kola a trate k tomu este neprerobili. Takze to moze byt tym... Chodove vlastnosti Bratislavskych a Brnenskych T3 a T6A5 preto nemozeme brat ako smerudajne. Inac, Bratislavske T3 su na tom lepsie ako Brnanske, lebo tie sa idu na krizoch rozsypat, Bratislavske maju tlmice a aj hladis chod. Ale iba na vybratych vyhybkach to plati.

Z
Vcera sme sa vecer viezli s malou domov 96-kou. Sedeli sme na prvom dvojsedadle (ik280) a spoza mna sa naraz zacne sirit silny acetonovy zapach. Ludia sa tvarili akoby nic, hoci voz bol pomerne plny. Obratila som sa a za mnou sedel chlap tak okolo 40-ky, vyziabnuty ako matoha, vyska asi dva metre, v ruke gaza s rozpustadlom - a fungoval. Pritom za nim sedeli chlapi, okolo boli tiez ludia...Situacia ako vystrihnuta z novin. Chlap sa viezol takto asi tri zastavky a nikto nic! Tak som sa k nemu otocila a opytala sa ho, ci si s tym nechce radsej vystupit (vodic si ho zatial nevsimol a nechcela som tam vyvolavat zbytocny rozruch). Pozrel na mna uplne nepritomny duchom a znova som ho razne poziadala, ci si s tym nechce vystupit. Nato sa uz ozvali aj chlapi sediaci za nim, ze robi smrad na cely autobus. Chlap na mna par sekund civel a oznamil mi, ze teda radsej vystupi - a vypadol... Spomenula som si na KLF-a a vyhybkove zelezo, ale nastastie sa to podarilo vyriesit...Viete si predstavit, ze kolkokrat si takto sadnu a vozia sa od konecnej po konecnu pekne v teplucku? Och....