Kami: naklady na kolajovu dopravu: su vyssie v zriadovacom stadiu a rovnako pri vymene vozidiel, okrem toho sa zeleznice musia starat aj o svoje trate, pricom SADky sa o cesty starat nemusia (to robi niekto iny), prevadzkove naklady su vsak (hlavne v pripade elektrifikovanych trati) na prepravenie jedneho cloveka nizsie (v zmysle opotrebenia vozidiel a spotrebovanych energii) Hlavnou chybou zeleznic je ze maju v sucasnosti uz prilis vysoke ceny a tak mnoho ludi ciste z ekonomickych dovodov pouzije radsej bus, pricom pridanim viacero busov na linku naklady vzrastu priblizne linearne (kupim autobus, zozeniem vodica, natankujem a obcas ho poslem do dielni na udrzbu), kdezto zrusenim vlakov sa prevadzkove naklady zelezniciam linearne neznizia (pretoze personal na staniciach a udrzba trati tam byt musi aj ked tade prejde co i len jeden vlak za den a v pripade elektrifikovanych trati je treba udrziavat aj napatie v troleji)
Treba kopat do politikov....
Treba kopat do politikov....
Papyr
A k tej kamionovej doprave: povodne som mal predstavu predlzenia jednokolajnej normalnerozchodnej trate elektrifikovanej systemom 3kV js v useku Velke Kapusany - Matovce - Lekarovce - Vysne Nemecke, kde by bol RO-RO terminal pre kamiony z UA a aj osobna zeleznicna stanica hned pri hranici (pretoze tesne za hranicou sa rozklada 100-tisicovy Uzhorod, mohli by tamojsi ludia prist pesi alebo pomocou MHD k hranici, ktoru by pesi presli a na druhej strane by nasadli do vlaku, ktory by mal v KE pripoj na BA, Wien alebo Prahu)... elegantne riesenie dialkovej dopravy so statom s inym rezimom a inym rozchodom ako my... Na colnici neziaduce osoby vytriedia a ziaduce budu hned na druhej strane nastupovat do dialkovych vlakov, bez toho, aby museli platit tarifu CIV... Kamiony by sa takisto nakladali na vlaky... a cela tato trat je elektrifikovana az po tu Blavu, Vieden alebo Prahu...
Lenze taky odstavec, ako bol predosly, snad moze napadnut len cloveka, ktory zije v Prahe a huli tam zakazane bylinky...