Reply on: kecho #108968:
"nieco tu smrdi, ked pocas noci sa oplati taxik uz 2-3 ludom a cez den by to vyslo prakticky u 5.5 cloveka, to vsetko u vyrazne dotovaneho DPB oproti nedotovanym taxikom" podmienovaci sposob zrejme nepoznas, ked pisem BY TO VYSLO tak tym nemyslim ze to niekto robi ci ze sa to robi, ja tu matematicky porovnavam efektivitu cestovania, divim sa ze si sa nechytil skor toho polcloveka ci spilim niekoho, ja tu vravim ze v noci sa taxik oplati 2-3 ludom co nie je nic nezvycajne a cez den BY SA oplatil pri 5.5 cloveka napriek tomu ze taxiky nie su nijako dotovane a busy (cestovne) 45 ci 55% (nepamatam si teraz presne), pointa je v tom ze taxik blizky realite so 4 ludmi (ako som aj uviedol v priklade v porovnani a neuvadzal 5.5 ludi) by sa uz pri 5.5 oplatil bez dotacie viac ako dotovane spoje DPB s vyrazne vyssou kapacitou a vyrazne nizsou spotrebou na osobuja by som zrusil dotovanie uplne nech ceny zodpovedaju realite, zaviedol by som viacero navzajom si konkurujucich prepravcov co by pravdepodobne logicky vyustilo do min. zavedenia 2 tarif pre spicku a sedlo s cenami zodpovedajucimi reality, ten sucasny system je totalne pokriveny, prakticky jedine podmienky by boli ze by sa museli operatori striedat v obsluhovani nevyhodnych lokalit ak by chceli podnikat (cosi ako pohotovosti u lekarni napr.) a museli by pouzivat jednotny system listkov/kariet, nie je mozne aby clovek platil v spicke v natrieskanej 93ke tolko isto ako v sedle v nejakej okrajovej linke v poloprazdnom buse, DPB realitu prevratil uplne naopak v nocnej doprave kde to doviedol ad absurdum ze MHD sa uz pe 2-3 ludi neoplati a radsej si maju vziat taxik, za takeho stavu by bolo asi rozumnejsie nocnu prepravu rovno zrusit
lampash