"nieco tu smrdi, ked pocas noci sa oplati taxik uz 2-3 ludom a cez den by to vyslo prakticky u 5.5 cloveka, to vsetko u vyrazne dotovaneho DPB oproti nedotovanym taxikom" podmienovaci sposob zrejme nepoznas, ked pisem BY TO VYSLO tak tym nemyslim ze to niekto robi ci ze sa to robi, ja tu matematicky porovnavam efektivitu cestovania, divim sa ze si sa nechytil skor toho polcloveka ci spilim niekoho, ja tu vravim ze v noci sa taxik oplati 2-3 ludom co nie je nic nezvycajne a cez den BY SA oplatil pri 5.5 cloveka napriek tomu ze taxiky nie su nijako dotovane a busy (cestovne) 45 ci 55% (nepamatam si teraz presne), pointa je v tom ze taxik blizky realite so 4 ludmi (ako som aj uviedol v priklade v porovnani a neuvadzal 5.5 ludi) by sa uz pri 5.5 oplatil bez dotacie viac ako dotovane spoje DPB s vyrazne vyssou kapacitou a vyrazne nizsou spotrebou na osobu
ja by som zrusil dotovanie uplne nech ceny zodpovedaju realite, zaviedol by som viacero navzajom si konkurujucich prepravcov co by pravdepodobne logicky vyustilo do min. zavedenia 2 tarif pre spicku a sedlo s cenami zodpovedajucimi reality, ten sucasny system je totalne pokriveny, prakticky jedine podmienky by boli ze by sa museli operatori striedat v obsluhovani nevyhodnych lokalit ak by chceli podnikat (cosi ako pohotovosti u lekarni napr.) a museli by pouzivat jednotny system listkov/kariet, nie je mozne aby clovek platil v spicke v natrieskanej 93ke tolko isto ako v sedle v nejakej okrajovej linke v poloprazdnom buse, DPB realitu prevratil uplne naopak v nocnej doprave kde to doviedol ad absurdum ze MHD sa uz pe 2-3 ludi neoplati a radsej si maju vziat taxik, za takeho stavu by bolo asi rozumnejsie nocnu prepravu rovno zrusit
Ja verim ze mesto im jasne povie: "Sme ochotny Vam postavit elektricku. Ak nechcete tak fajn, ale my Vam nic ine financovat nebudeme" a potom nech si spravi LoLo referendum.
Inak skoda ze v BN nenechali "v plytkom tunelY", ale prelozili to z LoLovciny do slovenciny.
Neviem prečo by mal byť rozchod v KAŽDOM oblúku o niečo širší.... V sieti ŽSR si to už presne nepamätám, ale pokiaľ mi je známe, tak v DP BA platí norma ON 73 6412 a v nej uvedené rozšírenie rozchodu IBA v oblúkoch s polomerom 50 m a menším...... A pokiaľ viem, v úseku Lafranconi - Botanická záhrada sú polomery oblúkov oveľa väčšie. Teraz možno na mňa vyštartujú zástancovia rozšírenia rozchodu aj oblúkoch s polomermi viac ako 50 m....ale ja som len citoval normu.....
Rozširovanie rozchodu otáčaním podkladníc je mi známe.... Viem, že podvaly chodili od výrobcu už vystrojené a teda som presvedčený, že podkladnice boli namontované tak, aby rozchod bol 1000 mm - teda podkladnice v tzv. základnom umiestnení. Nepredpokladám, že výrobca dostal od DP požiadavku, aby na určitý počet podvalov namontoval podkladnice naopak.... A taktiež nepredpokladám, že počas údržby sa "omylom" otočili podkladnice.....
Take nieco som navrhoval uz davnejsie, aj ked biele by to stale vyzeralo ako sanitka. Ale urcite by som tam nedaval druhe dvere (aspon nie do vozu co ma byt na 44)
Nezaregistroval som, kde si spomenul tie dva najrozšírenejšie modely, mohol by si ich zopakovať?
Svetelné toky nepoznám, predpokladám, že u xenónov budú vyššie (inak by ich nevymýšľali, žáááno?) ale opakujem, že kvôli bodu tri to nie je relevantné.
Mimochodom, myslíš, že ak by tvoja teória bola pravdou, tak by boli schválené?
ee, myslim ze mam este doma odlozeny casopis Auto motor a sport z r.98, kde sa tato tema rozoberala. Boli auta ktore to nemali, 2 najrozsirenejsie modely som spomenul, obycajne to mali spickove vybavy niektorych modelov strednej triedy s cenou zlahka pod melon. Vtedy tam bola aj velka debata ohladom oslnovania. Co sa tyka tvojich troch bodov:
1) To je len o dovod naviac na ktory som zabudol, preco to teoreticky moze viac oslnovat.
2) Mas pravdu, vies ho porovnat?
3) To je pravda len vtedy ak je to tak, ze s tou lepsou geometriou mi v zakrute a pri hrbolcoch ani na okamih nezasvietia do oci. Tym nechcem povedat, ze oslnenie od hlupo nastavenych halogenov je mensie zlo.
novacik