Reply on: hoppusmark01 #105918:
Električka môže úplne bez problémov dostať rovnaký náter ako autobus (viď Ostrava, prípadne Zločinecká Spoločnosť) a vyzerá to veľmi dobre. Rozlišovanie trakcií náterom je šotonezmysel. Nie si náhodou zo železničiarskej rodiny?
Majo
Re #106130 hoppusmark01: "paralelne vedenie metra a elektricky je nehospodarne" - to je absolutny, ale absolutny nezmysel, ale aj keby, ta trat 21-ky nejde stale pralelne s U2, su tam odlisne useky. Ak by to spravili podla mojho navrhu v #106067, paralelny usek s metrom by nebol, a sucasne by sa nahradila jedna vytazena autobusova linka elektrickovou. Inak o tom, aky nezmysel je tvrdenie "paralelne vedenie metra a elektricky je nehospodarne" svedci mnozstvo prikladov z historie, spomeniem napr. Budapest. Spravidla zvykne dopadnut zrusenie elektrickovej trate a jej nahrada metrom takto: aby električková trať nezaberala priestor a nebolo potrebné ju udržiavať, zruší sa a nahradí ďalšími pruhmi pre IGK. Po čase (po upadnutí počiatočnej eufórie z metra) ľudia začnú frfľať, že musia chodiť ďaleko na stanice, výjde sa im teda v ústrety a zavedie sa autobusová linka viac-menej súbežne s metrom na lokálnu obsluhu. Po čase však zistia, že autobus musí stáť v zápachach, a preto sa ľudia k stanici metra odvezú radšej autom (v zápche sa predsa len príjemnejšie sedí v aute, než stojí v autobuse, hoci každé auto zápchu len zväčšuje). A až pri striekaní BUS-pruhov (ak sa ich vôbec podarí presadiť) si všetci začnú trieskať hlavy, prečo tú električku vlastne zrušili.