článok 42 - minimálna šírka jazdného pruhu pri rekonštrukciách v stiesnených podmienkach a obmedzení nákladnej dopravy môže byť 2.8 m
tabuľka 3 - šírka jazdného pruhu na C1 a C2 v stiesnených podmienkach 3.25 m, min 3.0m, pri rekonštrukciách B2 a C1 v stiesnených podmienkach 3.0m, min 2.8m, na obslužných komunikáciách min.2.8 m, šírka autobusového pruhu v stiesnených podmienkach a rekonštrukciách 3.25 m, min.3.0 m
článok 79 - šírku zastávkového pruhu možno v stiesnených podmienkach znížiť výnimočne až na 2.75 m
_____
Je možné kolónu označiť za stiesnené podmienky ? Imho áno.
V prípade dvojprúdových komunikácii, ktoré disponujú najmä rannými zácpami v jednom smere vytvoriť sekundárnym dopravným značením (neviem či napríklad modrú farbu vyhláška dovoľuje, zdala by sa mi najoptimálnejšia, ale aj s oranžovou by sa dalo žiť ?) jazdné pruhy 3 - z toho jeden BUS.
V prvých dňoch a následne preventívne by bola vhodná účasť dopravných koordinátorov (zelení, modrí, dispečer, spoločnosť), ktorá by prípadným momotárom pomohla sa zaradiť ?
Takéto riešenie samozrejme nevyžaduje rozšírené cesty, posunuté chodníky a najmä kandelábre (s trolejovým vedením vedením), najmä pri skutočnosti, že takto rozsiahlych prác sa dočkávame veľmi sporadicky ak vôbec. Čo tým chcem ale povedať je, že kolóny vznikajú na výjazdoch zo sídel, čas, v ktorý by bolo vhodné pre dané riešenie sú 2 - 3 hodiny pracovného dňa (7-9 a vieme, že narastá) a za skutočne malé náklady - druhé vodorovné a zvislé dopravné značenie, spolu s vhodnou podporou by mohlo byť fajn. ☺
Oznámenie pre cestujúcu verejnosť ,,linka Bratislava – Wolfstahl“
Dopravný podnik Bratislava oznamuje cestujúcej verejnosti, že po dohode so zástupcami rakúskej strany sa spustenie pravidelnej linky Bratislava Nový most – Wolfstahl presúva na sobotu 24.05.2008. (DPB.sk)
v CR bežne nosia na križovatku bicykel aby nastavili požadovanú citlivosť detektorov... zaujímavé by to bolo napr. pri radarových detektoroch (napr. v BB majú namiesto slučiek), ktoré bod pohybujúci sa menej ako 10 km/h vôbec nezaregistrujú...
takto nejak by to mohlo vyzerat, keby bus pruh zanikal este pred krizovatkou: http://i27.tinypic.com/288wa4g.jpg (Ike, pozical som si tvoj povodny obrazok). Akurat si neviem predstavit, ako by to slo blbovzdorne nakreslit na zvisle znacenie
tu nie je problem ostrovcek, ani to ci bude bus+1 alebo 1+bus... problemom je ze hlavna cesta na ktoru sa tento vyjazd napaja je 2-pruhova. v praxi to znamena ze pred krizovatkou budu dva pruhy (1normal + 1bus) a za krizovatkou len jeden. Bus pruh by zanikal v krizovatke, co neviem ci je z legislativneho hladiska spravne.Ten bus pruh by teoreticky mohol zanikat pred tym "rozdvojenim" no to by potom chcelo aby nalavo bol cisto buspruh a napravo IAD na oba smery, co je ale nedobre riesenie, kedze by v kolone stali zbytocne auta odbocujuce do stupavy a kolona by tak bola az v priebeznom pruhu na dialnici (odhadujem - teraz tomu nechyba vela a to su tam auta len do DNV)
1) Ostrovcek zruste.
2) Lavy pruh urcte len pre odbocenie dolava a zaroven ho oznacte ako BUS pruh.
3) Pravy pruh nechajte pre odbocenie na oba smery a urcte ho pre vsetky druhy vozidiel.
Sice nepoznam miestnu situaciu, ale hovorim nieco nezmyselneho?
Re #104787 Mike:
len aby sa to nezbastardilo ešte viac. pokiaľ to nebude realita, príliš tomu neverím. vždy sa nájde niekto, kto si presadí, aby ostala aj odbočka z Dostojevského vľavo, pretože cez most snp by to mal predsa príliš ďaleko...
Re #104797 Valec:
myslím, že to spojenie most-schwechat je 149 alebo 189 , teda ani nie tých 300.
linka XYZ Wolfsthal je ďalšou zbytočnou atrakciou cirkusu zvanom vedenie DPB
Re #104804 metalheart:
lenže v Grobe nebývajú správni Slováci, na rozdiel od Rakúska, kde v momente popredávajú autá a budú sa denne aspoň 4x voziť cez hranicu...
"Sokovalo ma spravanie IAD, ktori na autobus trubili a ten sa tam vyslovene musel votret."
To vieš, ani sa im nečudujem, že trúbia. Pokiaľ tam pre autobus nie je legálny BUS pruh, tak preňho platia také isté predpisy ako pre ostatných. Pokiaľ ide o Tvoj návrh, mne sa páči. ? Akurát si nie som istý, či by autobus dokázal vytočiť ten pravý uhol pri obchádzaní ostrovčeka. Ďalší problém by bol v tom, že kým na odbočenie by si mal vlastne dva pruhy (normálny a BUS), tak za križovatkou by musel pokračovať len jeden, z čoho vyplývajú kolízie. Iba že by sa rozšírila cesta. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
"DPB, a.s., nemá žiadne finančné ani prevádzkové rezervy na to, aby akoukoľvek formou vypomáhal regionálnej doprave." (http://www.bratislavskenoviny.sk/82415/doprava/bid-vraj-nezvladla-integraciu-dopravy) - hovorime co nam vyhovuje, Zahradniku?