Čisto náhodou, keby niekto mal v elektronickej podobe STN 73 6110 ...
Vzhľadom na to, že http://www.sutn.gov.sk/ ich "iba" predáva... ?
Použijem jeden návrh na jej zmenu...
http://www.udipraha.cz/rocenky/sbornik02/tema4/blava4.htm
článok 42 - minimálna šírka jazdného pruhu pri rekonštrukciách v stiesnených podmienkach a obmedzení nákladnej dopravy môže byť 2.8 m
tabuľka 3 - šírka jazdného pruhu na C1 a C2 v stiesnených podmienkach 3.25 m, min 3.0m, pri rekonštrukciách B2 a C1 v stiesnených podmienkach 3.0m, min 2.8m, na obslužných komunikáciách min.2.8 m, šírka autobusového pruhu v stiesnených podmienkach a rekonštrukciách 3.25 m, min.3.0 m
článok 79 - šírku zastávkového pruhu možno v stiesnených podmienkach znížiť výnimočne až na 2.75 m
_____
Je možné kolónu označiť za stiesnené podmienky ? Imho áno.
V prípade dvojprúdových komunikácii, ktoré disponujú najmä rannými zácpami v jednom smere vytvoriť sekundárnym dopravným značením (neviem či napríklad modrú farbu vyhláška dovoľuje, zdala by sa mi najoptimálnejšia, ale aj s oranžovou by sa dalo žiť ?) jazdné pruhy 3 - z toho jeden BUS.
V prvých dňoch a následne preventívne by bola vhodná účasť dopravných koordinátorov (zelení, modrí, dispečer, spoločnosť), ktorá by prípadným momotárom pomohla sa zaradiť ?
Takéto riešenie samozrejme nevyžaduje rozšírené cesty, posunuté chodníky a najmä kandelábre (s trolejovým vedením vedením), najmä pri skutočnosti, že takto rozsiahlych prác sa dočkávame veľmi sporadicky ak vôbec. Čo tým chcem ale povedať je, že kolóny vznikajú na výjazdoch zo sídel, čas, v ktorý by bolo vhodné pre dané riešenie sú 2 - 3 hodiny pracovného dňa (7-9 a vieme, že narastá) a za skutočne malé náklady - druhé vodorovné a zvislé dopravné značenie, spolu s vhodnou podporou by mohlo byť fajn. ☺
Vzhľadom na to, že http://www.sutn.gov.sk/ ich "iba" predáva... ?
Použijem jeden návrh na jej zmenu...
http://www.udipraha.cz/rocenky/sbornik02/tema4/blava4.htm
článok 42 - minimálna šírka jazdného pruhu pri rekonštrukciách v stiesnených podmienkach a obmedzení nákladnej dopravy môže byť 2.8 m
tabuľka 3 - šírka jazdného pruhu na C1 a C2 v stiesnených podmienkach 3.25 m, min 3.0m, pri rekonštrukciách B2 a C1 v stiesnených podmienkach 3.0m, min 2.8m, na obslužných komunikáciách min.2.8 m, šírka autobusového pruhu v stiesnených podmienkach a rekonštrukciách 3.25 m, min.3.0 m
článok 79 - šírku zastávkového pruhu možno v stiesnených podmienkach znížiť výnimočne až na 2.75 m
_____
Je možné kolónu označiť za stiesnené podmienky ? Imho áno.
V prípade dvojprúdových komunikácii, ktoré disponujú najmä rannými zácpami v jednom smere vytvoriť sekundárnym dopravným značením (neviem či napríklad modrú farbu vyhláška dovoľuje, zdala by sa mi najoptimálnejšia, ale aj s oranžovou by sa dalo žiť ?) jazdné pruhy 3 - z toho jeden BUS.
V prvých dňoch a následne preventívne by bola vhodná účasť dopravných koordinátorov (zelení, modrí, dispečer, spoločnosť), ktorá by prípadným momotárom pomohla sa zaradiť ?
Takéto riešenie samozrejme nevyžaduje rozšírené cesty, posunuté chodníky a najmä kandelábre (s trolejovým vedením vedením), najmä pri skutočnosti, že takto rozsiahlych prác sa dočkávame veľmi sporadicky ak vôbec. Čo tým chcem ale povedať je, že kolóny vznikajú na výjazdoch zo sídel, čas, v ktorý by bolo vhodné pre dané riešenie sú 2 - 3 hodiny pracovného dňa (7-9 a vieme, že narastá) a za skutočne malé náklady - druhé vodorovné a zvislé dopravné značenie, spolu s vhodnou podporou by mohlo byť fajn. ☺
andrej.galbavy
Dopravný podnik Bratislava oznamuje cestujúcej verejnosti, že po dohode so zástupcami rakúskej strany sa spustenie pravidelnej linky Bratislava Nový most – Wolfstahl presúva na sobotu 24.05.2008. (DPB.sk)