Reply on: aquila #102134:
Rozdile v potrebnej výške nástupnej hrany je v tom, že vo Viedni sa preferuje nástup priamo z úrovne vozovky, resp,. z viedenského nástupišťa. V Praha nástup z ostrovčeka, ktorý má tých 30 - 33 cm. V Prahe by museli pre ULF väčšinu ostrovčekov znížiť ? . V tom ostatnom máš pravdu ? . Ale ULF do Prahy skutočne nie je vhodný.
tr3mp
Ja to radšej rozviniem, keďže som sa asi nevyjadril dostatočne zrozumiteľne (a zároveň si vybral vetu, ktorú som dal do príspevku na odľahčenie):
Nevýhodou chladenia klimatizáciou nie je to, že v klimatizovanom prostredí je chladnejšie. Nevýhodou je práve spôsob, akým sa nižšia teplota dosahuje - vháňaním studeného vzduchu do miestnosti, vozidla (pričom ten studený vzduch má ešte nižšiu teplotu, než na ktorú je nastavená klimatizácia). V lete pritom ľudia chodia oblečení ľahšie, ako v zime, a teda chladný vzduch môže prúdiť priamo na nechránené časti tela - a byť vystavený studenému prievanu nechránenými časťami tela nie je to najlepšie pre zdravie.
Kúrenie (vo väčšine prípadov) funguje tak, že mám výhrevné teleso, ktoré sála teplo. A aj keby bola miestnosť ohrievaná prúdom vzduchu, v zime bývaš viac oblečený, takže prievan až taký problém nie je (menej nechránených častí). Naviac keď Ti fúka napr. na krk nie teplý ale studený vzduch, tak je to rozdiel.
Inými slovami, nevadilo by mi až tak ochladzovanie vozidiel, keby bolo zabezpečené inteligentnejším spôsobom ako fúkaním ľadového vzduchu