Jedna otazocka bokom. ale k tendru -
30 solo a 50 klbovych. To je 80 trolejbusov. Cena 70 000 000 €. Na voz (zhrniem vseobecne) to vychadza cca 875 000€. Cena jedneho autobusu NB18 (teda taka ista karoseria ako sa predpoklada nakup u JeTiho) bola 275 000€. Cize kolko kurna stoji elektrovyzbroj trolejbusu? Nezabudajme, ze cely autobusovy pohon (motor, nadrz a pod) sa odstrani, cize cena ide o cenu motora a jeho pomocok dole! Ono cisto teoreticky, ked vezmem v uvahu setrenie DPB...Tak pri zivotnosti soriek...nevyslo by lacnejsie proste nakup 80 autobusov?
(Nie, nie som zastanca likvidacie ekologickych sposobov dopravy, no pisem to z pohladu DPB ktoreho zaujimaju peniaze, a nic ine)..... A kedze v cene je 30 kratkych vozidiel, tak tie jednoducho musia byt lacnejsie, takze cena na trolejbus je este vacsia! Chce mi niekto nahovorit, ze elektrovyzbroj Skoda stoji viac ako nove MBCC?
Ako jasne, potrebujeme modernizaciu, ale celkom by ma zaujimalo, u vsetkych ostatnych vyrobcov, po com sa pohybuje jeden trolejbus, HESS, Cegelec, Solaris a dalsi.....Samozrejme cena bude vyssia, ale az o tolko?
30 solo a 50 klbovych. To je 80 trolejbusov. Cena 70 000 000 €. Na voz (zhrniem vseobecne) to vychadza cca 875 000€. Cena jedneho autobusu NB18 (teda taka ista karoseria ako sa predpoklada nakup u JeTiho) bola 275 000€. Cize kolko kurna stoji elektrovyzbroj trolejbusu? Nezabudajme, ze cely autobusovy pohon (motor, nadrz a pod) sa odstrani, cize cena ide o cenu motora a jeho pomocok dole! Ono cisto teoreticky, ked vezmem v uvahu setrenie DPB...Tak pri zivotnosti soriek...nevyslo by lacnejsie proste nakup 80 autobusov?

Ako jasne, potrebujeme modernizaciu, ale celkom by ma zaujimalo, u vsetkych ostatnych vyrobcov, po com sa pohybuje jeden trolejbus, HESS, Cegelec, Solaris a dalsi.....Samozrejme cena bude vyssia, ale az o tolko?