Ja si pamätám, že svojho času (nie až tak dávno, ešte aj po roku 2000) chodili na niektorých spojoch SAD BA posilnený kĺbak sólom či dokonca dva kĺbaky. Ale nasadzovať dve sóla je aj tak maximálne neefektívne.
Akurát, predpokladám, že tie ich Karosy ani zďaleko nemajú toľko najazdených kilometrov a toľko odvezených vlčákov, ako vozidlá DPB. Navyše ďaleko lepšie a šetrnejšie sa jazdí po dedinách ako po prepachtom meste.
Skrátka električenka by mala byť all inclusive. ? Mne len jedna vec už dlhšiu dobu nie je jasná - ako je možné, že taká vzdelaná, inteligentná a rozhľadená osoba, aká stála dlhé roky na čele žilinského DP toto, čo píšeš nevedela pochopiť a nedala si vysvetliť.... Ale to je už do iného fóra.
Hlavne, ak podniky SAD nakúpia vozidla s podstatne menšou kapacitou, ako mali predtým a sľubujú, že na najzaťaženejších úsekoch budú zdvojené spoje, k čomu ale nikdy nedôjde...
A čo potom takí, ktorí sa na električenku odvezú do mesiaca len 42x (do práce a späť)? Tí zas doplácajú na tých čo sa vozia mesačne 60x a tí na tých čo sa vozia 80x ..... a takto by sme sa dostali k žilinskej všespravodlivej tarife a teda že každý si kúpi toľko jázd, koľko mesačne precestuje.
To povedie k vyháňaniu cestujúcich na krátke trasy (radšej si prejdem 1-2 zastávky pešo ako by som si mal minúť ďalšiu jazdu za 10 Sk) a časom aj na stredné jazdy.... a nakoniec sa dopracujeme k tomu, že v priebehu pár (málo) rokov bude MHD využívať tak polovica tých čo dnes a ešte naviac poväčšine na jednorázové lístky, lebo však predplatné sa už ani neoplatia. ?
Pre zaujímavosť, ročný prepad počtu cestujúcich sa už dlhodobo (minimálne posledných 8 rokov) drží na úrovni 10% oproti predchádzajúcemu roku, prepad v tržbách z PCL je aj napriek rôznym tarifným úpravám (poväčšine cenovo smerom hore) cca 10-15%. ?
A tak sa pýtam, toto sme chceli Slováci? Toto? ? Tú službu máš predplatenú, a ak ju raz budeš potrebovať, tak ju môžeš využiť. Na to nemožno pozerať systémom, ja doplácam na iných, lebo sa nočákom nevozím. Čo všetko ja financujem a pritom nevyužívam (resp. využívam len čiastočne). ?
ale tie karosy su napriek veku v dobrom stave, dvere priliehaju, brzdy nepiskaju, prevodovka nestrajkuje... i ked esteticky to nie je ziadna vyhra, stale je to podstatne (aj fyzicky aj esteticky) lepsie ako dpb karosy http://www.sadds.sk/img/karosa_c934_1+.jpg
netreba len nadavat ale vidiet aj suvislosti a to preco má vacsina SADiek nove vozy, ci to nebola sucast privatizacnych zmluv a podobne.
Okrem toho treba sa aj zamysliet, ze si stupol takemu SL pocet cestujucich ked kupili SORatka alebo napriek tomu stale zakaznikov stracaju. A teda, ze ci je novy bus tak obrovskym prinosom pre cestujuceho ako sa tu tvrdi.
Ano, nove vozidla su potrebne no ich nakup/prenajom je v prvomrade plusom pre DP az sekundarne aj pre cestujucich. A aj to podla toho aky voz sa kupi.
3.11.-13.12.1975 a 23.3.-30.6.1982. (Čekal, P.: Lodní doprava jako součást MHD v Praze aneb soumrak parníků na Vltavě. In: Dráha 2/1998. Fotky tam nie sú, pozriem v starších Železničářoch, až sa k nim dostanem.)
Keď už chcú silou mocou mať nočnú dopravu drahšiu, mohli by predávať napr. električenku o 50Sk/mesiac drahšiu s tým, že by platila aj na nočné spoje. Súčasný systém je naozaj nešťastný...
Skrátka si treba už konečne zapamätať, že nástup cez predné dvere nie je dobrý nápad v žiadnom čase... A SADky považujem za úplne sprosté, ak zavádzajú nástup cez predné dvere na MHD vo väčších mestách. Je to nezmysel, lebo to, čo ušetríš na revízoroch, stratíš na predĺžení jazdných dôb a tým podmieneným zvýšením počtu vozidiel, vodičov a teda aj nákladov.
Nie, to by sa určite nedalo... Nočná doprava má tak spravené grafikony, že už teraz je to problém stíhať, ak stojíš na viacerých zastávkach a ak by sa vodič zdržoval aj predajom lístkov a cestujúci nástupom len cez predné dvere, bolo by fyzicky nemožné stíhať jazdné doby. A tie sa nedajú predĺžiť, to by sa zas musel predĺžiť interval, aby mohli ľudia prestupovať na Hl. st. Takže Tvoj návrh je úplne nerealizovateľný.
Vobec by som sa necudoval keby to bol jeden z dopravcov s najstarsim priemernym vekom autobusov...
busy nie su eliny, tie rekonstruovane vyzeraju a v podstate su ako nove so starym (klasickym ? ) dizajnom... no tie autobusy, to je katastrofa... drevene sedacky, ziadna tepelna izolacia, diery v podlahe... to je stroj casu, nie MHD hlavneho mesta...
Inak nemohol by dpb riesit problem s ND tak, ze by sa nocna doprava platila u vodica? vodic by tak mal prehlad o jedincoch v buse (mohol by urcitym jedincom zakazat vstup) a tiez by sa eliminovalo to, ze ked chcem legalne cestovat ND tak nemusim zohnat 44sk v minciach ☠ . Zaroven by SBSkar nemusel byt v busoch, ale stacilo ak by bol na kritickych zastavkach ND - Hl. Stanica, Trnavske, Patronka v pripade ze by nejaky agresivny ozraty jedinec nevedel pochopit prepravny poriadok a vodic ho nepustil do busu...
patrik