Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #96804:
napríklad aj ja som zástanca tzv. električkového variantu, pritom nie som električkový nadšenec, v oblasti dopravy mám dosť skúseností, mimochodom poznám všetky tebou menované osoby a to viac ako bližšie. Rozhodne si ma svojimi argumentami nepresvedčil, rovnako ma nepresvedčil dokument VUD, ktorý si teraz rozdiskutovávam s niektorými ľuďmi odtiaľ, ako aj od nás z FPEDAS v ZA. Čo sa týka tvojho vyjadrovania, nepredložil si jediný odborný alebo odborne podložený argument či riešenie, jediné, čo si predložil, je link na zmieňovaný dokument VUD. Toť môj názor, teraz ma ukameňuj..... ?
Reply on: Ike #96816:
Na tému ISIC kariet by sa dala napísať niekoľko stranová práca. ? Ale každopádne na využitie v železničnej a prímestskej autobusovej doprave môžeš oficiálne využiť iba univerzitnú čipovú kartu (či už ISIC alebo nie), nakoľko ISIC z CKM žiadny čip ani nemá. Je to len kus plastu s magnetickým pásikom na ktorom sú aj údaje a fotka len prilepené špeciálnou fóliou.
Reply on: Valec #96815:
a nie je karta ako karta s tym ze len studenti VS maju moznost kupit si znamku a aktivovat si ju?
Reply on: NN #96810:
Takže vyjadrenia typu "nemas pravdu, ISIC (jedno aky) ta opravnuje vyuzit u ZSSK" a "nepotrebujes ziadne potvrdenia (dokonca mozes byt student denneho studia v lubovolnej krajine, aj zo zahranicia a akceptuju to)" #96699) som si asi vymyslel.
Taktiež tvoja odpoveď "LOL mna nejaka tvoja teoria z ich webu nezaujima, ja cestujem s 50% zlavou na ISIC a ziadny sprievodca s tym nikdy nemal problem, takze tie teoreticke rozpravky rozpravaj niekomu kto s tym nema skusenost" #96703) na príspevok "Nemas pravdu. Prestuduj si stranku ZSSK - ISIC bez cipu ta NEOPRAVNUJE cestovat na zlavnene cestovne." #96700) sa mi asi len snívala. Nehovoriac o tom, že ako príklad tej tvojej ISIC karty si práve použil obrázok tej cez čipu.
A tak by som mohol pokračovať aj ďalej.
Reply on: Santer #96813:
Ona je dost daleko od zastavok MHD. Ides na 70 a vystupis na niektorej z tychto zastavok:
MiU P. Biskupice
8. maja
ZST P. Biskupice

a tam sa uz spytas ludi kde to je. Najmenej budes asi slapat zo ZST.
Trocha Off Topic : Viete mi niekto poradit ako sa najlepsie dostat na ulicu Hviezdna v Podunajskych Biskupiciach ? Som ju nenasiel v zozname zastavok..
Ak by niekto vedel, pekne dakujem
Reply on: AAA #96806:
Uvazuje sa o takychto intervaloch (ci su dostatocne dobre spocitane a prehodnotene neviem):
Petrzalka - Trnava cca 30 min
Petrzalka - Jur/Raca cca 15 min
Petrzalka - Filialka cca 5-6 min

Co sa tyka tej rychlodraznej elektricky: Verim tomu, ze by mohol byt projekt, ktory bude dobry a kvalitny. Viem, ze by sa dala Petrzalka riesit elektrickou tak, ze by som nadsene prijimal elektrickove riesenie. Viem, ze by sa dala urobit tak, ze by na Safku vliezla pod zem. Viem, ze to ide, ked sa to spravne navrhne...

ALE: V Bratislave sa v sucasnosti uvazuje o jednom konkretnom navrhu elektricky a ten je (podla (nielen) mojho nazoru) zly. Obsahuje nedostatky, z ktorych sa niektore odstranit daju a mozno aj planuju (hlucnost a barierovost riesit plytkym tunelom, nasadenie rychlodraznych suprav) a su nedostatky, ktore sa odstranit neplanuju (Stare mesto ako uzke hrdlo, neprestavba celej siete na rychlodraznu).

Mam momentalne na vyber z tychto moznosti a ziadnych inych:
1. Elektrickove riesenie, o ktorom som presvedceny ze je nedobre a ze prinesie cely rad zavaznyh vyvolanych problemov
2. NS MHD pomocou lahkych mestskych suprav, ktore mozno nie je dokonale a ma tiez cely rad nedostatkov, ale nie takych dalekosiahlych ako 1 a je lepsie nez 1.
3. Byt principialne a fanaticky proti vsetkemu.
Ktoru moznost navrhujes zvolit a preco?
Reply on: Valec #96713:
o com? ved hned na zaciatku som napisal o studentoch denneho studia VS s ISIC (bez ohladu na krajinu), vsetci tito maju 50% zlavu vo vlakoch

to su aj nejake vysoke skoly ktore vydavaju iny ISIC ako bezkontaktnu cipovu kartu ktoru spominas? btw. kamos ma k dennemu studiu na VS BCK ktora vobec nie je ISIC a tiez mu ju ZSSK uznava na zlavu a nepotrebuje vybavovat ziadny papier u ZSSK.

fakt ako neviem o com tocis, nikto alebo aspon ja urcite nie, som tu ani raz nespomenul ze by ludia s ISIC mimo VS resp. studujuci externe mali narok na zlavu, ake karty dostavaju oni je mi volne, rec bola o studentoch denneho studia VS s ISIC

revizora som v slovenskych vlakoch stretol za svoj zivot asi 1-2x a nacestoval som toho dost, sprievodcovia:
1. ISIC ani nepytaju
2. pozru sa nan nanajvys z dialky
3. vezmu ho do ruky a prip. studuju
4. overuju na PDAcku (ak by to vedeli)

absolutna vacsina sprievodcov sa nedostane ani po treti bod, zvysok sa dostane nanajvys do bodu tri, so sprievodcom ktory by sa dostal po bod 4 som sa v zivote nestretol, ani ho nevidel u inych
Reply on: Marcelllooo #96804:
Zatiaľ si všetky odborné argumenty, snažiace sa o serióznu diskusiu a nekonvenujúce s tvojím jedine správnym názorom, zmietol zo stola. Takže sa nediv, keď už raz navždy budeš pokladoaný za zadubeného fanatického nepriateľa električiek.
Reply on: Marcelllooo #96794:

- Odporujú si. Flamerom je tu akurát tak istý fanatický odporca električiek z Rovniankovej 14. Akýkoľvek odborný argument. ktorý odporuje tebou fanaticky a bez argumentov presadzovanému riešeniu, nazývaš flamovaním a šotoušstvom, pritom si sám nepriniesol jediný odborný argument na podporu tvojho vymysleného riešenia, ktoré nie je súčasťou žiadneho plánu ani projektu. Príspevky, ktoré nesúhlasi s tebou navrhovaným riešením ignoruješ s uvedením zástupných dôvodov. Realita je taká, že jednoducho NEMÁŠ odborné argumenty, ktorými sa tu neustále oháňaš.
- Iné určenie? Aké? Jedná sa o nosný dopravný systém na koľajovej báze určený na rýchlu a kapacitnú prepravu cestujúcich na krátke vzdialenosti. ŽIADNY dopravný ani ekonomický důvod proti električke si doteraz neuviedol, len dookola omieľaš, že "dôvody už uvedené boli".
- Doteraz si sa dopravným kritériom oháňal ako mantrou.
- Ty nič nenavrhuješ. Ty akurát nechceš električku.
- Nevieš slovensky.
- Nemáš klávesnicu podporujúcu slovenskú diakritiku.
- Vydávaš akési splnomocnenie zhromaždenia domovníkov za mandát.
- Rýchlodrážna električka SAMOZREJME môže ísť do centra. Prečo by nemohla?

Stokrát opakovaná lož sa nestane pravdou.
Reply on: Ámos #96793:
Iste, AJ na streche. Na ktoré okrem extrémnych návalov nikto nechodí, pretože kto by liezol na strechu, keď môže parkovať rovno pred dverami. Tak isto, ako každý normálny človek uprednostní povrchovú (podľa odborníkov zo Zsolny, osvojených a komunikovaných odborníkom z domovej samosprávy, pouličnú ? ) električku pred lezením do diery.
Reply on: Marcelllooo #96805:
"Neviem, ci si a ako sa to da. " Na čo tým reaguješ?
Alebo na Šafku vlezie do podzemia. ?
A ďalší argument, prečo tvoj NDS nie. Aký by mal asi interval? Napr. obsaditeľnosť jednotky M1 je 1 464 cestujúcich. Súčasná kapacita MHD cez všetky mosty okrem Lafranconi za špičkohodinu cca 18 628 osôb. To nám vychádza potreba intervalu cca 5 minút pokiaľ by všetci okrem ľudí cestujúcich L 92 využívali NDS. A aký by bol interval v sedle, večer, cez víkend 10-15 minút, možno pri takomto intervale hovoriť o NDS?
Reply on: AAA #96803:
Neviem, ci si a ako sa to da.

Rychlodrazna elektricka sa sice moze zakopat, ale v nasom konkretnom pripade - ako sa dostane do centra a aku tam bude mat trasu a drahu? Lebo bud sa bude razit solo tunel pre rychlodraznu elektricku ala metro alebo sa cez Stary most pripoji na Safku k existujucej sieti. A to prave pokladam za nie spravne riesenie.
Reply on: intony #96802:
Ako som povedal, zatial som presvedceny o spravnosti ineho riesenia ako je elektricka tak, ako sa to predklada napriklad aj tu elektrickovymi nadsencami. Ako som k tomu dospel a preco si to myslim som uviedol.

Viem aj to, ze som tu v doupeti "elektrickovych nadsencov", pre ktorych su elektricky a doprava viac nez len sluzba, je to pre nich zaluba, zivot. Pre mna je doprava sluzbou, ktoru vyuzivam a istym komponentom mestskeho zivota a hoci sa rad prevazam autobusmi, nie som do toho az tak zazraty ako vacsina z tu pritomnych.

Prisiel som prave sem a narocky a prave preto, ze som ocakaval oponenturu voci mojim nazorom a dovodom, ktore k nim viedli, ale diskusiu a argumentaciu, ktora je na urovni, nie to flameovanie, ktore tu je, bohuzial, kazdodennou realitou. Zrejme je to udel kazdej internetovej diskusie.

Odbornikom pre mna nie je len ten, co ma nazor zhodny s mojim, odbornik je pre mna ten, ktory aj ked nezdiela moj nazor, tak sa o tom so mnou slusne a na urovni rozprava, vysvetluje a pripadne ma dokaze presvedcit tym, ze vysvetli do dosledkov a suvislosti svoje tvrdenia a nazory. Prave od odbornika, ktory sa tomu rozumie sa ocakava, ze nebude flameovat, ale naozaj prehodnocovat a diskutovat.
Reply on: Marcelllooo #96794:
Čo sa týka tých právnych vecí beriem, o tom písmene e) som nevedel.
Čo sa týka 2. -: Myslíš, že naplníš niekoľko vozové súpravy metra v schopnom intervale a k tomu súbežné električky? Lebo to nie su pomaly schopní ani v Prahe.
Rýchlodrážna električka sa môže zakopať pod povrch.
Reply on: Marcelllooo #96801:
Odborníci sú pre teba iba tí, ktorí majú ten istý názor ako ty a sú zásadne proti električkám. Inak by si si nechal oné veci vysvetliť a zamyslieť sa nad nimi.
Reply on: S499.1023 #96781:
Ja som o sebe ani nikdy netvrdil, ze som odbornik na dopravu, prave naopak. Co som ale ocakaval, ze nejakych odbornikov najdem tu. Zatial sa moje ocakavania nenaplnili.
Toto sa tu už vážne nedá čítať. Tak nehorázne zadubeného a ignorantského dogmatika som snáď ešte nevidel. ?

Maminko, seberte si to dítě, vždyť je to vůl... ?
Reply on: Valec #96791:
To nie je pravda. To nebol zlom. Ale v situacii ked sa nieco ide za kazdu cenu robit je taktrickejsie a strategickejsie dosiahnut aspon nieco ako nic.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.