Reply on: Ike #95941:
Myslím, že nie, ale;ad 1) hlavná stanica - Patrónka - Dúbravka
ad 2) Šafárikovo nám. - Petržalka,
ad 3) ASMN - Prievoz - Vrakuňa/Podunajské Biskupice
ad 4) Ružinov - Vrakuňa/Podunajské Biskupice
ad 5) okruh (Šafárikovo nám, ASMN, Krížna, Račianske mýto, Šancová, Štefánikova, Suché mýto.
Všetky tieto navrhované smery
rozvoja TRAM v BA boli uvažované v roku 1968
v Generálnom návrhu MHD V Bratislave.
Je to tam všetko dopodrobna rozvedené, sú
tam uvedene jednotlivé uvažované varianty
(je ich 12), výsledný variant uvažoval
8 radial + je tam uvedená etapizácia s linkovým
vedením.
Okolo roku 1972 došlo k prehodnoteniu rozvoja mesta,
uvažovalo sa s 1 000 000 Bratislavou a TRAM
ako nosný systém z hľadiska prepravnej kapacity
a rýchlosti nespĺňala požiadavky.
Povedal R.A.T.P.
Teraz máme s prepáčením ho*no...
intony
Lacnejšie by bolo vybudovať koľaje povrchovo po Dunajskej po Ul. 29. augusta, tam 400-450 m podzemím popod Malý trh s napojením na pešiu zónu na Páričkovej (obyvatelia tam teraz nechcú ani trolejbusy, radšej 2000 parkovacích miest ? ), ďalej cez Košickú s napojením na ružinovskú radiálu cez trhovisko.
Ideálna by bola ešte vetva povrchovo po Pribinovej a to tak, že od SNM by sa trať presunula na pravú stranu, aby nebola kolízna s cestnou križovatkou na Šafárikom námestí a pri Malej scéne, ďalej po Pribinovej, pešiu zónou pred SND a Eurovea.
Križovanie popod nájazd na Most Apollo cez územie prístavu, následným nadjazdom ponad Prístavnú, povrchovo cez Plátenickú (už aj na území Gumonu je plánovaný rozsiahli komplex).
Križovanie Mlynských nív a Prievozskej podjazdom so stanicou pri mrakodrapoch ExGumon a TwinCity.
Vyústenie na Košickej s napojením na vyššie spomínanú trať.
(Nielen) môj šotosen ?
Pokračoval by som aj smerom na Hlavnú stanicu, atď... možno to aj spracujem raz... pre srandu králikov ako sci-fi ?