Peter P.:diky za t.c. ozvem sa niekedy, ked budem mat trochu viac casu.
Podla mna by na flialke stacilo zrekonstruovat terajsiu budovu, vymenit potrebne kolaje, vybudovat ostrovne nastupiste,zatrolejovat aspon 4 kolaje a doprava by mohla fungovat.
V Semafore (casopis ZSR) som cital o projektoch s filialkou.Mala by mat 5 dopravnych kolaji a 1 vytaznu kolaj. Uprednostnena je povrchova varianta so zaustenim kolaji do budovi.Podzemna varianta by branila toku podzemnych vod z Karpat.ZSR ale narazaju na odpor magistratu. Co bude s tymto pozemkom by mal rozhodnut parlament.Dokonca aj HZDS(....) pripomienkovalo uzemny plan BA, aby sa tu vybudovala stanica so 6 nastupnymi hranami.
Uvidime, co prinesie buducnost.
V decembri od 3. do 7. by mala byt na filialke vystava historickych vozidiel ZSR-MDC.
Podla mna by na flialke stacilo zrekonstruovat terajsiu budovu, vymenit potrebne kolaje, vybudovat ostrovne nastupiste,zatrolejovat aspon 4 kolaje a doprava by mohla fungovat.
V Semafore (casopis ZSR) som cital o projektoch s filialkou.Mala by mat 5 dopravnych kolaji a 1 vytaznu kolaj. Uprednostnena je povrchova varianta so zaustenim kolaji do budovi.Podzemna varianta by branila toku podzemnych vod z Karpat.ZSR ale narazaju na odpor magistratu. Co bude s tymto pozemkom by mal rozhodnut parlament.Dokonca aj HZDS(....) pripomienkovalo uzemny plan BA, aby sa tu vybudovala stanica so 6 nastupnymi hranami.
Uvidime, co prinesie buducnost.
V decembri od 3. do 7. by mala byt na filialke vystava historickych vozidiel ZSR-MDC.
Karol
Pár drobných poznámok k rampe na Starý most zo stanice Nivy. Smerom k Dunaju viedli zo stanice
Nivy vlečky do prístavu a okolitej primyseľnej zóne. Trať smerom k mostu začala stúpať na úrovni
Čulenovej ulice vedúc povedľa Dostojevského radu. Na úrovni ulice Lomonosovej a Bezručovej bola
trať skoro na úrovni dnešneho mosta. Pribinovu ulicu prekonavala oceľovým mostom. Potrebný oblúk
začinal na úrovni Lomonosovej ulice a stačal trať na most pota Umelku. Celý násyp aj včítane mostu
už neexistuje, malý zostatok predstavuje podklad vozovky poza Umelku.
Pár poznámok k Filiálnej stanici.
Na stanici Filiálka bola ešte v prvej polovoci 60-tych rokov silná parna prevádzka so strojmi 556
v oboch smeroch. Posledné osobné vlaky obsluhovali smer na Trnavu.
Podľa mňa má táto stanica veľmi dobrú polohu (Trnavké mýto) pre regionálnu osobnú dopravu. Škoda
by bolo nevyužiť túto možnosť vedenie trás na Trnavu čí Nové Zámky a pri vhodnej kombinácii aj
na Dunajskú Stredu či Petržalku (hoc s obchádzkou, ale náv§znosťou na Rusovce a Kittze).