Reply on: Ámos #92866:
Take/catch the bus. To máš skoro to isté. (Používajú sa aj frázy: "to go by bus" - ísť autobusom, "to go on foot" - ísť pešo.)Ja sa anglicky učím vlatne od malička, učila ma ju teta od 3 rokov, ktorá teraz býva na Bermudách. Naposledy som zažil v Česku, že sa Čech opýtal Američana, ako dlho je v Brne. Vzišla z toho česko-anglická boblotina.
Ak som sa ťa tým dotkol, tak sa ospravedlňujem. ?
Martin Fundárek
"V tej obsluznosti nie su zobrazene a zaratane spoje zacinajuce v inych krajoch. Napriklad Trnava - Modra - BA."
1. Ako vieš?
2. Ako je to povedzme s linkou 102423? Spoje začínajúce v Doľanoch sú zarátané, kým spoje začínajúce v Dlhej už nie?
"Ono aj tak busy v relacii Modra - Pezinok plne nechodia. Naplnaju sa az v Pezinku."
Podľa prílohy 16 je vyťaženosť spojov v úseku Vinosady - Pezinok v rannej špičke až 86 %, čo je celkom slušné. Určite tam nie je priestor na zoškrtanie 40 % kapacity, ako sa navrhuje.
"Mozno by bolo dobre doplnit plan aj vytazenostou jednotlivych smerov."
Vyťaženosť je v prílohách (8, 16, 20 a ešte v jednej), bohužiaľ iba pre autobusy, iba pre rannú špičku a ešte takým hlúpym spôsobom popísaná, že niekedy sa nedá určiť, pre ktorý úsek vlastne vyťaženosť platí.
"A co sa tyka slabej odbronosti teoretickej casti, plan nie je robeny pre odbornikov ako si ty ale pre posrancov mesta/kraja. Tak aby aj oni pochopili..."
1. Oni to aj tak nepochopia.
2. Slabá odbornosť by nevadila, ale chyby áno. A keď už vypočítavajú, čo má vplyv na priepustnosť tratí, prečo vybrali práve tie faktory, ktoré vybrali, a iné ignorujú (napríklad takú "maličkosť", ako je traťová rýchlosť)?
3. Ak napíšu do plánu, že "pri uplatňovaní taktového GVD je požiadavka, aby cestovný čas medzi dvoma dopravňami tvoril polovicu taktu", tak je to nebezpečné, pretože poslanci si taký blud môžu zapamätať.