Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #92866:
Take/catch the bus. To máš skoro to isté. (Používajú sa aj frázy: "to go by bus" - ísť autobusom, "to go on foot" - ísť pešo.)

Ja sa anglicky učím vlatne od malička, učila ma ju teta od 3 rokov, ktorá teraz býva na Bermudách. Naposledy som zažil v Česku, že sa Čech opýtal Američana, ako dlho je v Brne. Vzišla z toho česko-anglická boblotina.

Ak som sa ťa tým dotkol, tak sa ospravedlňujem. ?
Reply on: Valec #92841:
Prosím ťa, oprav to 'Volfshal' a 'Wolfshal', dedina sa volá Wolfsthal!
Reply on: Valec #92841:
"predpokladám, že ten lístok za 1,70 € je dotovaný"

Predpokladáš zle, je to úplne normálny lístok, platiaci 1,5 hodiny jedným
smerom pre jednu zónu alebo pre "Kernzone 100" - v celej Viedni.

Špeciálny cestovný lístok z Kittsee do Bratislavy a späť stojí 4,- € a platí
aj na ľubovoľný počet jázd mestskou dopravou v Bratislave až do 03:00 hod.
nasledujúceho dňa.
http://tinyurl.com/ypyutd

(Slovenskí zlodeji pýtajú za jednosmerný lístok 2,40 € alebo 84,- Sk, len aby sa nezabudlo.)
Reply on: Ámos #92864:
s tým "Čunovo-rázcestie" si si istý?Na jednej z tých zastávok na znamenie je JCDecaux prístrešok...čiže teoreticky aj automat by tam mohol byť...
Reply on: Jakub1 #92865:
Speling mi nikdy nesiel. Asi preto, ze anglictinu v skole som mal naposledy na gymnaziu (takmer 6 rokov), kde ma nedokazali naucit nic. Az posledne leto stravene v USA mi pomohlo, ze sa dokazem v anglictine porozpravat a dorozumiet 🙂 to mi staci a myslim si ze to stacilo aj jemu.
Mohol si mu odpovedat aj ty. Mam najradsej takych co maju statnicu s anglictiny, ale ked sa dostanu medzi anglicky hovoriacich tak suchaju nohami. Hlavne, ze gramatiku maju v malicku.

A vyraz take a bus sa samozrejme pouziva. Catch je ked za busom utekas.
Reply on: Ámos #92864:
2 veci: a) "...just take a bus there and bought ticket there..." - just take/catch the bus there and buy ticket there..."
b) Vysvetli mi slovo "becouse". Ja poznám iba slová: because, 'cause, 'cos, 'cuz
Reply on: pepke #92855:

http://www.bratislavskenoviny.sk/2674/doprava/jcdecaux-zriadi-v-meste-nove-pristresky-na-zastavkach-smerovniky-a-infotabule
Ale aj
http://britva.webflek.net/modules.php?name=News&file=print&sid=60

A v nejakom americkom meste(tusim to bol Boston ale nie som si isty) JCDecaux ziskalo koncesiu na umiestnovanie mestskeho mobiliaru a kedze konkurencia bola velka, nie len ze dane mesto bude mat zastavky, lavicky,.. zadarmo este mu JCDecaux bude odovdavat cast zisku. Ale nevedel som to na googli najst.

Re #92860 Daniel86: I´m sorry, but you have to walk to Cunovo or Rusovce or just take a bus there and bought ticket there. Becouse busstop Cunovo razcestie is middle of nowhere.
Reply on: pepke #92859:
JCD su v super stave narozdiel od DPB. Ono zas tych oprav tolko nie je aby to tie peniaze nevykrili. Reklama je draha..
Reply on: Martin Fundárek #92861:
86% je ratane medzi zastavkami Vinosady (Modranská) - Pezinok (namestie)? Lebo ak ano vela ludi nastupuje uz na zastavke Cajlanska v Pezinku nastupuje vela ludi a tam bude pomahat MHD Pezinok.
Medzi 6.00 a 8.00 ide z Vinosad do Pezinku 15 spojov. (ak by sme prizmurili oci a ratali aj ten 8.02 atk 16) Cize interval mame 8 (7,5 minuty)
Fakt je ale ten ze z Modry chodia aj (tam ratam aj jeden Trnavak obsluhovany SAD Trnava.
Na trase Modra - Pezinok ich je 25 z toho 1 zo Senice, 1 z Myjavy, 1 z Aleksiniec a 2 Trnavaky. Medzi nimi su vsak uz aj spoje, ktore budu ludi po zmene privazdat na vlak do Senkvic. Hovorim o spojoch iduce cez Budmerice a Vistuk. Prave cast tychto ludi ti zo spojov medzi Modrou a Pezinkom zmizne.
Nehovoriac o tom, ze odchody spojov z Modry o 6.00, 6.00, 6.00, 6.05 - 15 min nic - 6.20, 6.20, 6.20, 6.23 a 6.25, 6.25, 6.35, 6.35 z toho nejake zrychlene su napraskane a ostatne uz take plne niesu.

Ja ako clovek vyuzivajuci dopravu v relacii Vinosady - Bratislava som vsetkymi desiatmi za tuto zmenu. Nikde nie je povedane ze po supechu sa budu moct niektore realie upravit, tak isto ako to bolo v Petrzalke po zmene 5.9.2005.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos #92844:

"V tej obsluznosti nie su zobrazene a zaratane spoje zacinajuce v inych krajoch. Napriklad Trnava - Modra - BA."
1. Ako vieš?
2. Ako je to povedzme s linkou 102423? Spoje začínajúce v Doľanoch sú zarátané, kým spoje začínajúce v Dlhej už nie?
"Ono aj tak busy v relacii Modra - Pezinok plne nechodia. Naplnaju sa az v Pezinku."
Podľa prílohy 16 je vyťaženosť spojov v úseku Vinosady - Pezinok v rannej špičke až 86 %, čo je celkom slušné. Určite tam nie je priestor na zoškrtanie 40 % kapacity, ako sa navrhuje.
"Mozno by bolo dobre doplnit plan aj vytazenostou jednotlivych smerov."
Vyťaženosť je v prílohách (8, 16, 20 a ešte v jednej), bohužiaľ iba pre autobusy, iba pre rannú špičku a ešte takým hlúpym spôsobom popísaná, že niekedy sa nedá určiť, pre ktorý úsek vlastne vyťaženosť platí.
"A co sa tyka slabej odbronosti teoretickej casti, plan nie je robeny pre odbornikov ako si ty ale pre posrancov mesta/kraja. Tak aby aj oni pochopili..."
1. Oni to aj tak nepochopia.
2. Slabá odbornosť by nevadila, ale chyby áno. A keď už vypočítavajú, čo má vplyv na priepustnosť tratí, prečo vybrali práve tie faktory, ktoré vybrali, a iné ignorujú (napríklad takú "maličkosť", ako je traťová rýchlosť)?
3. Ak napíšu do plánu, že "pri uplatňovaní taktového GVD je požiadavka, aby cestovný čas medzi dvoma dopravňami tvoril polovicu taktu", tak je to nebezpečné, pretože poslanci si taký blud môžu zapamätať.
Reply on: Sati #92856:
no na prvý pohľad sa mi to zdá neziskové - opravovať poškodené prístrešky a stavať nové len z reklamných zdrojov...iná vec je či sa o ne naozaj stará. No v BA sú prístrešky v celkom dobrom stave, či nie?(myslím JCDecaux)
Reply on: pepke #92849:
BA tie pristresky neplati. Zabezpecuje ich firma JCDecaux. Ta ich stava, udrziava (ked ich niekto rozbije, popise), zabezpecuje osvetlenie a tak. Jedine co tam robi DPB je vyvesovanie CP - a vidno to aj na stave - pristresky su jedina sucast MHD ktora nie je totalne znicena. JCDecaux za to moze na pristresky umiestnovat reklamu - z coho zaraba.
Reply on: pepke #92855:
? by si sa cudoval kolko sa da na takej reklame zarobit
Reply on: Puki #92854:
zaujímavé že na tom JCDecaux zarobí. Inak BA noviny čítam skoro vždy a nepamätám sa že by to tam rozoberali ? inak dik za odpoveď
Reply on: pepke #92853:
Vygoogli si to, premýšľaj alebo čítaj občas Bratislavské noviny ?. JCDecaux je súkromná firma, ktorá zabezpečuje prístrešky, stará sa o ne (čistí ich, opravuje vymieňa skla po vandaloch...) na svoje náklady. Okrem asi 50 tich prístreškov na ktorých nie je umiestnená reklama (napr. zástavka Bulíkova) ale o ne sa stará na základe zmluvy s mestom. A peniaze na túto činnosť získava z reklamy ktorá je umiestnená na zástavke. Takisto má aj tzv. Citylighty po meste a iné. A funguje vo viacerých zahraničných mestách.
Reply on: Ámos #92852:
no dobre, ale odkiaľ na to berie JCDecaux peniaze? Je to štátna inštitúcia či čo? ?
Reply on: pepke #92851:
no JCDeacux ich dotuje... Rozhoduje otom firma s magistratom a DPB zevraj, ale uz som pocul aj take ze iba JCDecaux.
Reply on: Ámos #92850:
Bez nároku?Ale veď niekto ich musí dotovať...inak JCDecaux aj rozhoduje o ich umiestnení?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.