Mám jednu otázku: prečo sa v rubrike "Prečo sme sa tlačili" uvádzajú aj záložné vozidlá, ktoré hradili spoje za dočasne vypadnuté vozy, a to tak, ako keby boli na poradí?
Ja viem že vzácne druhy žijú v lužných lesoch a som za to aby sa tam do nich nerýpalo. Lenže odmietam že kvôli akýmsi tchorom či čomu v trase rýchlodrážnej elektičky by sa mali robiť ústupky. Mesto nie je les. A les nie je mesto. Tiež napríklad nesúhlasím s výstavbou toho 6-podlažného hotela na železnej studničke, lebo si viem až veľmi dobre predstaviť čo by to spôsobilo.
? no ja som to nebol ani neviem kto by bol tak blbý a urobil to lebo ked mu na to pridu tak ma po premijach do leta tam tolko krat porusil predpisi ze to je as na vipoved
Možno mi to v tomto skorom rannom čase ešte nemyslí, ale v čom si ten zákon odporuje?
K tomu komentáru: Zákon 315/96 je Zákonom o premávke na pozemných komunikáciách. Pozemnou komunikáciou je aj chodník. Čiže značky platia aj pre chodníky (napr. značka D8 Podchod alebo nadchod platí len pre chodcov). A čím je zakázané státie na chodníku? Však si to o 6 riadkov vyššie napísal. (§24 bod 1 písmeno o)
Ja som bol doteraz v tom, že na chodníku sa môže parkovať okrem prípadu, keď je to dovolené značkou aj vtedy, keď sa nechá dostatočný priestor pre chodcov (1,2m).
Povodne som Ti chcel napisat ze nemas pravdu. Ale podme sa na to spolocne pozriet, ako si zakon cislo 315/96 atd. serie do huby:
Vodič nesmie zastaviť a stáť:
§24 bod 1 pismeno o) na chodníku, kde by motocykel, motorové vozidlo alebo prípojné vozidlo boli prekážkou plynulého pohybu chodcov; to neplatí, ak ide o zastavenie a státie, ktoré nepresiahne tri minúty a ktoré neohrozí ani neobmedzí chodcov.
Ďalej, ten istý zákon, §40 bod 4 písmeno a)
Správca cesty môže odstrániť vozidlo, ktoré je ponechané na ceste vrátane chodníka, na náklady jeho prevádzkovateľa, ak je ponechané na mieste, kde je zastavenie alebo státie zakázané
*komentar: zakazane na chodniku cim? pokial viem dopr. znacky platia iba pre cesty, ked sa mylim opravte ma*
Ten istý zákon, §52 odstavec 1: ...Iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať, ak dopravnou značkou nie je určené inak.
Vymedzenie co to je chodnik je dane nasledovne §2, pismenom n)
chodníkom komunikácia alebo časť cesty určená predovšetkým pre chodcov, ktorá je spravidla oddelená od vozovky výškovo alebo iným spôsobom
Toto vsetko je jeden zakon, jedna pravna sila. Teda, ledazeby v pripade konfliktu mal prednost napr. §2 pred paragrafom §56 lebo ma vacsie cislo. Na zaver prikladam stanovisko nacelnika mestskej policie, ktoremu som osobne mailom pisal:
Vážený pán Srnec,
v prípadoch, ak dopravným značením správca komunikácie umožňuje vodičom motorových vozidiel státie na chodníkoch /šikmé, vodorovné, pozdĺžne/, motorista môže chodník využívať na zaparkovanie vozidla. Ak tu ale dopravné značenie nie je a vodič vozidla zaparkuje na chodníku, porušuje § 24 ods. 1 písm. o zákona č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách a v takých prípadoch môže správca komunikácie takéto vozidlo odtiahnuť. Nemám vedomosť o tom, že niektoré mestá si vlasntými všeobecne záväznými nariadeniami upravili parkovanie vozidiel na chodníkoch. Je to možné len v prípadoch, ak je to povolené dopravným značením.
A teraz sa priznajte, kolki z vas ste toto vsetko vedeli. Bo ani ja sam som to nevedel az doteraz.
Este doplnim, ze iba to co nie je zakazane, je dovolene, takze ak este vyhlaska , VZN abo cosi insie zakazuje, tak je to zakaz.
Ja Ti nevim karle. Podla mna musis mat aj kus stastia. A ja cestujem okolo 8:30 z Lamaca. Nikdy som sa netlacil. To by prestalo bavit aj mna. Je pravda ze z DNV chodia tie busy napraskanejsie.
Jasneee uz si spominam. To tam napadal sneh a akurat od konecnej (lamac) po klanec je stupanie asi ako na Kramare (i ked nie take dlhe). Preto sa otacali uz na Podhaji prip. Studenohorskej.
Slávičie - Horský park je oveľa rýchlejšie ako cez mesto na Patrónku a 207, resp. 34, 63, 83.
Re #91185 ivanbuto: Len na rozdiel od Essenu to sú busy a nie hybridy. ?
Určite áno, vzácne druhy tam sú a to sa netýka len fauny, ale aj flóry. Ťažko povedať, či odplašenie jednej vydry či bobra bude mať vplyv na ekosystém a druhovú biodiverzitu na konkrétnom území, dôležité je, aby sa nenarušili určité vzťahy medzi druhmi, teda napríklad aby nedošlo k narušeniu potravného reťazca. Hluk odplaší vtáky - predátory hmyzu, ten nebude požierať listy konkrétnej rastliny, tá sa premnoží tak, že vytlačí dajme tomu vzácne vstavačovité rastliny. Takéto komplexné vnímanie ekosystémov bohužiaľ chýba mnohým investorom, ktorí si pod pojmom výrub stromov predstavia len výrub určitého počtu stromov, listy a "burinu" pod nimi a to, že tým pádom zrušia to, o čom som písal vyššie, teda nielen jedného diviaka a štyri zajace, ktorí sa tam schovávajú, je u nich vedľajšie. Ale na druhej strane sú tie živočíchy už zvyknuté na životné prostredie v ktorom prežívajú, aj na hluk z dopravy, čoho dôkazom je aj pasenie sa srnčej zveri okolo diaľníc a nielen na výpadovke niekde za mestom, ale ako som bol svedkom, sediac v 95-ke, aj priamo na tom kopci pri ceste medzi Farského a Starým mostom. ? Z toho nevyplýva nič, len som sa chcel trochu vyzúriť na investoroch. ?
Re #91189 Papyr: To je práve to. Žiť nežijú. No vzácne druhy flóry, ktoré tam rastú, medzi vzácne druhy však spadajú tiež, na tie by sa nemalo zabúdať. ? Na druhej strane aj doprava musí existovať a musí jej niečo padnúť za obeť. ☠ Električka i naftový autobus majú svoje klady a zápory (hluk, znečistenie ovzdušia a pôdy), takže čo sa týka ochrany ŽP, treba voliť čo najmenej škodlivý variant.
1) Re #91132 kecho: Ad. prvy link: Zacinam mat obavy ze integrovana doprava nakoniec nebude, lebo to vyznieva ako keby mali byt len tie dve linky. To je naozaj o nicom...
2) Re #91184 Papyr: Presne tak to bolo myslene ked som to povodne pisal
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA
Re #91185 ivanbuto: Len na rozdiel od Essenu to sú busy a nie hybridy. ?