Slávičie - Horský park je oveľa rýchlejšie ako cez mesto na Patrónku a 207, resp. 34, 63, 83.
Re #91185 ivanbuto: Len na rozdiel od Essenu to sú busy a nie hybridy. ?
Určite áno, vzácne druhy tam sú a to sa netýka len fauny, ale aj flóry. Ťažko povedať, či odplašenie jednej vydry či bobra bude mať vplyv na ekosystém a druhovú biodiverzitu na konkrétnom území, dôležité je, aby sa nenarušili určité vzťahy medzi druhmi, teda napríklad aby nedošlo k narušeniu potravného reťazca. Hluk odplaší vtáky - predátory hmyzu, ten nebude požierať listy konkrétnej rastliny, tá sa premnoží tak, že vytlačí dajme tomu vzácne vstavačovité rastliny. Takéto komplexné vnímanie ekosystémov bohužiaľ chýba mnohým investorom, ktorí si pod pojmom výrub stromov predstavia len výrub určitého počtu stromov, listy a "burinu" pod nimi a to, že tým pádom zrušia to, o čom som písal vyššie, teda nielen jedného diviaka a štyri zajace, ktorí sa tam schovávajú, je u nich vedľajšie. Ale na druhej strane sú tie živočíchy už zvyknuté na životné prostredie v ktorom prežívajú, aj na hluk z dopravy, čoho dôkazom je aj pasenie sa srnčej zveri okolo diaľníc a nielen na výpadovke niekde za mestom, ale ako som bol svedkom, sediac v 95-ke, aj priamo na tom kopci pri ceste medzi Farského a Starým mostom. ? Z toho nevyplýva nič, len som sa chcel trochu vyzúriť na investoroch. ?
Re #91189 Papyr: To je práve to. Žiť nežijú. No vzácne druhy flóry, ktoré tam rastú, medzi vzácne druhy však spadajú tiež, na tie by sa nemalo zabúdať. ? Na druhej strane aj doprava musí existovať a musí jej niečo padnúť za obeť. ☠ Električka i naftový autobus majú svoje klady a zápory (hluk, znečistenie ovzdušia a pôdy), takže čo sa týka ochrany ŽP, treba voliť čo najmenej škodlivý variant.
1) Re #91132 kecho: Ad. prvy link: Zacinam mat obavy ze integrovana doprava nakoniec nebude, lebo to vyznieva ako keby mali byt len tie dve linky. To je naozaj o nicom...
2) Re #91184 Papyr: Presne tak to bolo myslene ked som to povodne pisal
chcem možno rýpať, ale aj v tomto fóre má (pre mňa nanešťasitie) viacero ľudí vo víziách (imho (našťastie) nereálnu) električku pod zemou ako (akúsi postupnú) náhradu povrchovej.
Myslis naozaj, ze ohrozene druhy ziju medzi petrzalskymi blokmi v trase buducej elektricky? Podla mna, ak by sa dokazali prisposobit zivotu na sidlisku, v blizkosti ludi, tak by preukazali taku zivotaschopnost ako druh, ze by nemali byt druhom ohrozenym.
myslená celá bundesrepublík, aj v dederónskej časti aj v endéer je toho veľa k videniu. Napr. vzorové mestečko Halle nojštadt.
Moc som tam nepobudol, väčšinou krátko alebo tranzitne...
Tak áno, niektorí ľudia ju odmietajú, sú na to rôzne názory. Nevysvetľuj to, prosím, mne, ja petržalskú električku a jej napojenie na súčasnú električkovú sieť cez Starý most podporujem, samozrejme s podmienkou zrýchlenia električkovej dopravy v BA a s podmienkou fungujúcej preferencie všada, kde sa dá.
Čo sa týka vzácnych druhov v lužných lesoch, to, čo hovoríš, asi nie je celkom pravda, t.j. niektoré tie vzácne druhy živočíchov tam asi naozaj žijú.... do tohto ja nevidím, ale myslím, že ani ty do toho nevidíš natoľko, aby si mohol vynášať nejaké kategorické úsudky, a zvlášť ešte obviňovať tu paušálne všetkých "ekológov" bez toho, aby si riadne povedal, o koho ide. Pokiaľ viem, tak projekt električky by v zásade nemal nejako ohroziť tú faunu.
Pozor, nie vzdy len ako sotohracka. V Australii maju medzimestsku linku cez pust, ktora je obsluhovana autobusmi vedenymi v pevnej drahe. Autobusy boli myslim od Mercedesa. Tato pevna draha je tvorena cca 10 m dlhymi prefabrikatmi a je polozena priamo na piesok. Nieco ako autobusova dialnica.
Cize Bratislava opakuje davnu chybu Prahy. Aj tam sa metro povazovalo za natolko vsespasne, ze po zavedeni metra pod centrom mesta sa v centre mesta dokonca zrusili elektrickove trate (az na Vodickovu a Spalenu). O 25 rokov neskor zistili, ze to az taky dobry napad nebol, a preto je v plane na najblizsie roky obnova tram trate o.i. na Vaclavskom namesti.
Mam taky neodbytny pocit, ze obyvatelia Bratislavy, kedze nie su zvyknuti pouzivat dennodenne metro, v nom vidia akusi vseobecnu spasu MHD. Co im uz nedochadza, je to, ze metro (ale pozor - ani rychlodrazna elektricka) nebude v Petrzalke (ani inde) zastavovat tak blizko obytnych domov, ako im dnes zastavuje autobus. Teda, hypoteticky, keby sa metro zaviedlo, predpokladam, ze po pociatocnom nadseni by sa zacali rozmrzene stazovat, ze kedysi im do stareho mesta isiel autobus rovno spred domu, zatialco teraz musia cestovat autobusom-napajacom dve zastavky na metro, potom metrom do stareho mesta, a potom este elektrickou ci autobusom do ciela ich cesty. Lenze vopred si to neuvedomuju.
Vzhľadom k tomu ako sa tieto systémy uplatnili (pri porovnaní s klasickými koľajovými) môžeme bezpečne prehlásiť že nie sú asi veľmi vhodné z prevádzkového a ekonomického hľadiska. Je to fajn šotohračka v mestách, kde si to môžu dovoliť. Ono sa dnes skôr podobajú na električky na pneumatikách ako na autobusy alebo trolejbusy.
Ad autobusy vedene v pevnej drahe: O tejto tematike bol dobry clanok v casopise ABC niekedy v roku 1988 alebo 1989. Mam ho kdesi doma odlozeny. Ak sa mi podari ho najst, oscanujem ho.
Heh, samozrejme že 98. Kombinácia 51 plus čokoľvek by nebola, nevhodný prestup a zastávka 201 ako aj 68 je od Apollo BC ďalej ako zaparkované auto. Jediná zastívka, ktorá je bližšie ako auto (a kľudne aj 5x bližšie) je zastávka Turčianska.
Myslel som tým časové pásmo (doba), čiže platnosť lístka, do 10 minút. Nie tarifné pásmo pre predplatné lístky.
Re #91173 Emo: To by už bolo so zbytočnou vyhliadkou po meste. Kombináciou 51+68 sa to dá stihnúť za 20 minút. Čo oproti 10tim autom nie je až taký nárast (síce o 100% ale je to len 10 minút).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr