Reply on: 7799/0 #86481:
"Namá právo násilím odo mňa žiadať OP resp. doklad totožnosti. "
Ako sa dá "násilím žiadať"?
"Príslušník PZ SR má právo žiadať legitimáciu, ale nemôže ju poskytnúť žiadnej tretej osobe (právnickej či fyzickej). Tzn. ani revízorovi, nakoľko je bežný pracovník a nieje právna osoba."
Nezmysel. Cestujúci je povinný preukázať všetky údaje potrebné na vymáhanie pokuty a v prípade, že ich nepreukáže revízorovi, musí strpieť zistenie týchto skutočností policajtom. (Ak by policajt nemohol údaje oznámiť dopravcovi, načo by takéto ustanovenie v zákone bolo? Takéto drísty sú len ekvilibristikou pseudoprávnikov typu Pavol H. - asi aby získali klientelu; avšak pred súdom by takíto vyčúranci asi rýchlo zhasli.)
"Revízor nemá právo zadržiavať cestujúceho na zastávke ani vo vozidle. "
Revízor nemá právo zadržiavať (ani kontrolovať) cestujúceho na zastávke. (Cestujúci sa musí preukázať vo vozidle a v okamihu vystúpenia z vozidla, nie na zastávke.) Avšak má právo zadržať cestujúceho vo vozidle (cestujúci musí strpieť kontrolu).
"Revízor má teké isté právomoci ako bežný občan."
Buhahááá.
Martin Fundárek
"ľudia bez električenky zaplatia za jazdu "nočákom" 44 korún ... - Bude to znamenať, že nočná doprava nebude naďalej dotovaná mestom, - vysvetľoval predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník."
Ak nočná doprava pri cene lístka 44 korún nebude naďalej dotovaná mestom, dá sa z toho usúdiť, že táto cena by mala plus mínus pokryť náklady. Z toho vyplýva, že NEDOTOVANÁ cena cestovného v noci je niečo pod 0,50 Sk/min. Na základe takejto matematiky mi vychádza, že cez deň by 30 NEDOTOVANÝCH minút malo stáť cca 14,70 Sk. Prečo však stojí DOTOVANÝ lístok na 30 minút 18 Sk (resp. najmenej 16,50, ak je to ten štvornásobný)? To až tak doplácajú jednorazoví cestujúci na električenkárov?