Reply on: qwix #81201:
No ono asi nie je zapad ako zapad. Moje skusenosti (A, F, D, B, NL, a prakvapivo i juzne Spanielsko) dokazuju ze chodci takmer uplne pocitaju s tym ze dostanu na prechode prednost, a podla toho sa aj spravaju.Ono to ma jednu dost podstatnu vyhodu. Ak chodec vstupi na prechod vo chvili ked sa k nemu priblizuju auta primeranou rychlostou (nie 90 km/h), tak tymto autam vacsinou staci pribrzdit (nie je nevyhnutne aby uplne zastali) aby mohol chodec prejst.
Mna u nas najviac mrzi, ze chodci nevstupia na prechod do momentu kym auto nezastane pred prechodom. Doprava by bola plynulejsia, ak by chodec zacal prechadzat skor.
Ale chapem ze pokial bude bezne ze auta na prechode nezastavuju, tak to nemozem od chodcov ani ocakavat a ani ziadat.
Doplnim, ze v meste sa vacsinou (90%) pohybujem ako chodec, a v ostatnych pripadoch ako vodic. Na druhej strane auto casto vyuzivam na rozne cesty po Europe...
S499.1023
Inak je pozoruhodné, že dementi v ČR, SR a spol. stále argumentujú ako to nejde, púťať chodcov na prechodoch a pritom v civilizovanom svete sa tak deje už dlhé roky.
Práve TY mi niečo vykladaj o BEZPEČNOM jazdení bez ohľadu na rýchlosť.
Potom kvôli takým dementom je na celej Ružinovskej preventívne 40, hoci v civilizovanom svete by to bolo riešené striedaním obmebzení 70 a 50 (pred prechodom).
A kvôli takým dementom, keď zastavím v BA pred prechodom, tak musím na chodcov, bezradne sa rozhliadajúcim na okraji chodníka, minútu blikať a predvádzať signalizačné tance.