Reply on: zakaznik #77709:
jedina vyhoda sukromnych dopravcov je v tom ze mozu konat protizakonne. Napriklad je bezna prax, ze dam vodicovi plat 10.000 oficialne a doplatim mu 25.000 nacierno. Najma v nakladnej doprave je to takmer pravidlo, ale aj sukromny osobny dopravcovia - kde asi tak mozu najlepsie setrit - no predsa na porusovani zakona - okradani statu. Vodici si pytaju vysoke platy a DPB si nemoze dovolit "cierne fondy" na vyplacanie penazi bez zdanenia a odvodov - a DANE A ODVODY TVORIA cca. 50% platu. Ked ma vodic plat 25000 cisteho, tak zamestnavatel zanho a on sam odvedie dane a odvody skoro dalsich 25000. U sukromneho dopravcu, ktory ma cierne uctovnictvo zaplati dane a odvody z minimalnej mzdy a zvysok vyplati nacierno.
S499.1023
S nejakými súkromníkmi som v priamom kontakte a sú zhodne toho názoru, že za súčasné peniaze sa nič lepšie spraviť nedá. Oficiálne to samozrejme hlásať nebudú, to by boli sami proti sebe. Bolo prejavených viacero záujmov - jedna firma sa dokonca zaujímala o prevádzkovanie elektrickej MHD v Bratislave. Keď sa dozvedela, že nádej na rádové zväčšenie prítoku peňazí nie je, záujem stratila. Z autobusárov minimálne dvaja - detto.
DPB samozrejme nie je dokonalý - napríklad peniaze do politicky pretláčaného CNG-izovania plesnivých vrakov, beznádejná stále resuscitovaná modernizácia električiek v Dubnici a vo Zvolene, predražené realizácie investícií typu drotárskeho zámočka, nekvalitné modernizácie v PRAS Žumperk a podobné - tieto peniaze by sa určite dali zhodnotiť lepšie. Ale primitívne názory typu "Blaguss by bol URČITE lepší" mi pomerne pijú krv. A názor "Za všetko môže neschopný DP" taktiež. Tých neschopných by som tam porátal na prstoch dvoch rúk. Bohužiaľ sú neodvolateĺní - a to z dôvodov nie na strane DP.