Pred Tunelom na nabrezi dnes stal dispecer a riadil dopravu elektriciek tak, ze zastavoval tercikom auta iduce cez nabrezie. ? Je to sice fajn, ale ma vobec pravo takto zastavovat auta ?
Nejde o to, či je výhybka symetrická alebo nesymetrická ale o to, aký je uhol odbočenia. Čím je menší, tým je možná väčšia rýchlosť (pri uhle odbočenia 5^ technicky nie je problém 60 km/h ale menší uhol odbočenia znamená aj menší uhol križovania a pokiaľ je uhol križovania menší než cca. 15^, je nutný stavateĺný kríž. Pri mechanicky stavanom kríži je možná rýchlosť do cca. 40 km/h, pri elektricky stavanom prakticky bez obmedzenia. Mechanicky stavané kríže sa v civilizovaných DP používajú prakticky výhradne na zjazdových výhybkách. Nerobím si nárok na 100% spoľahlivosť, ale nepoznám okrem DP Bratislava prípad aplikácie mechanicky stavaného kríža na rozjazdovej výhybke. Ono to ani nedáva zmysel - pokiaľ už mám riadiacu a výkonovú časť na ovládanie jazykov výhybky, nie je dôvod neovládať aj kríž.
Tie čísla Ti losuje papagáj z osudia ? ? Najbežnejšia symetrická výhybka má uhol odbočenia 5^/5^, sú aj nesymetrické výhybky s uhlom odbočenia 2,5^/7,5^, v tomto prípade sa však jedná o nesymetrickú výhybku s uhlom odbočenia 2,5^/17,5^. Takéto výhybky sa v civilizovaných podnikoch používajú LEN na miestach, kde napr. z priestorových dôvodov nie je možné rozvinúť oblúk. V Bratislave sa však používajú aj na šírej trati jednak z dôvodu, že vrchári zásadne pri úplne nezmyselných náhradách podvesných armatúr ťahovými kopírujú pôvodnú geometriu, jednak z dôvodu, že 20^ kríž môže byť pevný, keďže strata bočného vedenia botky v kríži je kratšia a 10^ kríž už musí byť stavateĺný a to je v Bratislave kvintesencia zla. Asi budem musieť opäť napísať nejaký článok do BA novín, aby si ma opäť mohli pozvať do BEÚS-u a tam ma opäť presviedčať, akí sú oni geniálni.
Električka nebude, električka nebudeeeeee ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? určite bude argument, že na 5 rokov stavať trať sa im neoplatí a kedže tam aj tak pôjdu vlaky, nech si to v 2015 postavia železnice z vlastného ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Erik, tá symetrická, to je napr. taká, ako na Záhradníckej smer Jégeho, kde sa zbiehajú dva troleje a dá sa tam ísť oficiálne do 30 km/h? Inak fakt neviem, prečo pérovku Miletičova/Prievozská (smer centrum) nepotiahli až Ku zastávke, nie takto, že najprv treba zabrzdiť, a potom sa zase rozbehnúť k zastávke, ako už písal S499.
Ale sekcia za zastávkou je teraz už "zapnutá", čo je pokrok.
Súhlasím, však aj v aute radím ručne a medzi kvatlami "púšťam jazdu". Vlastne aj staré autobusy to robia. Dá sa to spraviť citlivo. Lenže technika jazdy niektorých vodičov DPB je katastrofálna.
Dobre píšeš. Takže riešenie? Bude sa tam jazdiť 5 km/h... Nechápem potom prečo tam vôbec vymieňali tú starú podvesnú križovaktu, keď sa aj cez novú musíme šuchtať, aby sa nám to nepokrčilo. Aký je tam uhol na tej výhybke? 12°? Výhybky s takým uhlom by som rád videl iba vo vozovniach, prípadne iných miestach kde je to nutné (možno obratiská a pod.), ale naozaj nechápem prečo tam nemôže visieť normálna symetircká ťahová výhybka s uhlom 3° a mechanicky stavným krížom... ?
Výslednica síl od ťah troleja a odťahového lana má byť nulová. Odťahy nemôžu riešiť dynamické účinky, od toho sú výhybky s malým uhlom odbočenia (ktoré pán Vodnák nemá rád, lebo mechanický kríž nie je bezúdržbový), aby sa dynamické účinky minimalizovali
Ja Ti na sekcii vypnem a zapnem jazdu tak, že si to ani nevšimneš, nie je každý vodič traktorista ? . Naopak, ak je výhybka pmalá a ďaleko pred zastávkou, tak vodič, ktorý nie je slimák, za ňou ešte raz zapne jazdu, čo je pre plynulosť jazdy omnoho horšie.
dik za odpoved ... kamos z nehodoveho ma uz s niecim informoval .. priznam sa, nerobim to kvoli platu .. a to predvidanie mam nacvicene na aute, takze aj s hentym pocitam, nakolko nie raz sledujem jazdy vodicov elektriciek a dokonca odhadujem reakcie vodica a vacsinou mam podobne. ok, chcem to skusit, lebo na BUSy to asi nedotiahnem aj tak
? zasmejeme sa a ideme dalej ale Rumuni sa sem hrnu ako si mysleli... hihih... ? Branko je proste trieda len tak dalej a za chvilu dostane v DPB knockout...
Robota to nieje zla ale zaciatky su tazke... zacinas tri mesiace v dielni DPB kde sa "vzdelavas k praci v DPB ehm ehm... ? " zaroven chodis asi dva krat do tyzdna do autoskoly na skolenie a medzi tym aj jazdy potom ides do zacviku asi na 120h, a uz ides sam... platovo? ked sa dostanes do normalneho zadelenia ako je 4dni robis 2volno tak si zarobis 17000sk ale tam sa dostat musis sa kde tade pchat do prdele nadriadenym... Prve mesiace aj ked si normalny a zodpovedny vodic si budes zvykat na nieco ako "šokove situacie" lebo nas narod je slepy jak tyzden pred vyplatou skacu ti do cesty ako keby si ovladal 5kg hracku a nechapu ze elektricka ma 25ton a nieco take zastavit trva viac ako auto... a ked si na toto zvyknes, stupne ti predvidanie a skusenosti tak je to pohodicka... ?
Teraz ti ziadny z tych "zmrdov" neodpise... len ked sa vyjadris na stranu "modrych" v zlom tak si potom ten najvacsi faso... s blbym narodom ktory sa len predcenuje a mysli si ze sladke oci tych co volili im zlepsia zivot su dutí jak BamBus v pralese... ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Darro
Re #76043 Erinaceus: Suhlas... divny narod. ?