Je to jednoduché -modernizovaná stará skriňa nespľňa normy na pevnosť a nová síce spľňa ale zase kdo by to schvaľoval ,bolo by to veľmi zdľhavé ,muselo by sa robiť pár zmien v konštrukcii(iné okná,kotúčové a nie bubnové brzdy,bezprievanové vetranie).A aj s praktického hľadiska by som to neschvaľoval ako nové vozidlo-nemá ani mm nízkej podlahy.
Vario LF3 je vozidlo novo vyvinuté používajúce osvedčené komponenty z vozov T3 s cenového hľadiska (časti podvozkov-prevodovka,monobloky,kotúčová brzda,aktuátor).Voz spľňa české normy a teda určite bude sľňať aj tie slovenské(vyjadrenie jednej veľmi kompetentnej osoby že spĺňa) .Keby vyhral výberové konanie na nové vozy ,tak by musela u nás prebehnúť homologizácia (schválenie nového typu ).Po nej už nič nebráni v prevádzke v SR.
Zjavne mám teda staré informácie, za čo sa ospravedlňujem, ďakujem za objasnenie. Tušíš potom teda, prečo sa takouto okľukou naďalej "rekonštruujú" staré vozidlá, keď podliehajú prakticky rovnakým normám, ako vozidlá úplne nové? Investičné vs prevádzkové výdaje alebo čo?
Ja by som mal otázku, možno vieš, ako je to s trojvaňami v Ostrave, čo sú defacto nové vozy, ale na "starej" koncepcii. Aké normy spĺňa to, ako to bolo konštruované, ako je to legislatívne, so schvalovaním a čo by bolo treba aby sme podobné vozy mali v BA. Ďakujem.
Na starý voz sa vzťahujú staré technické normy. Nepotrebuješ riešiť nehorľavé podlahy a obloženie vozidla, bezhalogénové izolácie káblov, úroveň elektromagnetického vyžarovania v priestore pre cestujúcich... Keby si chcel z rovnakých (lacných) dielov poskladať novú električku, nikto by Ti ju neschválil. Si v hlbokom omyle s týmto tvojím tvrdením.Pri schvaľovaní modernizácie na progres muselo byť splnených množstvo súčasných noriem čo sa týka horľavosti ,vibrácií,elektromagnetického rušenia a teda sú použité nové materiály s atestami na nehorľavosť,bezhalónové káble,podlaha s atestom na odolnosť proti požiaru na stanovený čas,bezazbestové prvky,splnenie limitov hlučnosti v interiéri a podobne.Je to dané pravdepodobne nejakou zmenou legislatívy v SR.Čo sa týka papierov na T3 s Košíc tak nám DPMK zadarmo nedá žiadne ale ich predá aj s vozom za 1,5 mil. a to sa oplatí kúpiť novú karosériu na starý voz a defakto máme nový voz.
Možno sa mýlim, ale vraj nie. Ak to v hlave nemám už úplne popletné, Jenki kedysi na K-Reporte vysvetľoval, prečo je novostavba VarCB3 o toľko lacnejšia ako (napríklad) novostavba Tria. Veľmi výraznou položkou boli práve materiály a komponenty, ktoré do VarCB3 napchať môžeš, ale do "papierovo" novej električky už nie.
Inak, Progress v posledných K2S (teda aspoň 7124) sa nejako líši od Progressu v tých starších, prípadne v 7783-4 ap.? Počas jazdy regulácia vydáva úplne iné zvuky, zďaleka nie také prenikavé...
mozno poziadat o vydanie nejakeho CD/DVD s tym dokumentom...ak by to autorske prava dovolili....alebo poprosit co by to nemohli dat na stranku...lebo ked to bol dokument slovenskej televizie, tak to mozu v klude umiestnit na web;) sak uvidime co odpisu;)
nuž, písal som ešte včera do STV, či to nebudú v dohľadnej dobe opakovať a ak mi odpíšu, dám sem vedieť. No možno ak by sme napísali viacerí, tak by to malo väčšiu váhu....
No, moze byt. Sice pri serii T3 z 1976 (7701-7716?) to bolo to iste, ci uz T3, co sa dodali ako nove alebo tie, co vznikli ako nahrada T2 ak sa nemylim???
Ale tie materialy sa pouzivaju aj v novostavbach. Takze je to byrokraticky problem. ?
No ved presne touto istou pravnickou serpentinou sa stavaju nove T3 pre Prahu. Tiez to oficialne su len rekonstrukcie, akurat ze s pouzitim vsetkych dielov novych.
Tiez by ma zaujimalo, kedy sa to bude opakovat. A pravdu mas aj v tom, ze STV2 to v programe nemala a zmenila bez oddovodnenia a oznamenia viac veci, nielen toto. Tiez pekny obraz o STV...
Inak prekvapuje ma, ze sa tu k tejto teme NIK nevyjadril, pritom bytostne suvisi s touto strankou a forom viac ako cokolvek ine, co sa tu teraz prebera.
Tiez obraz niecoho...
Začína mi to trochu pripomínať armádne predstavy o údržbe prístrojov: radar, ktorému nič nie je, ale má "odslúžený" predpísaný počet hodín, musí ísť okamžite na generálku, zatiaľ čo radar, ktorý je totálne rozhasený, na ňu ešte bude čakať, lebo jeho čas zatiaľ neprišiel...
Neviem, v akom stave sú 7602-10, možno je to faktické vyradenie odôvodnené, ale nie sú niektoré T3 z posledných sérií, keď to už v ČKD vo veľkom flákali, v stave ešte horšom? Nehovoriac o odporovej výzbroji... Prídu aspoň vane alebo sa stále kupujú len obyčajné VarCB3? Aký to má zmysel? To je cenový rozdiel oproti vani taký zásadný?
Re #72948 ufo: (Znalci ma isto opravia, ak sa budem mýliť.) Pokiaľ viem, tak: skriňa VarCB3 je schválený komponent pre opravu T3, výzbroj Progress je schválený komponent pre opravu T3, podvozok Komfort je schválený komponent pre opravu T3...
De facto staviaš úplne nový voz, de iure však len opravuješ ten starý. Na starý voz sa vzťahujú staré technické normy. Nepotrebuješ riešiť nehorľavé podlahy a obloženie vozidla, bezhalogénové izolácie káblov, úroveň elektromagnetického vyžarovania v priestore pre cestujúcich... Keby si chcel z rovnakých (lacných) dielov poskladať novú električku, nikto by Ti ju neschválil. Ostatne, 14Tr sa začali "rekonštruovať" podobným spôsobom...
Re #72950 Beus: A nestavajú sa na tie košické papiere rovno vane a nenechajú sa T3M dojazdiť tak, ako sú. To nechápem ani ja...
intony
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29eff8f8f9f11f352b2f321f242f1f21362132302f241f212b2329272f2c2f2b251f2f2c21362f2e212c301f21331f2f23ef392b2e212c23
V starších plánoch bol aj Kamzík.