Skoda ze nase rodne Slovensko (alebo aby ma ostatni neukamenovali Ceskoslovensko? ) je tak byrokraticky stat, ze nejaky bazmek nemoze vymysliet automat na CL, co berie aj papierove peniaze. Potom by bol problem vyrieseny a ziadny doplnkovy predaj u vodica by potrebny nebol.
Taktak - to nie je blbosť -aj dojazdové tabule sú tak robené, bez linky (sú červené), iba trasa: Astronomická - Vazovova- Račianska -Vozovňa Krasňany. (Iba z Pošne, na ostatných trasách je to hudba budúcnosti) Zainteresovaní cestujúci vedia, nezainteresovaným to je jedno.
Okrem toho, že takto sa vyriešia mnohé sťažnosti vodičov, odstráni sa tým aj už tu spomínaný problém s cudzincami, ktorých niekto pošle na L8, 9 alebo 14 a to nejde do mesta, ale odbočí smer Rača. Takto tam už cudzinec odkázaný na konkrétnu linku nenastúpi.
inak asi si si už všimol, ale dojazdové tabule už vyzerajú dosť dobre... obrázok vozovne, názov vozovne, a číslo linky ?
Ak som dobre pochopil, tak v Ružinove sa cestujúci nedozvedia, ktoré vozidlo ide do vozovne ?? ale to je blbosť ...
Ale povedzme 204 je taká , relatívne "páteřní" ~ nosná linka; že keby sa ten predaj u vodiča zaviedol, určite by si ten lístok niekto kúpil, najmä v čase, keď sú stánky zavreté.
S týmto problémom úzko súvisí aj problém bankovnky/mince - neexistencia automatov na CL prijímajúcich bankovky.
ono sa to nezda, ale tie led diody su drahe ako svine!!!:D:D:D sak si zober obycajnu led lampicku s 3 diodami na 2 tuzkove baterky (400 korun)...ked som bol na conecu, tak tam boli predajcovia transparentov, akurat nie busovych a pekne sumy som tam videl...na autotecu v stanku BUSE som tiez videl pestre sumy...takze tak...
Jasné, že by mal iba jeden druh lístka (30min), aj o tom, či má mať aj zľavnený by som dokázal polemizovať.
Toto lepšie bude vedieť Papyr, alebo S499, alebo iní ľudia od fachu..ako to funguje; ale: vodič si nakúpi v DP určitý počet lístkov za pôvodnú sumu - dajú mu počet lístkov, ktorý sa presne zaeviduje, samozejme. Lístky kupuje za normálnu cenu - 18 Sk - predáva ich za 20Sk - tie 2 Sk od predaného lístka sú jeho. Večer odovzdá tržbu n predaných lístkov*18Sk.
viem takmer na isto, ze vybavenie 15Tr transparentami (vonkajsi predny, zadny, 2 bocne, vnutorny predny, zadny, 2 bocne) stoji +-200 000 aj s akustickym hlasenim zastavok...
Pretoze najviac staznosti na nezavedeny doplnkovy predaj CL u vodica vznika prave na "stanicnych" linkach. Neznaly na miestne pomery (Kosican, Presovcan) pride k vodicovi s dvadsatkorunou, pretoze novinove stanky su zatvorene a nikde nemenia na drobne do automatu, so slovami: "za 14" a vodic ju bud: a) posle slusne sadnut si na sedacie svaly, b) posle ju do sedacich svalov neslusne. ? Na trase ostatnych vyuzivanych liniek (nie 54 z Vajnor niekde do Race...) su automaty skoro na kazdej zastavke a stanky skoro na kazdej stvrtej. Ked cestujem trolejbusom cislo 204, tak este by sa mi nestalo, zeby niekto zobronil o listok od vodica.
samotny vnutorny panel musi stat menej... zober si ze mobil za 10000 vie telefonovat, ma bluetooth a radio + slabsi fotak...
henten panel ma len 8x64 diodiek, ktore blikaju podla palubaku
niekde som cital ze henten displej co ty myslis stoji tak do 10 000 a nezda sa mi to, ale zevraj akusticke hlasenie vo vacsich vozidlach az 20 000, do sprinterov by sa to mohlo rapidne znizit ta suma, koli potrebe asi 1 repraku...
toto je mudry nazor... a aby vodic nemal vela roboty s vydajom, tak by mal len polhodinove zakladne...
aby sa to zbytocne nezneuzivalo (kup si listok? nieee, ved si kupim u vodica)... a ako vravel SDX... vodic by mal dany pocet, a ak by mal manko - je vinny...
Aha a kedysi ako sa nedali dojazdy u električiek, že vodiči sa budú sťažovať, že boli konfliktné situácie, že jazdia aj ženy - vodičky a tie su fyzicky slabšie a neviem aké ešte argumenty. A zrazu to ide u 90% električiek a trolejbusov. Niektoré nedostatky sa vylepšujú za prevádzky, dodatočne sa urobili osobinté dojazdové tabule, rieši sa zobrazovanie na transparentoch, vo vybraných smeroch bude iba cieľ a piktogram vozovne, bez čísla linky; niekde to nebude zobrazené ani na zastavkových CP (Ružinov); po čase, pevne verím a dúfam, sa zavedie aj do hlásenia zastávok, že "vozidlo ide do vozovne"....
Keď sa chce všetko sa dá... (= kde je vôľa tam je cesta? )
Pri doplnkovom predaji u vodiča je tiež v prvom rade potrebná vôľa. Obávam sa ale, že tú oddelenie terifných služieb patriace pod ekonomický rezort nemá, a tak skoro ani mať nebude... Iné rezorty ani odbory s tým nič nespravia, ani keby akokoľvek chceli.
fungovalo by to podla mna pri progresivnom systeme, ktory by bolo potrebne nastavit, tak aby ludia, ktori napriklad viac ako 2 krat za tych 24-36mesiacov idu nacierno, tak by sa im uz nedavala ta polovicna zlava...treba sa na 10 minut zamysliet a je to vsetko vymyslene, len vo vedeni DP asi nikto tych 10 minut nema cas...
V rámci preferencie električiek aj v myslení kompetentných by som SKÚŠOBNE zaviedol doplnkový predaj lístkov v električkách. Vodiči električiek sú v DP všeobecne považovaní za najľahšu robotu spomedzi všetkých 3 druhov dopravy (A, E, T), majú najmenšiu hodinovú mzdu, na predaji lístkov by si zarobili (takto to treba prezentovať ? ), mám taký dojem, že sa najmenej sťažujú na oficiálnej báze.
A navyše K2S nepotrebujú žiadnu úpravu, T6 tiež majú okienko, akurát u nás hore, a aj u T3 by to mala byť ľahká úprava.
Samozrejme ako finálny stav predaj vo všetkých dopravných prostriedkoch.
Nápad podľa mňa jednu podstatnú chybu. Na väčšine zastávok liniek typu 43, 77, 79 automat ani iná možnosť kúpiť lístok nie je, teda na týchto linkách by sa kontrola nikdy nemohla vykonať (nehovorím, že sa tam momentálne vykonáva nejak často) alebo by každý kto tou linkou cestuje platil polovičnú pokutu, čo by však možno pravidelnejší cestujúcich viedlo k tomu, žeby si prestali kupovať lístky.
Zbytočné komplikácie a vymýšľanie vymysleného. Vodič, ktorý nebude ochotný predávať CL, prestane byť vodičom. Alebo si hádam ty v robote môžeš diktovať, čo budeš a čo nebudeš robiť?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SDX