OK, ale zástavba je/bude aj viac ako 1 km od železničnej trate. Tam treba autobusy, alebo niečo elektrifikované - závisí od potenciálu cestujúcich. Okrem toho, električky by mohli k "155" privážať ľudí aj od Zlatých Pieskov.
Tie Vajnory by naozaj mali zmysel, len ak by sa zastavalo letisko, ale zdá sa, že sa práve niečo také chystá.
Električka do DNV: Ja by som videl DNV ako typickú lokalitu pre S-Bahn (pri vybudovaní dodatočnej zastávky niekde pri sídlisku). DNV - Nové Mesto pod 20 minút nie je zlý čas.
Ešte pridám SciFi - odbočka z hlavnej železničnej trate v dĺžke asi 500 m zakončená niekde v polovičke Eisnerovej ulice podzemnou stanicou. ?
No hej, ale určite nebol na hlavnej stránke, lebo to by som si ho všimol. A ten počet zobrazení (+/- 10 oproti stovkám zobrazení ostaných fotiek z updatov) sa len prikláňa na moju stranu. Či nie?
Ja teda súhlasím, len mi nie je celkom jasné, prečo všetci chcú predlžovať električkovú trať do Vajnor. Nezdá sa mi, že by tam bolo až také kvantum ľudí, ktorí by tú kapacitu využili. ?
Možno po výstavbe CEPIT - u a v priestoroch vajnorského letiska, ale aj o tom pochybujem...a ťahať to ešte k ŽST Vajnory...ts, ts. ?
To už by som vynaložené prostriedky radšej investoval do predľženia ružinovskej radiály smerom na letisko alebo do Vrakune, prípadne do ďalšej vetvy v Petržalke. ?
V prvom rade sa ospravedlňujem ostatným za túto únavnú hádku, ale do poslednej chvíle som dúfal, že s dotyčným sa ešte dá diskutovať. Nedá, on sa len potrebuje hádať. Pokiaľ svoj pracovný čas trávi takto, nečudujem sa, že občania SR majú o svojom kultúrnom dedičstve také povedomie, aké majú... ?
Re #69020 Sommelier: OK, takže ty chceš po mne počuť konkrétne návrhy? A načo? Aby som Ti napísal, že si tam viem predstaviť galérie, komunitné centrá, lacné bývanie pre mladé rodiny či technologické inkubátory? Načo aj? Vieš, čo by bola tvoja odpoveď? "Slováci sú na to príliš zadubení" alebo "Mesto nemá peniaze" alebo "Do tej konkrétnej budovy sa to nehodí" alebo "A čo chceš rozkazovať komu, čo má v danej budove byť?" alebo niečo podobné. Dokonale si to už predviedol v predchádzajúcich príspevkoch. ?
A ako by sa to dalo dosiahnuť? Čo tak podpora neziskovým organizáciám a občianskym združeniam zo strany mesta napríklad výkupom prenájom alebo predajom priestorov? A prečo by sa v tom aktívne nemohlo angažovať samé mesto? Prečo to všade inde vo svete funguje len u nás nie? Opäť som zvedavý na tvoju duchaplnú odpoveď. Začni, prosím, už výstrelom z Aurory. ?
A opäť sa pýtam: Čo teda vlastne chceš? Pýtaš sa na negatíva masového rozvoja predmestí a keď Ti jedno z nich, vo svete všeobecne prijímané ako platné, uvediem, tak mi začneš nadávať do zadubencov? A budeš oponovať Vrakuňou, ktorá jednak nie je zďaleka taká rozsiahla, ani tak ďaleko, ako potenciálne predmestia, o ktorých sa bavím ja? Alebo za bratislavské humná ani nedovidíš, takže reaguješ len podľa toho, čo osobne poznáš? ?
Rovnako lamentuješ, že pre investora je rekonštrukcia pamiatky finančne náročná, tak sa radšej stane nehoda, ale keď ti je odpísané, že pokiaľ je pamiatka natoľko hodnotná, aby zostala, tak by hádam stálo za to zabezpečiť si jej ďalšiu existenciu hoc aj finančou injekciou, tak zas len sprosto neguješ a útočíš? Jáj, či si len riedky... ?
Keď ti mám oplatiť podobnou mincou: Čím si ty podložil svoje túžby po tangeciálnych tratiach? Akým konkrétnym dopravným prieskumom, číslami a trendmi? Z čoho by si to financoval? Len by si do toho nalial mnoho miliárd, spravilo by to glo glo glo a otvorilo by to hladnú papuľu, aby si prihodil. ?
A koho by si tým kam a odkiaľ vozil? Ale poprosím KONKRÉTNE! Nie len také vágne návrhy, že "bolo by dobré spojiť Raču s Dolnými Honami". Ty by si chcel niečo s niečím spájať, no nemáš ani potuchy, ako by sa to za súčasných podmienok dalo dosiahnuť. That's it. Vďaka. ?
(Mimochodom, apostrof a dĺžeň sú odlišné znaky. )
Je mi ľúto každej minúty, čo som zabil pokusom o diskusiu s niekým tak povrchným a plytkým, že jediné, čo vie, je negovať cudzie myšlienky. Vlastné asi žiadne nemá. ?
Výborne - takže v prvom bode nie je o čom. A viem čo v tom tkvie. Ty by si možno rád z určitých "priestorov" mal niečo duchaplné, no nemáš ani potuchy ako by sa to za súčasných podmienok dalo dosiahnuť. That´s it. Vďaka.
Opäť zlým smerom. Všetkým tým len chcem povedať, že čím je doprava prepracovanejšia, rozsiahlejšia a kompaktnejšia tým je umožnené záujmovým skupinám nachádzať oveľa väčšie množstvo variánt a možností, z ktorých je možné vybrať to najlepšie dostupné optimum - polohu, veľkosť a riešenie stavby. Vsio.
Ale veď to, čo považuješ za negatívny jav je dôsledok nedostatočnej dopravnej siete. Ceny pozemkov sú tak vysoké, že je skrátka zložité riešiť situáciu inak.
Čo máš proti rodinným domom zadubenče ? Že nemáš zastávku na ktorej naložíš každé 2 minúty 200 ľudí ? To ti vadí ?
A kde je problém v tom, aby si každá obec z miesta väčšej zastávky zabezpečila "rozvoz" v rámci osady malým autobusom pokiaľ to je potrebné ?
Ľudia v obciach sú zvyknutí chodiť na zastávku 5 minút a viac a vôbec im to neprekáža a z tohto dôvodu sa nebudú sťahovať do bytového domu.
A čo IGK ? O záchytných parkoviskách a garážach pri staniciach si nepočul ?
To je čo za argument, že je nákladné túto dopravu pokryť ? Strašné momotiny dávaš. Pozri sa na satelitnú mapu a zistíš, ako sa v BA stavalo v záhradách rodinných domov - na Vrakuni (oi) je to nádherne vidieť. A ako sa v tejto časti poriešila doprava ? He ?
A keď sa v jednej obci pri BA postaví 10 domov ročne - to je naozaj nekompromisný zásah do dopravy, ktorý nás stojí neskutočné peniaze !
Odkiaľ by malo mesto podporiť pamiatky ? Na pamiatky v SR zajtra hodíš 100 miliárd Sk a správí to len glo glo glo a ihneď to otvorí tú hladnú papulu, aby si prihodil.
Správne sťažovanie a najmä oprávnené sťažovanie je na mieste a keď môžem - využijem.
Opäť opakujem, že Bratislavu v súčasnosti nepovažujem za scvrkávajúce sa mesto, ale rovnako ju nepovažujem za mesto freneticky sa rozvíjajúce. Rovnaké projekty, ako sa budujú v Bratislave, sa realizujú snáď v úplne každom väčšom prosperujúcom meste. Konkrétne mŕtve priestory mi momentálne na srdci neležia a ich využitie ani nebolo cieľom tejto diskusie. Minimálne tri príklady som už dole uviedol, necítim potrebu sa k tomu vracať.
Poznámku s električkou do Petržalky som vôbec nepochopil. (Máš pocit, že som proti nej alebo čo?) A tie obludy sa tam už stavajú -- ale v úplne nevhodných polohách. Urbanizácia okolia Panónskej či Einsteinovej ti istotne neušla.
Ak neveríš "mýtu o bývaní v zeleni", vyhľadaj si nejaké články týmto sa zaoberajúce. Výstavba predmestí svojou priestorovou náročnosťou zeleň akurát potláča. V konečnom dôsledku potom obyvatelia žijú v rovnako hustej zástavbe, ak nie hustejšej, ako je Petržalka, akurát ju netvoria dvanásťposchodové paneláky ale malé rodinné domy. Čo to ďalej prináša? Okrem iného dopravné problémy, keďže pokryť podobnú zástavbu vzdialenú od centra verejnou dopravou, ak navyše väčšina jej obyvateľov bude aj tak využívať dopravu individuálnu, je nesmierne nákladné. Práve to sú tie javy, ktoré sa v konečnom dôsledku pri rozvoji predmestí na úkor (širšieho) centra obrátia proti mestu.
Poznámku o "americkom pohľade" som taktiež nepochopil. Pokiaľ mestu na ochrane nejakej stavebnej pamiatky skutočne záleží, malo by ju tvrdo sledovať a v prípade vysokej finančnej náročnosti aj podporiť. To, ako nedokonalá je legislatíva v oblasti výstavby a ochrany pamiatok, aj to, ako v tejto oblasti bujnie korupcia, dobre viem. O to smutnejšie mi pripadá, že necítim vôbec žiaden sústredený tlak odbornej verejnosti, či už pamiatkarov, architektov alebo urbanistov, aby sa v tomto smere niečo zmenilo. Jediní, kto sa na niečo sťažujú, sú zväčša chronickí sťažovači. Prečo teda proti tomu niečo nerobíte?
Bratislava metro podla mna NEPOTREBUJE. Nie je take velke mesto a ani nebude. Mame vybornu zakladnu elektrickovu siet a ta ma na to aby bola nosnym systemom BA MHD a jedine co potrebujeme je ju udrziavat a rozsirovat (Petrzalka, Vajnory...). To rozsirovanie by som uz robil mimourovnovo, ale nie pod zemou ale vo vzduchu (nad zemou), je to lacnejsie a jednoduchsie. Vynimka by sa dala mozno urobit v Devinskej, tam by sa to mohlo zakopat... centrum by som urcite nezakopaval, iba by som odstranil IAD zo Spitalskej a SNP, v pripade ze by zacali tvorit zapchy...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ufo