Štyria cestujúci včera podvečer skončili so zraneniami v nemocnici po zrážke autobusu a kamiónu na križovatke pri vjazde do Devínskej Novej Vsi na ulicu Eisnerovu.
Autobus mestskej hromadnej dopravy číslo 21 sa z doteraz neznámych príčin zrazil krátko pred 18. hodinou s kamiónom. Ani u jedného z vodičov nebol zistený alkohol, polícia príčiny nehody vyšetruje.
.
ako sa to stalo a kto je vinny?
Presne tak! Preco v normalnej krajine vedia spravi metro maximalna za 10 rokov (i ked dostaavavuju neskor trasy) a u nas ked padne nadej na metro tak pokaslana elektricka trva 100000000000000000000 rokov? Ak niekto kompetentny toto cita prosiiiiiiiiiiiiiiim nemyslite stale vsetci len na to kolko z toho dostanete vy. Myslite aj na rozvoj krajiny. Viem, ze je to pre vas tazke, ale skuste to, hm? Tiez nechapem jedneho nemenovaneho pana politika. Najprv to tu urcitym sposobom rozkradne aj ked menej ako ti pred nim a potom povie, ze by sme sa nemali hanbit za svoju krajinu. HA HA jasne, ze sa za nu hanbim ?
Sakra zase budu vymyslat a vymyslat a nakoniec peniazky zmiznu niekde a zase budeme mat velke vieteco ako vzdy. Na Slovensku sa stale vymysla a vymysla a hlavne keca a obkecava, ale skutek utek. Akoze je mi jasne ako vela chyb tato
elektricka bude mat. Ale co chcu? Ved prachy na nieco ine nie su a ani v dohladnej dobe asi nebudu tak o co ide? Ci je niekto na ministerstve kto z toho nedostal peniazky a teraz tymto protestuje? Prehnita zem plna .....
No jo, metro by sice bylo kapacitnější, ale ministerští soudruzi se zřejmě zapomněli podívat na mapu jak ta Petržalka vlastně vypadá! Pokud by metro vedlo v jedné trase (a nejspíš ve stejných místech jako ta tramvaj), tak bude v docházkové vzdálenosti zase jen malá část sídliště, zatímco zbytek budou navážet autobusy ze všech koutů. Což by spoustě lidí cestování jen prodloužilo a zkomplikovalo (o návaznosti metra na povrchovou dopravu ani nemluvě) a nemůžu si odpomoct, že v takovém případě je prostě lepší kombinace tramvaj na jednom konci+ S-Bahn na druhém.
"ostatne vlaky smer Kúty a Brno by sa mohol uskutočňovať na ŽST Vinohrady-Predmestie.. "
"Taktiež by všetky vlaky z Kútov museli byť potiahnuté až na Nové Mesto."
Tu máš asi nejaký renonc - oboje súčasne si neviem dosť dobre predstaviť.
"bude relacia dajme tomu Bratislava Rača do Petržalky trvat mozno tak 10 minut a nie pol hodinu"
Počítajme: ranný osobák 3010 28 minút. Z toho 8 minút tvoria pobyty v staniciach, zostáva 20 minút (a to som ešte neodrátal prirážky na zastavenie a rozjazd). Ak by sa odstránila 10-ka na južnom zhlaví Predmestia a trať z Predmestia na NM by sa prestavala na 80, dá sa rátať s časom jazdy cca 15 minút. Cez tunel sa to stihne za tých 10, ako píšeš. Úspora tunelového variantu je 5 minút, náklady neporovnateľne vyššie.
"IC z Košíc pride na Hl.stanicu,tam stoji pol hodinu, prepriahnu lokomotivu,pocka na pripoje,potom ide pol hodinu cez Bratislavu"
Preprah je nutný jednak kvôli tomu, že ZSSK nemá trojsystémové rušne, čo však neznamená, že by sa nedali zaobstarať, jednak kvôli úvrati na hlavnej, ktorá však nie je nutná - IC by mohli jazdiť pokojne cez Predmestie už dnes (zastaviť na Predmestí alebo NM a v Petržalke - prirodzene, Predmestie by bolo treba vyhodiť do luftu a postaviť znova - ten súčasný fujtabjlhumushomeless vzhľad by robil len hanbu; aj budove NM by úpravy bodli). Ja by som však tiež preferoval vedenie IC cez hl.st. a Marchegg kvôli zachovaniu prestupov.
"ci o 9 rokov ... este bude existovat ASMN v sucasnej lokalite"
Tak, tak, aj ja sa dosť obávam, ako to s Nivami dopadne... Lukratívne pozemky predsa nemožno nechať takto ležať ladom (ako by to asi hodnotili mestskí polo-tici ?)
Mne, čisto sebecky vzaté, by realizácia tunela + prevedenie Os od Trnavy do tunela vyhovovali, pretože by som sa doviezol vlakom cca 5 minút od práce, takže by som sa mohol vybodnúť na električenku a prestupovanie... Ibaže, ako tak pozerám na "závratné" tempo prác na trati 120, mám obavu, že sa tá megalománia nestihne dostavať pred mojím odchodom do penzie.
A realizácia "presmerovania" by nemusela vyzerať tak, že sa tam prehodia všetky osobáky. Napríklad namiesto jedného 6-7 vozového vlaku za hodinu by mohol ísť 4-vozový od Trnavy na hlavnú a v polovičke intervalu ďalší zo Šenkvíc do Petržalky. Ale to by musela ZSSK mať jednak o dosť iné spektrum vozidiel než dnes, jednak by musela zvládať urobiť (a dodržiavať) intervalový grafikon (čo sa nedarí a nedarí), jednak by musela chcieť.
K tomu koridoru: ak by boli všetky Os, R, IC a EX presmerované cez novú trať do Petržalky, prestup na IC, EC a vsetky ostatne vlaky smer Kúty a Brno by sa mohol uskutočňovať na ŽST Vinohrady-Predmestie..
Semozrejme pod podmienkou, že by ŽST Vinohrady bola prebudovaná, Predmestie by bolo posunuté bližšie k Vinohradom a tieto stanice by boli spojené..
Taktiež by všetky vlaky z Kútov museli byť potiahnuté až na Nové Mesto.
Je to možno trochu odvážne, ale vôbec nie nereálne.
Čo sa týka IC vlakov do Viedne, trasovanie cez Marchegg by nebolo zlé(nechápem, prečo už teraz tade tie vlaky nechodia), ale je tu jedna maličkosť: Viedenské letisko bude napojené v Goetzendorfe na trať cez Bruck do Petržalky!
Takže ak bude dôležité napojenie viedenského letiska, budú aj vlaky musieť chodiť cez Petržalku..
"To, že niekto určí, že toto je na toto, bez toho, aby sa zohľadnili súvisejúce fakty - zúbožený stav MHD, to je čistý socialistický model centrálneho plánovania."
- Čo má EU zo zúboženou MHD? Na riešení dopravy v BA sa majú podieľať mesto, kraj, štát, železnice atď. koordinaciou postupu, tak ako je to napr. vo Viedni. O to sa ŽSR viac menej snažili a boli poslaný do p*dele... ?
________________________
Ja nechápem ako môže mať niekto problémy s čítaním fóra. Veď idem do radu, prečítam prvú vetu a keď vyhodnotím post ako "blbosť" z môjho pohľadu, tak prejdem na ďalší. A keď niekto navyše zabíja čas reagovaním vulgarizmami, tak je myslím úplne jednoznačné o čo ide... ?
"keď to bude hotové, tak sa tam z pakruky dá primontovať stanica Einsteinova ?"
- Zast. Einsteinova mala byť hneď. Ale asi ju bude treba domontovať dodatočne, a to potom, čo sa nájde nejaký človek, ktorý vysvetlí ľuďom na magistráte význam pojmu "IDS".
marian555