Reply on: S@fino #64635:
Ani náhodou...Nechcem sa správať rozdvojene, ale skúsim byť stručný.
Osobné fakty: cestujem vlakmi, milujem vlaky, neznášam podzemky (akékoľvek)(ale to je moc osobné)
Ostatné fakty: Železnice v SR sú... (časom sa možno situácia zlepší)
A teraz: svojou neflexibilnosťou ? Načo komu je ? Keď temer všetko dopravíš po ceste ?
Vízia: s pohonnými hmotami to bude zlé (katastrofe sa nevyhneme, (optimisti hovoria o 90 % poklese populácie v priebehu niekoľkých rokov) možno to nie je jedno).
Pokiaľ sa bežné premávkové rýchlosti nebudú pohybovať nad 200 km/h (nemyslím len do Paríža a späť), železnice nebudú konkurencie schopné oproti ťažkej doprave.
Záver: dotujeme (a to mrte) niečo, čo veľmi predbieha dobu, je v podstate v úpadku a neprináša želané prínosy. Skrátka a dobre, železnice sú druhom strategickej dopravy. Je jedno na ktorom mieste na mape, ale v prípade odstránenia dotácií, by sa uživilo možno cargo (aj o tom by som pochyboval, či by našli peniaze na rozvoj).
Sommelier
0. - všetci sa nabalia
1. - všetci to škaredo zaplatíme
2. keď niekomu náhodou nejde o to, že to zaplatíme, tak naše deti sa chytia za hlavu, čo to naša éra dokázala postaviť.
3. komu je na čo železnica ? Čo by sa stalo, keby sa to prepojenie, ktoré de facto existuje nepostavilo ? Nič. Nikomu to nevadí ani nechýba. Sú to vyhodené peniaze. A úplne nesprávnym smerom.