Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Z #57774:
Zákon 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách v § 5 Povinnosti niektorých vodièov a spolujazdcov okrem iného hovorí:
"(3) Osoba sediaca na sedadle vozidla povinne vybavenom bezpeènostným pásom je povinná byť poèas jazdy týmto pásom riadne pripútaná."
Èo je však miesto POVINNE vybavené bezpeènostným pásom? Je to každé miesto vybavené bezpeènostným pásom? Potom by predsa staèila formulácia "... sedadle vozidla vybavenom ..." - bez slova povinne. Na miestach, ktoré nie sú povinne vybavené bezpeènostnými pásmi (ale sú nimi vybavené nad rámec zákonnej povinnosti) sa teda netreba pripútať.

O tom, ktoré miesta sú povinne vybavené bezpeènostnými pásmi nieèo naznaèuje SMERNICA 2003/20/ES EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY z 8. apríla 2003, ktorou sa mení a dopåòa smernica Rady 91/671/EHS o aproximácii právnych predpisov èlenských štátov týkajúca sa povinného používania bezpeènostných pásov vo vozidlách s hmotnosťou menšou než 3, 5 t:
"Vo svojej rezolúcii z 13. marca 1984 Európsky parlament prednostne rozhodol o povinnom používaní bezpeènostných pásov na všetkých cestách bez oh¾adu nato, èi ide o cesty mestské alebo mimomestské. Vo svojej rezolúcii z 18. februára 1986 zdôraznil potrebu povinného používania bezpeènostných pásov všetkými cestujúcimi vrátane detí, s výnimkou vozidiel verejnej osobnej dopravy."

Ak viete niekto viac, dajte vedieť.

? ?
Reply on: tomas1 #57751:
Jaképak fuj? Je tam zcela jednoduše a prostě totéž, co si dovezli z Maďarska v Ikarusu 435: http://10ap.ruz.net/1k_435.htm ?
Celkově bych řekl, že v těch krajích je povědomí o standardu cestování na zcela jiné úrovni než u nás a něco podobného dodal slovutný běloruský producent Belkomunmaš i do Rigy ještě v roce 2001! Fotky bohužel neexistují- v těch trolejbusech jezdí velmi bdělé děžurné (z valné části ruské národnosti), které dodnes fyzicky brání západním imeprialistům (nejen) ve fotografování ?
elll: ok, tak miest je 14, ale zvysok plati. Marsrutkami sa vozim len tam kde je to vyhodnejsie, napr. z Meden Rudnik do centra, ale na Slovensku nemam dovod. Navyse teraz by to pre mna bolo aj krajne nepohodlne.
Reply on: Beus #57742:
A jízda tím je ještě úchvatnější- kodrcá to hůř než RTO a sedadla taky nejsou nejpohodlnější... Připadal jsem si jak kolchoznice jedoucí na sibiřské pole ?
Reply on: Ámos #57769:
Díky za informace, je toho opravdu docela dost! Přiznávám, že v provozu jsem to nějak extra nesledoval a každopádně je to cesta dobrým směrem- jen tak dál!
Reply on: Z #57774:
Ja som pouzila. ?
Reply on: Mikimaus #57766:
Zakon nariaduje, ze bezpecnostny pas si povinny pouzit, pokial je nimi vozidlo vybavene. ? ?
Reply on: KLF #57772:
Aha... zrejme si myslel K2S + K2G.
Reply on: Ámos #57770:
K2 - 23 vozov ? Nieco mi uniklo ?
Reply on: Ámos #57769:
min 40? a nie 16? ?
Reply on: tomas1 #57751:
Podľa plánu má byt 300 vozidiel s pohonom na CNG. Nie ze 300 vozov bude K 741 / 732 CNG.
Reply on: SZKV #57717:
Ktoré busy majú BUSE
Ik 400 - všetky čiže 143 vozov.
TAM 232 - všetky - 11 vozov.
SORy - všetky - 33 vozov.
Ik283 - 14 vozov zo 17.
K 741 CNG - všetky - 58
K 732 CNG - všetky - 60
T6 - všetky - 58 vozov
K2 - 23 vozov
T3 - 67 vozov
15 Tr - všetky - 39 vozov
14 Tr - 15 vozov
21Tr - 1 voz
TAM 272 - 1 voz, lebo pôvodné transparenty boli poruchové a boli odpájané.

+ K741 a 732 ktoré sa mi nechcelo hladať v katalógu. min. 40 vozov.

dohromady - 563 vozidiel z 850. - 66%
Tento rok by malo pribudnut 22 Solarisov, 6 Citelisov a 10 14Tr a 2 MB Sprinter. Neurcený pocet elektriciek.
Dnes udajne marsrutky vozia aj zadarmo!
Reply on: KLF #57765:
Ak si chcú tu za takú cenu nejakých zákazníkov udržať, tak to bude musieť vyzerať minimálne tak dobre ako teraz 😃
Reply on: Z #57762:
A ten bezpecnostny pas aj niekto pouzil ... a musi sa vobec pouzit? ?
Reply on: Z #57762:
Uvidime, ako to bude vyzerat po roku...........................................................................................................
Reply on: tomas1 #57752:
Technická chyba je napríklad zlyhanie bŕzd alebo rôzne iné mimoriadne neočakávané technické podmienky.
Reply on: Nal Sehel #57759:
1 mld.
Takze minuly a tento rok.
Solarisy - 203 mil.
SORy - 28 mil.
MB Sprinter - 7mil.
Citelisy - 105 mil.
reko Obchodná - 204 mil.
reko Kapucinska - 125 mil.
reko Radlinského - cca 40 mil.
trať DD - 50 mil.
2 x T6 - 20 mil.
Reko 2 x K2 - 24mil.
Reko trolejbusy (15 k. tento rok) - cena este nie je známa.

Ale tie ynáme ceny už teray robia sumu viac ako 780 mil.
Takze 1. miliarda jednoducho nestačí.
Ad: Nezávislé hodnotenie rannej cesty "maršrutkou" ?

Ako jedna z prvých cestujúcich som sa ráno mala česť odviezť novým druhom dopravy. Tu je osobné hodnotenie nezávislého pozorovateľa:


Maršrutka pribrzdila na zastávke. Stačilo zvihnutie ruky-okamžitá reakcia vodiča, úsmev, milé privítanie "na palube". Vystavil mi cestovný doklad, po zaplatení som sa pohodlne usadila a vyrazili sme. Mikrobus je značky Opel, má 14 miest na sedenie, vnútorné vybavenie je s vysokým bezpečnostným štandardom. Protišmyková podlaha, každé sedadlo má bezpečnostný pás. Jazda pohodová, pri každej zastávke (smer stanica) pribrzdenie a záujem. Jazda na stanicu od Holíčskej do 8 minút, poďakovanie, na každú otázku vysvetlenie o fungovaní novej dopravy. Vozidlo čistučké, voňajúce novotou, komfortné odvezenie sa.

Iba toľko.

?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.