Ani mne to nedalo:
Jediné, čo zachráni bratislavskú MHD postavenú hlavne na autobusoch je nákup nových kĺbových, minimálne 18 metrových vozov. Dodávka akýchkoľvek kratších, nekĺbových vozov vôbec neprispeje k zachovaniu doterajšej úrovne prevádzky, o zlepšení ani nehovoriac. Ten, kto si myslí opak nehodnotí situáciu so znalosťou veci.
Ikarusy 280 sa vyraďujú iba kvoli prasknutému rámu, ale aj to v optimistickom priemernom počte 1 za mesiac. (momentálne ich jazdí 30.)
Kapacita 15m busa je evidentne menšia, viď skúšobná prevádzka MANu a mercedesu. Na linkách ako napr. 21, 83 sa tam nezmestili všetci cestujúci, čo ináč kĺbak poberie v pohode.
Okrem iného aj manévrovanie s ním bude horšie, niektorí vodiči s tým budú mať problémy. A nie že" su lepsie skladovatelne vo vozovniach", ale práveže manévrovanie vrámci vozovní bude horšie. (Napr. ako kanál DO, pumpa - neviem, neviem, či sa na to pri stavbe novej plničky CNG na Juráku myslelo ? )
Jediné, čo zachráni bratislavskú MHD postavenú hlavne na autobusoch je nákup nových kĺbových, minimálne 18 metrových vozov. Dodávka akýchkoľvek kratších, nekĺbových vozov vôbec neprispeje k zachovaniu doterajšej úrovne prevádzky, o zlepšení ani nehovoriac. Ten, kto si myslí opak nehodnotí situáciu so znalosťou veci.
Ikarusy 280 sa vyraďujú iba kvoli prasknutému rámu, ale aj to v optimistickom priemernom počte 1 za mesiac. (momentálne ich jazdí 30.)
Kapacita 15m busa je evidentne menšia, viď skúšobná prevádzka MANu a mercedesu. Na linkách ako napr. 21, 83 sa tam nezmestili všetci cestujúci, čo ináč kĺbak poberie v pohode.
Okrem iného aj manévrovanie s ním bude horšie, niektorí vodiči s tým budú mať problémy. A nie že" su lepsie skladovatelne vo vozovniach", ale práveže manévrovanie vrámci vozovní bude horšie. (Napr. ako kanál DO, pumpa - neviem, neviem, či sa na to pri stavbe novej plničky CNG na Juráku myslelo ? )
Ked prejdu dva 15m, dva 18m neprejdu?
Sommelier
Myslel som tym, ze sa nepohybujem po linkach po celej Bratislave, teda nepoznam vytazenost vsetkych liniek. A to myslim nikto na tomto vebe, pokial nema v naplni prace revizor DP.
O 280 s Tebou suhlasim, az vytvarame dokonale suznenie. Len naozaj neviem o com pises, pokial si davas to co z teba vylezie rovno do ust. Totiz, vsetci by sme tie nove vozy chceli, ze ? A na zaklade coho ich mame vyradit ? Lebo je nadbytok ? A nevies okrem ineho aj to, ze keby do DP zajtra dorazilo 40 klbakov, tak nikoho NENAPADNE do tyzdna urobit rozluckovu jazdu s 280 ? Pretoze tie busy sa (bohuzial, ci sa to niekomu paci alebo nie) budu hodit aj o dva roky vzhladom na narast a ocakavany narast prepravnych vykonov, ze ?
Tie intervaly su vazne pruser a mohlo by sa diskutovat o nich vecne.
Ak by som mal dospiet ku kompromisu, nevidim nic zle na nakupe klbovych rovnako ako 15 metrovych. A vyhodenim penazi to nazve iba zaujaty clovek - vid prispevok v dispecerskom.
NASLEDUJE SUBJEKTIVNA OBHAJOBA NAKUPU 15 m BUSOV
zalozena na predpoklade, ze je pravdepodobne minimalne rovnako dobre, alebo lepsie kupit 15 m ako klbove.
pretoze to nie je az taky velky rozdiel.
Pretoze ich bude o par kuskov viac
pretoze su lepsie skladovatelne vo vozovniach
Su mestotvornejsie
menej narocne na udrzbu
Jo, by the way, je mnoho zastavok, ktore maju taky problem... Nie su schopne obsluzit dva klbaky naraz. Vies dufam co myslim, nemusim pokracovat.
Krizovatkou prejdu spolu s nim este 1 auto