Ani mne to nedalo:
Jediné, čo zachráni bratislavskú MHD postavenú hlavne na autobusoch je nákup nových kĺbových, minimálne 18 metrových vozov. Dodávka akýchkoľvek kratších, nekĺbových vozov vôbec neprispeje k zachovaniu doterajšej úrovne prevádzky, o zlepšení ani nehovoriac. Ten, kto si myslí opak nehodnotí situáciu so znalosťou veci.
Ikarusy 280 sa vyraďujú iba kvoli prasknutému rámu, ale aj to v optimistickom priemernom počte 1 za mesiac. (momentálne ich jazdí 30.)
Kapacita 15m busa je evidentne menšia, viď skúšobná prevádzka MANu a mercedesu. Na linkách ako napr. 21, 83 sa tam nezmestili všetci cestujúci, čo ináč kĺbak poberie v pohode.
Okrem iného aj manévrovanie s ním bude horšie, niektorí vodiči s tým budú mať problémy. A nie že" su lepsie skladovatelne vo vozovniach", ale práveže manévrovanie vrámci vozovní bude horšie. (Napr. ako kanál DO, pumpa - neviem, neviem, či sa na to pri stavbe novej plničky CNG na Juráku myslelo ? )
Jediné, čo zachráni bratislavskú MHD postavenú hlavne na autobusoch je nákup nových kĺbových, minimálne 18 metrových vozov. Dodávka akýchkoľvek kratších, nekĺbových vozov vôbec neprispeje k zachovaniu doterajšej úrovne prevádzky, o zlepšení ani nehovoriac. Ten, kto si myslí opak nehodnotí situáciu so znalosťou veci.
Ikarusy 280 sa vyraďujú iba kvoli prasknutému rámu, ale aj to v optimistickom priemernom počte 1 za mesiac. (momentálne ich jazdí 30.)
Kapacita 15m busa je evidentne menšia, viď skúšobná prevádzka MANu a mercedesu. Na linkách ako napr. 21, 83 sa tam nezmestili všetci cestujúci, čo ináč kĺbak poberie v pohode.
Okrem iného aj manévrovanie s ním bude horšie, niektorí vodiči s tým budú mať problémy. A nie že" su lepsie skladovatelne vo vozovniach", ale práveže manévrovanie vrámci vozovní bude horšie. (Napr. ako kanál DO, pumpa - neviem, neviem, či sa na to pri stavbe novej plničky CNG na Juráku myslelo ? )
Ked prejdu dva 15m, dva 18m neprejdu?
Sommelier
Nakup rozhodne nesmeruje ani nesmeroval k vymene za Ik 280 ! Tieto vozy budu v BA jazdit este min. 3 roky. Vacsinou len prasknuty ram je dovod na ich vyradenie. Nakup novych vozov je zamerany na doplnenie voz. parku a nie ako nahrada za dozivajuce 280.
To by si ich ihned vyradil podobne ako s nimi nestastne nalozili v 98 po dodavke 435 ?
Ak DPB vyuziva sedlove usporiadanie CP v obmedzenej miere z dovodu nedostatku (prveho alebo posledneho) je to problem.
Z tohto dovodu je pocas spicky vsetko akurat, mimo nej prazdne klbaky. Je to opat otazka noveho auditu, ktory by intervaly na mnohych linkach po septembri prehodnotil.
Ak je teda fakt, ze pocas spicky je potrebne dlhy klbak kazdych 12 min, mimo nej by si ho mozno naplnil za 30 min, co je nevhodny interval, ze ? Je lepsi celodenny 12 min interval ?
Alebo spickovy 10 minutovy a sedlovy 15 ?
Mnoho klbovych liniek sa drzi nesedloveho systemu. 50, 70 (od Slovnaftu do Slovnaftu temer prazdna)
Mnoho klbovych liniek jazdiacich sedlovym usporiadanim ma v sedle interval 15, resp. 20 min. pod ktory by bolo zle ist. Ide zima. ?
Tyka sa to najma mimopetrzalskych liniek.
Nechcem hodnotit presne situaciu, ktora mi nie je az tak pribuzna, ale viem, ze 15 m busy najdu svoje uplatnenie.