Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #52295:
fajn...
Karosy poznam, Praha a mesiace v nej stravene myslim staci.
Nejedna sa o karosu !
Ide mi o to, aby sa kupili NIZKOPODLAZNE vozy, co je vlastne linia celej diskusie. Jedine z tohto dovodu karosy 9xx skrtam, lebo za cenu sa to napriek tomu, ze som uviedol, ze je to sedmickova rada s novym xichtom a zadkom a novym motorom (proste stara koncepcia). Tie busy su dobre. Nie vyborne, vynikajuce, proste dobre.
Citybusy sa mi az tak nepozdavaju, myslim, ze by to bola macka vo vreci, ale kto vie...
Ostrava kedysi kupila par Fordov... Mozno bude z coho v tendri vyberat.
Vazne a vazne sa mi jednalo o to, aby to bolo NIZKOPODLAZNE.
Reply on: Sommelier #52293:
"Bratislava zivi zbytok Slovenska"

Tak na tento evergreen raz a navzdy zabudni. Aspon, kym hovoris o mestskej doprave. Stat ziadne dotacie ziadnemu mestu NEDAVA. Presov ma tu dopravu, ktoru ma, Z VLASTNYCH, nie BRATISLAVSKYCH penazi. Aspon neviem o ziadnom transfere z prostriedkov mesta Bratislavy na ucet mesta Presova. Obdobne to plati pre ine mesta.

Ako napisal Vladimir - to teraz maju Presovcania zaplakat nad smutnou Bratislavou, ktora chudinka ma na metropolu nedostojnu MHD a poslat im svoje Citybusy? Alebo Kosicania Solarisy? Sak vy ste si tu MHD dokur.ili sami a my sme si svoju vypulirovali sami.
Reply on: Vladimír #52294:
ako uznas, je zbytocne aby som akokolvek reagoval na predsudkami obohnanymi slovami. Vdaka.
Reply on: Sommelier #52293:
Vladimir ako osoba kompetentna v MHD v jednom krajskom meste ma aj ine, nez subjektivne nazory, ale o to nejde.

Ale konecne si priznal, ze Karosa sa ti nepaci a nepovazujes ju za dobru, je len TVOJ sukromny, osobny, posahanou Bratislavou a jej Vrakosami ovplyvneny nazor cloveka, ktory Karosu 95X/96X/Citybus/Citelis videl len z rychlika v inom meste, pokial vobec.

B961 by v sucasnosti bola pre Bratislavu skokom o dve triedy vyssie. Solaris alebo aj ten Citybus o tri triedy. Lenze u vas budu ludia ako ty diskutovat, ci si BA (coby metropola) zasluzi skok len o tri triedy vyssie, alebo rovno o styri, nevsimnu si, v com sa ludia vozia TERAZ a diskutovat budu tak dlho, az sa nekupi nic a Ikarusy uhniju. To je jak s tou dopravou do Petrzalky. Furt sa len vsetci vadia, ci metro, elektricku, VAL, mackopsa, ci doplnkovy trolejbus ano alebo nie, a tak dalej, a medzitym nad hlavami letia desatrocia a ludia sa stale vozia busmi.
Reply on: Sommelier #52293:
Neviem, čo skúša SlovBus, ale ten mestský autobus nevyprodukoval ani jeden. A Granus, ten to už má tuším za sebou.
A ako Ti už bolo povedané, nič nebránilo SlovBusu sa minulý rok do veľkej prešovskej súťaže prihlásiť. Ak sa nemal s čím, tak to mi je ľúto.

Čo sa týka Karosy, na našom trhu momentálne predstavuje zástupcu najideálnejšieho pomeru medzi cenou a získanou hodnotou. Myslím, že každý slovenský dopravca, ktorý si za uplynulých osem rokov kúpil Karosu učinil lepšie ako Bratislava, ktorá Karosu nechce a teda si nekúpila nič.

Bratislava živí zvyšok Slovenska. A samozrejme len poctivými rukami čistokrvných Bratislavčanov s pravovernou líniou v rodokmeni až do tretej generácie. Ach, ja opovážlivec, sypem si popol na hlavu. Myslím, že všetky slovenské mestá, ktoré už majú viac nízkopodlažných autobusov ako Bratislava, by sa mali bezodkladne zriecť a poslať do "metropoly".
Reply on: Vladimír #52291:

ak sa ti karosy pacia a povazujes ich za dobre, rovnaky subjektivny nazor ako ten moj.
Skus zacat podnikat v globalizacnej atmosfere ako to skusa slov-bus, granus a im podobni a take strategicke rozhodnutia im vazne prospievaju.
Bratislava zivi zbytok Slovenska a to ti pisat vlastne ani nemusim, takze zalezitosti BA sa tykaju zvysku rovnako ako zalezitosti inych miest. Len sa na to zabuda, ako vidim.
Reply on: PvvS #52290:
Pokud to bude z elektricky vyzbroje, tak podle vule Plzne. Pokud to bude z autobusove casti, tak stejne dlouho, jako se ceka na ND Citybusu.
Reply on: Sommelier #52258:
Skutočne nemám záujem znovu sa zamiešať do stokrát otrepaných bratislavských debát, ale buď taký láskavý a povedz mi KTO KEDY V ŽILINE, BYSTRICI ALEBO PREŠOVE PREHLÁSIL KAROSU ZA ŠROT? Keby si to mysleli, asi by to nebol ich výhradný dodávateľ vozov. Zamysli sa trochu.

Re #52260 Sommelier:
"Pokial sa upises jednemu dodavatelovi, ze od neho nieco nasledujucich X rokov nieco zoberies (za zvyhodnenych podmienok) vznika prostredie, kedy nemoze vstupit na trh iny vyrobca. Nieze by nemohol, ale naco, ked je trh zabraty."

No a? Veď hlavný dôvodom, prečo napríklad DPMP zvolil popisovaný postup bolo PRÁVE TO, aby na trh nevstupovali a súťaže nevyhrávali stále íní výrobcovia.

Re #52264 Sommelier: Metropola by mala dostať to, čo si kúpi...
Reply on: Papyr #52289:
No a nebude nahodu stejny problem i u tech nakoupenych 15TrM ? navic hodne dilu je od externich dodavatelu, ktery s ostrovem neskoncili a vyrabeji dal. Proste se nakoupi dil se shodnou fukci a provede se jeho schvaleni . Osobne sem zvedavej jak dlouho se bude cekat na ND pro elektrosragory.
Reply on: PvvS #52283:
Ty uz se taky nedelaji a postupem casu budou dily na ne taky hur k sehnani.
Reply on: Sommelier #52287:
No az na 2-3 pokusny vozy, zbytek je temer bezproblemovej a dlouhodoby odstaveni bylo spusobeny dodavatelama. Dlouhy cekani na opravu naprav (jediny opravce je nekde v SK) , previnuti a oprava zavazne poskozenyho rotoru u trakcniho motoru a u jednoho vozu s odlisnou vyzbroji problemy s menicem. Jinak pokud vim tak umrtnost je mensi jak u 14TrM.
Reply on: PvvS #52286:
je to modernejsie, lepsie, krajsie, len by som sa zastavil na ze vraj negativnymi skusenostami.
V kazdom pripade to ale suhlasi s mojim svetonazorom o progrese a podpore novych veci...
Reply on: Sommelier #52285:
se snad rozebira rozdil 15trM a 22tr ne ?
Osobne sem pro 21/22tr nez pro dinosary 14/15tr
Reply on: PvvS #52283:
osobne by si kupil 22 miesto 14 alebo nie ? To som nepochopil...
Reply on: Papyr #52280:

su veci ktore ovplyvnis. Tamy sa zastavili po smrtelnej nehode vedenia DP (aspon taku kacicu som pocul)
ak je toto problem (dost sa v dielnach chlasta)
a ak je problem, ze kazda vozovna ma z kazdeho kusok (preco, preco, preco ?)... Este by mohli sorky rozhodit do kazdej par, podobne ako plyny, aby sme to uz naozaj mali vsetko vsade...
Reply on: Papyr #52282:
By si se divil kolik dilu je shodnych s 9tr/14tr/15tr ......
Reply on: Andy #52273:
Keby vtedy kupili 22Tr, museli by si ich nechat homologizovat, ale hlavne - teraz by sa vam po BA prehanali (a este dlhe roky az desatrocia do buducnosti) maloseriove vozidla, ktore t.c. nikto nevyraba, a na ktore je problem zohnat cokolvek, lebo ich vyrobili radovo asi desat.
Reply on: Papyr #52278:
presne v tom sa zhodneme. 95 % dlhodobych zmluv je nevyhodnych a s tymto systemom treba na slovensku proste pockat.
Reply on: Sommelier #52275:
Ak mas slusne a snazive dielne, tak s tym nie je ziadny problem.

Lenze ak mas 6 klbovych vozidiel (325-330), z ktorych je kazde jedno neopakovatelne a unikatne, potrebujes v dielni nielen unikatne nahradne diely, ale hlavne ludi, ktori sa vyznaju do vsetkych variant toho, co im po dvore jazdi. Konkretne PO ma problem s udrzanim TAMov a Ikarusov 435 nazive. Furt je daco z toho odstavene, lebo drahe nahradne diely, alebo nahradne diely jednoducho neexistuju.
Reply on: Andy #52277:
Hmm , zajimavy je ze ted se do 21Tr investuji klimatizace a fungl novy napravy RABA. Co se rezaveni tyce, holt uz nastava doba, kdy se vuz po ujeti zivotnosti vyradi a nebude se recyklovat furt dokola. Rezne vsecho. I ty slavny kataroforezni slintyhnusy. Velka nehoda tu tusim jeste nebyla, ale dily jsou i kdyz se na ne obcas ceka. Obcas si over informace.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.