Reply on: inTony #51877:
To ú zase ďalšie novinárske bludy a nezmysly a ten z Incheby tiež kecá dobré blbosti. Tých veľtrhov, počas ktorých 82 obchádzala cez Einsteinovu bolo dosť viac, v priemere každé dva - tri mesiace. Teda vždy, keď bol nejaký významný veľtrh, 82 premávala cez Einsteinovu. Nemusím pripomínať, že dnes tam chodí 88, na ktorú sa dá prestúpiť tak na Novom moste, ako aj na Čulenovej (to je to isté ako na malej scéne na ex. 82). "Bol to jediný spoj, ktorým sa mohli dopraviť do práce zamestnanci Incheby, kaviarne UFO, reštaurácií AuCafé, Leberfinger a Kriváň" Tak už len pri tých cenách, čo sú v Ufe tam ľudia určite chodia MHD ?, a tá smotánka, čo sa schádza v Leberfingeri a Au-Café, tiež 99% chodili 82kou. ?
+ K divadlu Aréna chodí aj linka 50, a tá chodí z väčšej časti mesta, než 82 z prístavu; je treba premenovať zastávku "Sad. J. Kráľa" na "Divadlo Aréna".
A tiež je pravda, že počas "korzovej špičky" - tak víkendy za pekného počasia prešli zastávkou "Viedenská cesta" tisíce vlkov - či už peši, na bicykli, alebo kolieskových korčuliach. No 99,9% to boli korzujúci sa, alebo turisti, či športovci - v trase Centrum - Nový most - Aupark/Sad J. Kráľa/cyklotrasy; na 82 nastúpilo tak 0.1% zo spomínaných vä. čo predstavovalo asi 1 - ľudí na spoj.
Takže objektívne by mal ten článok vyzerať asi takto:
Linku 82 využívalo okrem ľudí cestujúcich z/do Petržalky na zastávky Záporožská a Kremnická aj zopár zamestnancov Incheby, títo však podľa pracovnej doby nastupovali, či vystupovali na zastávke "výstavisko" iba v pracovné dni, a to iba v časoch 6 - 10, 14 - 17 hod. Spomínaná zastávka mala byť podľa vedenia incheby na znamenie, vodiči totižto podľa toho jazdili. V pracovné dni večer a cez víkendy skutočne nebol jediný dôvod, aby linka 82 na spomínanej zastávke zastavovala. ☺
inTony
Viedenská cesta stále bez autobusov
Nemálo Bratislavčanov vo vnútri svojich duší, ale aj petíciami, ako aj sťažnosťami už vyše mesiac zvádza s dopravným podnikom boj o prinavrátenie "starých" liniek MHD do prevádzky. Po 5. septembri sa totiž zmenili mnohé trasy autobusov, najmä v Petržalke. Ľudia si ešte stále nezvykli na časté prestupy a horšiu dostupnosť, ale aj na nemalé časové straty, ktoré im spôsobuje nová organizácia dopravy. Najnovšie sa do tohto "boja" zapojila aj Incheba.
Faktom je, že veľtrhový komplex, ako aj množstvo firiem sídliacich v jeho priestoroch, je bez autobusového spojenia z Viedenskej cesty. Od 5. septembra zmizla autobusová linka číslo 82. Premávala z Prístavu okolo Malej Scény cez Dunaj k divadlu Aréna, popri komplexe Incheba až ku kúpalisku Matador. Bol to jediný spoj, ktorým sa mohli dopraviť do práce zamestnanci Incheby, kaviarne UFO, reštaurácií AuCafé, Leberfinger a Kriváň. Spoj, samozrejme, neslúžil len im, ale aj návštevníkom Sadu J. Kráľa, nábrežia i divadla Aréna. Dopravný podnik spoj zrušil najmä preto, že 82-ka vozila vraj len vzduch, čo má dokazovať aj nezávislý audit z minulého roku. Vedenie výstaviska Incheba preto doručilo riaditeľovi dopravného podniku Ing. J. Zacharovi sťažnosť. "V dobe, keď je trend rozvíjať mestskú hromadnú dopravu, paradoxne svojimi zmenami podporuje DPB osobnú automobilovú dopravu na Viedenskej ceste," povedal Jozef Kaliský, námestník generálneho riaditeľa Incheby. "Spomínaný úsek je zelenou zónou, kde naozaj autobus nepatrí, dokonca aj jeho vyťaženie bolo nulové," reagoval Ján Zachar, riaditeľ DPB. Ako sa však v liste uvádza, Incheba odmieta akékoľvek obvinenia z toho, že by navrhovala rušiť linku 82 v súvislosti s veľkými výstavami. "Počas celého roka sa tak udialo len raz a to počas piatich dní konania sa výstavy CONECO. Autobus ale premával po obchádzkovej trase cez Einsteinovu ulicu," argumentuje J. Kaliský. "Sme ochotní uvažovať nad občasnou linkou na Viedenskú cestu počas výstav, ale len s finančnou podporou Incheby," povedal Ján Zachar, riaditeľ DPB. Incheba však žiada linku obnoviť v pôvodnom stave a sťažnosť uzatvára námestník jej generálneho riaditeľa J. Kaliský slovami: "Ak veci nenapraví dopravca do konca roku 2005, budeme nútení zvážiť právne kroky...".
Čo dodať? Azda len to, že DPB je tu pre obyvateľstvo a nie naopak. Obslužnosť tohto územia hromadnou dopravou je logickou aj preto, že je to práve Incheba, ktorej činnosť privádza do Bratislavy tisíce návštevníkov z celej SR, ako aj zo zahraničia. Azda nikde vo svete by sa takýto prístup netoleroval, ak sa doprava vníma ako služba verejnosti a z jej financií "dotovaná". Azda by stálo za to, keby DPB preukázal korektnosť auditu, a najmä ten dopravovaný vzduch.
Úprimne sa však teším na odloženú, ale odsúhlasenú celodennú inšpekciu s hlavou DPB J. Zachara ako normálneho cestujúceho na nami vybratých linkách, ktorá sa uskutoční 3. a 4. novembra.
VEČERNÍK