len jeden off topic:
minuly (alebo predminuly) tyzden prisiel kolega z Prahy vo vecernyx hodinax. Na druhy den potom rozxpraval, ako s nim dolu Prazskou zavodil nejaky MHD-acky bus az do 130!! Potom ho to prestalo bavit a slapol na plyn a zdrhol mu 150-kou :))) Holt bus nema na P605, 2,5l TDi :)))
a este cosi k tomu: Karosa to vraj nebola ....
tak by ma zaujimalo, co za samovraha to bolo v tom buse...
minuly (alebo predminuly) tyzden prisiel kolega z Prahy vo vecernyx hodinax. Na druhy den potom rozxpraval, ako s nim dolu Prazskou zavodil nejaky MHD-acky bus az do 130!! Potom ho to prestalo bavit a slapol na plyn a zdrhol mu 150-kou :))) Holt bus nema na P605, 2,5l TDi :)))
a este cosi k tomu: Karosa to vraj nebola ....
tak by ma zaujimalo, co za samovraha to bolo v tom buse...
Spectre
Inak podľa mňa má Karosa šancu jedine na poli linkových autobusov, ktoré sú celkom dobré. Koncepcia a rozloženie rád 7xx a 9xx je na mestské prevedenie určite menej vhodné - a to nielen kvôli vysokej "zníženej" podlahe.
Btw. nemyslím, že by sa typy 14TrM/15TrM prestali vyrábať. Sú to kvalitné trolejbusy, na ktoré je dopyt aj v dobe 21Tr. 22Tr považujem osobne zatiaľ za sci-fi. Treba si uvedomiť, aké má koncepcia 14/15TrM kvality. Navyše nie všade považujú nízku podlahu za štandart a niekde si objednávajú radšej vyššiu podlahu, aj to ešte v grcnom designe (viď. 14TrSF/15TrSF), prípadne v normálnom designe (viď. 14TrASY6M - alebo také niečo, nepamätám si presne). 15TrM sa bude určite vyrábať ešte pár rokov (a keď nie pre nás, tak pre iných)
V otázke ideálneho busu súhlasím s TeBeCem.
Inak Solaris je aj kĺbový. S 15metrovou verziou zdieľam názor KLFa