Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #49286:
Riesenie ze chodci nemaju na priecesti cez elektrickovu trat semafor bol dost casty aj v Belgicku (Gent, Brussel). Tam to bolo dokonca urobene tak, ze ked sa blizila elektricka, tak sa tie vystrazne tabulky rozblikali... A taktiez krizom cez elektricku nebol prechod vyznaceny ani vodorovnym znacenim (zebra), znacenie bolo len krizom cez cestu.
Reply on: Andy #49395:
 si velmi pokrokovy a prakticky… skoda, ze na tvoje myslienky neprisli este v prahe, londyne, viedni a pod. ale good luck, kludne preferujme auta, neskor si v auticku neotvoris okno lebo by si sa udusil a ten hluk z aut by ti hned rano otravil zivot… to nie je fikcia, to je realna skusenost z ostravy (chvala Bohu uz davnejsie to tam tak nie je) a z atlanty, kde na preferenciu automobilov doplatili tesne pred olymp. hrami…
Reply on: Andy #49396:
sak pockaj ked ta neake drahe auto ofukne v 10 cm vzdialenosti neakou 150+ kmh rychlostou, ako si budes v priekope zelat ze aby to bol ten stary dobry ikarus 🙂
Reply on: 81-71 #49392:
minule som tam rozmyslal nad vylucenim aj pesich a bicyklov - vsak mozu ist po nabrezi alebo cez park. 😃 Co maju co zavadzat autam! 😛
(upozornujem, ze som majitelom biku - auto nemam)
Čo komu na tých autách tam vadí? Keď idem ako cyklista, určite sa cítim lepšie ked ma predbieha auto ako autobus... Autobusári majú v obľube nechávať až 10 cm odstup od cyklistu...
Ja vám poviem čo si myslím... Ja som rád, že sa IAD preferuje, najbližších minimálne 50 rokov MHD v Bratislave reálne použiteľná nebude aj keby mal magistrát 10x viac peňazí a na DPB by zaútočilo 10 Rybníčkov, takže som rád že sa nepreferuje MHD, pretože ju dúfam už dlho používať nebudem. A s tou viedenskou cestou to ste kde nabrali? Normálne sa tam dá prejsť. Hlavne dôvody zrušenia MHD podľa mňa sú šetrenie (lepšie zrušiť MHD na viedenskej ako napr. na Einsteinovej) a to, že na tej ceste je mala rýchlosť kvôli cyklistom.
#4844 je uz nejaky cas opraveny. Ale vie mi niekto vysvetlit, preco stale jazdi takym sposobom ako pred poziarom t.j. ze motor buraca na plne pecky a autobus sa sotva vlecie 40? A tak isto aj #4849. To niekto chce, aby zas takmer vyleteli do luftu?
Reply on: NN #49293:


Dakujem, 201 (alebo 202) + 208 + 80 naozaj vyzera celkom slubne, zajtra to vyskusam. Teda tiez to vychadza 45 minut ale je to dobra moznost.
Reply on: Beus #49294:
AD Viedenská ul.: toto je presne jeden z príkladov preferovania IGK na úkor MHD v Bratislave. Len tak dalej a ochvilu sa autičkári aj do riti strčia. Myslím, že skôr sa dožijem hustej siete razených tubelov pre autá ako pre nosný systém ?
Reply on: Beus #49294:


Ano, tie auta na Viedenskej isli na nervy aj mne... ale to celkom isto nie je dovod preco take nechodi MHD... dovod je predsa setrenie (co chapem) a zlepsovanie dopravy (co v mojom pripade katastrofalne nevyslo).
Reply on: NN #49293:


88 v smere z AS MN stoji na Einsteinovej tak, ze musim ist cez nadchod co je 5 minut pre cloveka so znizenou pohyblivostou, tie vytahy su tam vecne pokazene. A potom este dalsich 10 minut k administrativnej budove Incheby. Dnes som sa ledva dovliekla do prace... 3x nastupovat a vystupovat a potom 10 minut pesi - to je pre mna ako vysokohorska tura 😞

Hm ale kombinacia 201 (alebo 202) + 208 + 80 ma teda nenapadla, dik za tip, pozriem si casy, vyskusam a dam ti vediet.
Reply on: danuli #49387:
prosim nezamienaj si ulice a zastavky. 😛
Reply on: Spectre #49386:
?
Reply on: marek26 #49191:
Chalan, zabudol si dodať, aby úplne zrušili zastávku Kolmá - podľa tvojich návrhov...tá sa tam totiž nikde nenachádzala...Smolenícka a zrazu ŽST - či už pri 94, ktorú by si nahradil 54 alebo pri 93...tak dík...
Reply on: fobust #49384:
Samozrejme že sa to nedá. Ešte že máš tú drzosť sa takto pýtať a dehonestovať dokonalý, ničím neprekonaný systém na hranici absolútnej geniality: tzv. "traťové pexeso" Ing. Trabustíka. ?

Pre drzúchov a opovážlivcov, ktorí vo svojej obmedzenosti nespoznali tento revolučný systém, používaný a patentovaný výhradne v Bratislave, stručne približujem:

Základná traťová jednotka je jeden dielik, ktorý môže obsahovať kúsok oblúčika predpísaného polomeru, výhybku, prípadne kríženie (zo zásady sa krížia vždy rovné koľajnice, srdcovka v oblúku je neprípustné kacírstvo). Konštruktérske prostredie, v ktorom sa trať navrhuje predstavuje takzvaná normoplocha (t.j. doska stola), na ktorú sa ukladajú jednotlivé normodieliky až dovtedy, kým vznikne zamýšľaný úsek trate. Tento systém je natoľko dokonalý, že dopredu vylučuje vznik prípadných neznabohých a podradných koľajových konštrukcií, ako sú napr. výhybky s jemným uhlom odbočenia, plynulé napojenie výhybky na oblúk, srdcovka v oblúku a podobné konštrukčné zvrátenosti.

Práve vďaka tomuto revolučnému systému sa môže Bratislava pýšiť najdokonalejšie navrhnutými traťami v Strednej Európe, ak nie aj na celom svete ?

Genialitu bratislavských tratí okrem iného elegantne podčiarkujú aj inovatívne technológie používané pri stavbe tratí. V prehnitom kapitalistickom západe nám už dlhú dobu závidia patent na vŕtanie dier na rozchodnice autogénom. Nejeden zahraničný dopravný podnik zbledne od zlosti pri pohľade na sofistikovaný systém ohýbania koľajníc a zvárania trate v oblúku.

Len neznabohovia a previnilci, ako fobust, svojimi kváziodbornými príspevkami dehonestujú výsledky práce našich trabustov, pýchy Dopravného podniku. ?
čítal som si pôvodný plán presmerovania spojov v Petržalke a 99 mala mať konečnú na Jasovskej a 98 na Antolskej, tak ako sme to tu niektorí tiež spomínali...
92 mala byť zmenená na 82 a premávať od Dostihovej dráhy...

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=212b2e29362f2eef392b2e29362f2eea&n=2698
Reply on: S499.1023 #49382:

Hlboka srdcovka bola este donedavna na Obchodnej, pri odbocke na Nam. SNP, ako je ta rozradovacia vyhybka. Pamatam si ako tam vzdy vozy duneli az sa otriasala zem. Potom dno tej srdcovky vyvarili (alebo co?) a uz tade prejdu tramvaje tihco, minimalne v priamom kolajovom smere - sam som sa cudoval. Neodvazil som si merat tam uhol krizenia, myslim vsak ze v Bratislave nemame tolko roznych uhlov, zaiste rozdiely budu, ale zeby az take? Samozrejme vitam jemne odbocenia s krizenim do 10 stupnov, ale nie vsade mas na to miesto alebo "sa to jednoducho neda". ?
Reply on: brci #49370:
Tak takýto systém naozaj nie! A neráčil si mi odpovedať, čo by sa zmenilo, keby sa tí riaditelia nevolali riaditelia.
Reply on: inTony #49368:
V Budapešti sa používajú široké obruče, takže môžu byť hlboké srdcovky (Lebo taká nežliabková výhybka logicky má aj hlbokú srdcovku. Aj v BA by sa mi páčili ale na tých táckach, na ktorých sa jazdí dnes, môže byť hlboká srdcovka len pri uhle odbočenia tuším do 18°. V Brne neviem aké obruče používajú, že to ide. Možno PvvS bude vedieť.
Reply on: tr3mp #49375:
Paranoidné predstavy. Kto s tým nesúhlasí, tak si nemusí kupovať čipovku a môže cestovať na klasické lístky. Aj v Žiline musíš vraziť kartu do označovača keď nastúpiš a nikto sa nesťažuje 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.