Turbo> nik netvrdi ze nie su vozidla na 1000ku, ale ked zoberies 2 vozidla rovnakeho vyrobcu, rovnakeho typu ale jedno bude na rozchod 1435 a druhe na rozchod 1000 mm, tak to druhe bude vyrazne drahsie. Ked mi neveris, zisti si to u vyrobcov.
West> Okrem ineho bola debata napriklad aj o tom, ze ak by sa siel radikalne obnovit vozovy park (t.j. nakupit nove vozy), tak ak by sme nakupovali vozy pre rozchod 1435 mm a prerabali rozchod trati, mozno by sme na tom este aj usetrili, ale urcite neprerobili (lebo ako vedlajsi efekt by bolo ze by boli opravene trate:-)) ako keby sme sa rozhodli nakupit nove vozy pre rozchod 1000 mm. A to tu teraz nie je ani tak o tom, ze ci sa ma v lete spravit vyluka a zmenit rozchod, ale ze s akym sposobom by sa mali elektricky rozvijat. A dalsi rozvoj na 1435 by priniesol citelne znizenie nakladov tak pri zriadovani ako aj prevadzke. Dufam ze sa tu so mnou nezacne este niekto hadat ze naco rozvijat elektricky :-))
Stale si myslim, ze zmena metroveho rozchodu v Bratislave na "normalny" je uplna blbost. Vozidiel na 1000-ku je dost, aj nizkopodlazne. Urcite je ich este viac ako som uviedol v predchadzajucom prispevku. A vseobecne sa ceny nizkopodlaznych vozidiel pohybuju dost vysoko, a to na ktorykolvek rozchod.
kto chce vidiet nizkopodlazne (aj rychlodrazne) elektirky na 1000 mm rozchode, nech sa pozrie sem, alebo sem, alebo aj sem.
Vestko najdete aj separatne na siemens.com.
po prve: vsetci placete, ze mesto dostava malo penazi od statu na dopravu. Je tu ale este jedna moznost: ziskat peniaze od zakaznikov - cestujucich ponukou lepsich sluzieb, pruznejsim tarifom a pripadne aj zvysenim cien pri podstatnom zvyseni kvality (nepohrdnem samozrejme ani dotaciami od statu)
po druhe: v Europe su urcite viac ako 2 mesta s 1000 mm rozchodom a vyrabaju sa aj nove elektricky, napr. http://www.siemens.com/page/1,3771,22362-0-18_3_22362-0,00.html (vsimli ste si rozchod v Baseli na fotkach uverejnenych na tejto stranke?)
Spectre: prestan sa hrat na "Mr. Zahadneho" a povedz nam teda co sa v noci stalo ? Hlavne ma zaujima Marecek, nakolko ho dost dobre poznam. Co zas kua spravil ???
Zdravim vas vsetkych v novom roku a mam jednu prosbu: potrebujem info o MHD v Nitre (vozovy park, siet,vykony atd.). Poradte mi,kde to mam najst, na inete som zatial nenasiel nic.
Martin> Takže na stránke ZF som sa dozvedel, že ten typ je Ecomat-II. Má sa to líšiť inteligentným elektronickým riadením. Ja by som však ajtak preistotu veril osvedčeným trojstupňovým VOITHkám. Keby to malo jazdiť aj medzimestskejšie linky, až v tom prípade by som tam dal typy 5HP...., alebo 6HP.... od ZF
///Predovšetkým však///
BigMacovi > Aby nemal už žiadne polámané pantografy na Silvestra
Šarkanovi > Aby menej chlastal a nerobil zle ostatným vodičom so záujmom o prácu
Draganovi > Aby sa vystríhal pred podnapitým Šarkanom
(Múdrejší pochopili, že sa jedná prevažne o zhrnutie udalostí dnešného rána a včerajšej noci)
TBC: To je obycajny rozchod, nie nabozenstvo! Mimochodom, nevsimol som si, ze by medzi nami zastancami normalneho rozchodu boli nabozensky fanatici. (Na druhej strane musim priznat, ze vacsina zastancov metroveho rozchodu tiez pouziva rozumne argumenty.) Sorry, ak to niekomu pripada "offensive", ale mne tak pripada hlaska, ze "radsej metro" (ked uvazim, ze metro po slovensky znamena jeden velky tunel).
BTW prajem vsetkym vsetko najlepsie v roku 2002 a Ustrednym Dielnam priliv novych, usilovnych pracovnikov.
Prajem vsetkym stastny, vesely a uspesny novy rok 2002, vodicom aby nemali ziadne nehody a trable s cestujucimi ani dispecermi, dispecerom, aby nemali trable s vodicmi, cestujucim, aby im spoje chodili nacas ... Dopravnemu Podniku, aby dostal viac penazi na prevadzku a aj udrzbu a vobec vsetkym len to dobre :-))
West> 1000ka ma vyhodu v oblukoch, ked sa zamyslis nat tym ako konstrukcne elektrickovy podvozok vyzera, ako tam posobia sily pri prejazde oblukom a co sa tam vsetko deje, tak aj zistis ze preco to tak je. Preto ked sa stavali napriklad lesne zeleznice, tak bola snaha spravit co najmensi rozchod (ale tiez okrem vyhod zmensenie rozchodu ma aj nevyhody - a to napriklad stabilitu a nik ma nepresvedci ze nie, takze zvoleny rozchod bol zvycajne neakym kompromisom). Moj postoj ku zmene rozchodu je myslim uz znamy, takze sa tu dalej k teme rozpisovat nebudem :-))
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
West> Okrem ineho bola debata napriklad aj o tom, ze ak by sa siel radikalne obnovit vozovy park (t.j. nakupit nove vozy), tak ak by sme nakupovali vozy pre rozchod 1435 mm a prerabali rozchod trati, mozno by sme na tom este aj usetrili, ale urcite neprerobili (lebo ako vedlajsi efekt by bolo ze by boli opravene trate:-)) ako keby sme sa rozhodli nakupit nove vozy pre rozchod 1000 mm. A to tu teraz nie je ani tak o tom, ze ci sa ma v lete spravit vyluka a zmenit rozchod, ale ze s akym sposobom by sa mali elektricky rozvijat. A dalsi rozvoj na 1435 by priniesol citelne znizenie nakladov tak pri zriadovani ako aj prevadzke. Dufam ze sa tu so mnou nezacne este niekto hadat ze naco rozvijat elektricky :-))