Reply on: BMko #45515:
Tiež myslím. Len by som ešte vymenil 5 a 9 v centre, takže3 Rača-Obchodná-Špitálska-Ružinov
5 Dúbravka-Šafko-Špitálska-Rača
9 Dúbravka-Tunel-Obchodná-Ružinov
Tým by mal prestupný bod pri Hydroconsulte opodstatnenie. V súčasnosti nemá (kto chce ísť z Rače na stanicu, prestúpi na Račku na A/Tbus, zato kto chce ísť z Rače na Špitálsku, bude musieť až na Legionársku a prestupovať tam - pravda, okrem špičky cez školský rok, vtedy bude mať 17-ku).
Inak ten materiál do MZ zďaleka nie je taký zlý, ako som sa obával. Len na jeden drobný detail zabudli - že do obslužnosti račianskej radiály by mali zarátať nielen električky, ale aj to, že zrušia 59-ku ("školské spoje" - dva za deň ???). Ak predpokladáme nasadenie K2 na 3 a súpravy na 5 a 17 (čomu nasvedčujú uvádzané percentá), tak dostaneme pokrytie v rannej špičke 89% a nie 111%.
Ámos Keynes
V súčasnosti jazdí po meste v ranej špičke cca 700 vozidiel. Revízorov je tuším 25. Takže odporúčanie by malo byť zvýšiť počet revizorov na 15% počtu vozidiel vo výprave, neskôr by stačilo 10 - 12%.
Tento krok by mal dva efekty. Buď by sme vyhnali čiernych pasažierov z vozidiel a platiaci by sa menej tlačili, čiže by boli spokojnejší a aj spotreba by bola nižšia
alebo by sme prinútili čiernych pasažiarov platiť cestovné čím by sa zvýšili tržby.
Taktiež zabudli zmeniť na zastávky na znamenie také ako:
Stará Ivánska, oboje Krčace (dielne by museli doplniť všetky električky cinkátkami), takmer všetky zastávky v Jarovciach, Rusovciach a Čunove a mnoho ďalších. Ale hádam neskončili.
MiU Petržalka ak je nespokojná mala prebytok 24mil, môže si teda zaplatiť posilnenie, hlavne sedla (na špičku by zrejme neboli vozilá) a to o 630.000 vzkm.