West> 1000ka ma vyhodu v oblukoch, ked sa zamyslis nat tym ako konstrukcne elektrickovy podvozok vyzera, ako tam posobia sily pri prejazde oblukom a co sa tam vsetko deje, tak aj zistis ze preco to tak je. Preto ked sa stavali napriklad lesne zeleznice, tak bola snaha spravit co najmensi rozchod (ale tiez okrem vyhod zmensenie rozchodu ma aj nevyhody - a to napriklad stabilitu a nik ma nepresvedci ze nie, takze zvoleny rozchod bol zvycajne neakym kompromisom). Moj postoj ku zmene rozchodu je myslim uz znamy, takze sa tu dalej k teme rozpisovat nebudem :-))
...je pravda, ako tu mnohi uviedli, ze firmy, ak bude zaujem, budu robit aj vozy na 1000ku, ale pokial viem, tak 1435 je daleko najpouzivanejsia (teda myslim...), teda sa odobera najviac vozov a tieto pravdepodobne budu najlacnejsie (naklady na vyvoj plati (v cene tramvaji) viac dopravnych podnikov).
West