Reply on: 81-71 #44434:
"A firmy majú radšej stavby, kde sa premelie viac penazí, pretože ešte stále platí, že kde je vela penazí, vela sa dá prešustrovat a nakradnut..." Práve preto by sme mali v Bratislave uprednostniť drahší variant výstavby úplne nového NDS, ktorý v konečnom dôsledku pre občanov plošne prinesie omnoho menší efekt ako rozvoj a rozširovanie stávajucej siete. Pretože občania nie sú podstatní, prím hrá stavebná lobby. (A šotouši.)Re #44487 81-71: Len pre šotoušov sovietskeho typu stále nič a nič...
Re #44560 81-71: Čiže treba preliať peniaze z budovania dopravných stavieb, ktoré prinesú osoh aspoň používateľom IAD, na stavby, ktorých osoh bude spočívať len a len vo vyžití sa šotoušov s nickmi ako 81-71, ktorí sa konečne budú môcť povoziť aj v tom ich jedinom meste milovanom zbytočným metrom sovietskeho typu a nebudú tak voči svojim pražským, budapeštianskym či moskovským kolegom trpieť komplexom menejcennosti.
Re #44575 81-71: To máš pravdu, bez kvalitnej MHD sa v Bratislave ďaleko nedostaneme. Otázne však je, čo poslúži občanom lepšie. Či jedna izolovaná radiála nosného systému na celú Petržalku, ku ktorej budeš musieť ľudí zvážať stádom smradobusov alebo trolejbusov, alebo normálna sieť električkových tratí, ktorými sa dostaneš takmer od svojich dverí až po cieľ cesty. Ja som presvedčený o tom, že to bude tá druhá možnosť. Ktorá bude navyše aj výrazne lacnejšia a je rýchlejšie realizovateľná.
Re #44596 81-71: MHD by mohla kľudne chodiť po rozbitých jednoprúdových cestách bez spevneného povrchu, na križovatkách by sa riadili dobrou vôľou jednotlivých vodičov a cez Dunaj by sa vrámci podpory zdravia obyvateľstva výlučne preplavovalo, ZŤP, dôchodcovia a matky s kočíkmi by mali nárok použiť Propeler...
Ostatným sa za výlev ospravedlňujem, vyvracanie tejto demagógie mi popri učení algebry prišlo ako vhodný relax.
Kuku
Btw nevite kde bych se více dozvěděl o historii plánování Bratislavského metra, nějaké dokumenty atd? Díky ?