Ok, ale dokážeš vymenovať iné miliardové stavby pre IAD, ktoré financovalo mesto (v nedávnej minulosti) okrem mosta Košická (keďže ten most je zatiaľ financovaný z pôžičky, ktorú si mesto zobralo, ale ešte nespláca)? Alebo tie necelé dve mld. na jedinú stavbu (most) sú tie o ktorých hovoríš ako miliardy dávané mestom na dopravné stavby?
81-71: dalsou chybickou krasy DPP Metra je zalostne nizka kapacita linky C. Praha ma vsak pre metro silny argument: dostatocne vela ludi na to, aby si (primerane) kapacitne dokazal vytazit 5 vozovy vlak pri stale prijatelnom (10min.) intervale aj v skorych rannych a neskorych vecernych hodinach. Mimochodom dalsi prazsky metrokiks je koncepcia novych suprav M1: Nie su variabilne spriahatelne tak, ako boli stare Ečs a 81-71. Z nich si v pripade mimospickovej potreby teoreticky vyziskal aj vlak 2vozovy.
prepač, nie si v obraze a rad ta do neho dostanem. Totiž, vela ludí na iMHD má tak trošku čudne prepočty a tvrdia, že skoro všade stačí elina. To by si musel čítat hodne príspevkov o bratislavskom metre, ktoré sa po revolucii v roku 1989 prestalo stavat po spoločenských zmenách. Ja napr. tvrdím, že planovana trasa B Petržalka-janíkov Dvor po Trnaské Mýto by bola určite plne vytažená, iní tvrdia že nie. Nateraz určite v Prahe nie su až tak vytažené úseky Rajská zahrada, Černý most a taktiež v okolí Radlic. Mne to vysvetlovat nemusíš, ja to vidim do buducna, tie uzemia sa zastavajú, tak ako novobudovana trasa na Letnany a pod. Ja som samozrejme za metro, ja som narážal na ludí s iným názorom. To je na dlhšie.
Ja sa určite necítim také veci hodnotit, no ak by sa malo stavat metro podla zatažovích prepočtov podla podaktorích ludí tu na iMHD, ktorí to majú ako argument proti BA - metru, potom by určite tretina z existujucej siete v Prahe neexistovala....a to že v Prahe su veci idealnejšie ako tu - plný súhlas
81-71: necitim sa byt povolanym posudzovat zatazove smery prazskej MHD, ale aj tam sa zadarilo zopar hrubych kiksov, metro z toho nevnimajuc. Napriklad fatalna facka trolejbusom leta pane 1972, systematicka likvidacia tramvaji v centre po kvetnu 1974, vzita dogma o nutnosti stavet metro jako barak (kryte nadzemne useky na Becku okolo Zlicina a Cerneho mosta i mnoga inych). Ono ani v Materi Urbule nie je vsetko idealne, aj ked idealnejsie ako v hlavnej dedine SR.
81-71: necit sa byt povolanym posudzovat zatazove smery prazskej MHD, ale aj tam sa zadarilo zopar hrubych kiksov, metro z toho nevnimajuc. Napriklad fatalna facka trolejbusom leta pane 1972, systematicka likvidacia tramvaji v centre po kvetnu 1974, vzita dogma o nutnosti stavet metro jako barak (kryte nadzemne useky na Becku okolo Zlicina a Cerneho mosta i mnoga inych). Ono ani v Materi Urbule nie je vsetko idealne, aj ked idealnejsie ako v hlavnej dedine SR.
AAA: A poznas nejaky ziskovy DP? Mam na mysli taky, co zo svojich trzieb zaplati zamestnancov a odvody, obnovi a rozsiri vozovy park, zrekonstruuje trate, postavi nejake tie nove, nevezme ani halier dotacie, vykaze zisk po zdaneni a vyplatí akcionarom tucne dividendy? Popritom ma cestovne vo vyske 1/8 nakladov na gumokol, rodinne zlavy a pri zakupeni predplatneho CL Ti odpusti az 50% voci cestovnemu zakladnemu?
No neviem, ak by to bolo všetko tak stratové, neefektívne, nevýhodné a nevyužívané ludmi asi by to nestavali jedine ak by v Prahe mali o moc horší menežment, dopravných inžinierov, ekonómov...ako v BA, ktorí nevedia dobre analizovat situaciu a robia nevýhodné a stratové veci a navyše stavajú metro tam, kde nebude až tak využité z hladiska cestujúcich. Je to naozaj tak ???
Zdá sa, že je tu veľká debata o MHD v Prahe, tak sa síce trochu neskôr, ale predsa vyjadrím. Všetci hovoria aké je DPP úžasné, ale o tom, aké má obrovské ročné straty sa nehovorí.
Čo sa metra na letisko týka. Podľa argument o prázdnosti súprav v úseku Dejvická - Letisko, nie je veľmi smerodajný, keďže by tu bolo možné zaviesť pásmovú prevádzka, aká je na trati B. Aj ja sa musím stotežniť s argumentom, že B Zličín - Letisko, je oveľa lepšie aj preto, že je to lacnejšie, a aj preto, lebo potom sa budú súpravy Smíchov(Nové Butovice)-Zličín premávať častejšie a zlepší sa obsluha priľahlej oblasti.
V Prahe sa inak podporuje IAD tiež (tunel Mrázovka, obchvat)
Ja vôbec úpravu cien nespochybňujem, mna len zarazila argumentacia s turistami, ktorí predsa Prahe znášajú zlaté vajcia. A neviem prečo vidíš turistov iba z Londýna, Paríža alebo Viedne...ved turisti chodia aj z chudobnejších krajín porovnatelných s ČR, a pre nich to nemusí byt málo. V Londýne si nekúpíš bagetu ale v ČR áno ?
Úprava cien ÁNO, ale prosím, trošku iné argumenty. ?
81-71:
Nevím, proč ti můj argument připadá laciný. To je sice moc hezké, že turisti připsívají do pražské poklady peníze, to nepopírám, ale nemění to nic na tom, že 12Kč je pro ně opravdu,a le opravdu směšně nízkých!!!
Jestli výnosy z jízdného tvořily 20% všech nákladů, bylo nevyhnutelné zdražit a to co tu bylo doposud a bude i nadále, je pořád evropský unikát v obrosvké podpoře města. A já nevidím jediný důvod, proč by turisté (pro které bude i nadále 20 Kč velmi nízkých), neměli platit víc.
O to víc mi připadá laciný názor, že turisté vozí do Prahy peníze, proto jejich cesty do Prahy budeme podrporovat sociálním jízdným v ceně 12 Kč, za což si u sebe doma nekoupí ani bagetu!!!
Bavíme se tu o tom, že se v Praze zdražuje, někteří rádobi populisté, tu uvádějí, že je to příšerné, ačkoliv o situaci nevědí vůbec nic. Já vím, jaké jsou příjmy města a Dp a výdaje.
Další věcí je ta, že všeobecně nejdražší jízdné je vždy v hlavních městech a Praha byla v tomto opačný unikát, byla nejlevnější! Nehledě na to, že životní úroveň v Praze je nejvyšší, že Praha staví metro v řádu několika miliard ročně atd.
80 Kč jízdenka za den v Praze je pro Londýňana jedna přestupní jízdenka na metro.
i ked si spomínal príklad so 4km metra ročne v Prahe, Viedni apod a že Bratislava by mohla ročne postavit tak 1/4 čiže 1km. No, ale ved tam je presne ten problém - odrevolucie sa nepostavil nie že 1 km metra ale ani 1 km električkovej trate !!!!!!!!!!!!! Zato na Most Košická idú obrovské peniaze a neráta sa na nom v konečnom dôsledku ani so žiadnou elektrickou trakciou, t.j. trolejbusmi ani električkami !!!!!!!!!!!!! Vlkom na gumokoloch zase postavili ďalšie asfaltové plochy ponad Dunaj..............
Áno mesto dáva obrovské peniaze iba na gumokolovú dopravu, napr. ako si napísal "most Košická". A vládna garancia neznamená, že to aj štát zaplatí !!!!!!!! ?
Bratislava peniaze má, určite ich má však v absolútnom vyjadrení menej ako väčšie mestá ako Praha, Viedeň. Keď napr. takéto mestá môžu postaviť ročne napr. 4 km metra, Bratislava by mohla štvrtinu, teda 1 km (pri rovnakom rozložení priorít IAD / MHD). Čím menšie mesto, tým väčšie riziko, že sa drahá stavba nezaplatí, aj keby sa zobral výhodný úver.
"Jedna vec je, že mestu nerobí problém dat miliardy pre výstvabu gumukolovej infraštruktúry ale pre NDS áno" - Predpokladám, že pod pojmom NDS myslíš nosný dopravný systém MHD a nie Národnú diaľničnú spoločnosť Podľa mňa mestu robí problém dať miliardy na IAD ... Diaľničné stavby (D1 Viedenská - Prístavný most, D1 Mierová - Senecká, D2 Lamačská - Mlynská dolina vrátane Sitín) sú financované štátom, mesto na ne žiadne prostriedky neposkytuje. Dokonca aj jediná väčšia stavba pre IAD, ktorá patrí mestu je financovaná spolovice zo štátneho rozpočtu a druhá polovica ide z pôžičky so štátnou zárukou.
Vieš dokázať svoje tvrdenie? Môžeš, prosím, vymenovať stavby, na ktoré dalo mesto miliardy?
Po dostavbe D1 a D2 bude s veľkými stavbami pre IAD území Bratislavy na pekných pár rokov pokoj (priority štátu budú v iných častiach SR). Diaľničný tunel popod Karpaty, tunel Bojnická - Lamač, severná tangenta či šiesty most na D4 sú hudbou ďalekej budúcnosti.
presne tak. Bratislava peniaze má, má ich aj štát. Otázne je, kam idú a čo je prioritou...
Prioritou ale asi ostáva IAD (dialničný obchvat, tunel Sitiny - za chvilu další tunel, most Apollo - za chvilu další most - šiesty...). Jedna vec je, že mestu nerobí problém dat miliardy pre výstvabu gumukolovej infraštruktúry ale pre NDS áno. Je zaujímavé, že štát nechce poskytnúť vládnu garanciu na financovanie NDS ale na infraštruktúru gumokolov áno. Ja nevravím, že na tieto stavby nemajú ist peniaze, ale mali by sa rovnomernejšie prerozdelovat aj napríklad pre MHD. Teraz niekto bude namietat, že dialničný tunel a obchvat v Bratislave je potrebný pre celé Slovensko, ja však hovorím, že bez kvalitnej MHD v hl. meste SR, kde je sústredených 99% sídel firiem, ktoré je destináciou číslo 1 pre turistov na Slovensku z čoho má osoh celé Slovensko, sa daleko nedostaneme.
nehnevajte sa na mna, ale porovnavat prahu s bratislavou je mozne, ale len velmi opatrne a rozumne. byvam a pracujem striedavo v obidvoch metropolach. fakt je, ze moj dojem z navratu do BA - mesto, ktore ma (ciste subjektivne) krajsiu atmosferu (okrem zimy) ako praha, tak tento dojem hned v uvode pokazi MHD. zial, je to tak. bije do oci to, ze sa stavaju mosty, rozsiruju cesty a pod., ale MHD nie len ze stagnuje, ale z vonka to vyzera tak, ze degraduje. hm, ano, BA nebola stavana na to, aby po nej jazdil taky pocet aut, ako vidime teraz v uliciach - treba mysliet aj na cesty. ale kazde velke mesto mysli nie len na rychlu a efektivnu dopravu, ale aj na ekologiu a kolorit mesta. auta ekologiu a kolorit narusaju.
praha ma vacsi rozpocet-je vacsia.
brno ma svoj rozpocet - je mensie.
bratislava ma svoj rozpocet a aha... kam idu peniaze. nie ze nie su...otazka je, kam idu.
a zdrazenie cestovneho v prahe? prirodzene a normalne. ja na to mozem povedat iba tolko: "konecne!" uz som sa bal, ze tam nepadol socializmus ;o) a turistom to prekazat nebude. stale budu prekvapeni, ako rychlo sa dopravia kam potrebuju, kuknu co chcu a este sa stihnu vratit a to seeecko na jeden listok - a na europu relativne lacny.
a ceny v BA? hm, no, pravda je, ze jazda na horskej drahe stoji viac.ale z kolotocou aspon mate vacsinou fajn zazitok.
a je super o tom diskutovat, ale co na to ti, ktori za to zodpovedaju???!!! smutny obraz hl.mesta SR.
Tu by som ti oponoval:
")V 75% na základní jízdenku jezdí po Praze turisti, kteří doma platí i částky převyšující 50Kč apod. A nevidím ani jeden důvod, proč bych já měl ze svých daní dotovat jejich směšně nízkou cenu cestování po Praze." Je to smiešne, ved práve Praha je mestom, ktoré získava na turizme obrovské peniaze, fakt obrovské. Samozrejme za úpravu cien v Prahe nič nemám, ale ten tvoj argument je velmi lacný.........
Kuku