Reply on: BigMac #44502:
Preboha ticho!!! Vo fínsko na metán jazdia busy, tak ticho lebo sa začne nová etapa bioplynofikácie. ? Samozrejme, že by bolo lepšie keby to zohrievalo vodu a tou by sa v zime kúrilo a v lete vyhrievalo bazény budúceho aquaparku, ktorý stavajú už 4 roky. Možno, že ho nenazbierajú toľko?! Skús napísať maila na vodárne, prečo to robia tak ako to robia.Keď už sa tu rozoberá Praha, nedá sa mi neopítať, aj keď budem zase označený za Antičecha a čo ja viem čo ešte, ale čo je lepšie? Zdíhať cenu cestovného lístka každoročne postupne, alebo niekoľko rokov nechať cenu cestovného lístku nezmenenú a potom ju zdvihnúť o 66%?
Už z nastolenia otázky je jasný môj názor, veď 75min. lístok stojí/bude stáť v Prahe v prepočte 26,-Sk a to aj keď budem chcieť ísť napríklad 25 minút.
V Bratislave ma hodina stojí 22,- a 30min. ma stojí 18,-. Treba však povedať, že ak budem cestovať viac ako hodinu, bude ma to stáť 44,- a keby som to stihol do 75min. tak v Prahe by ma to stálo stále "len" 26,- (Bratislavské veľkostné pomery však veľa možnosí na cestovanie dlhšie ako 60 min. nedávajú, pokiaľ to nie je imhďák a len tak sa nevozí)
Porsche ?
tr3mp
"Električka je doplnkový dopravný prostriedok" - Električka sama o sebe nie je doplnkový dopravný prostriedok. Jej "doplnkovosť" závisí od úloh všetkých subsystémov MHD. Domáca úloha: Porovnaj úlohu električky v Prahe, Brne, Bratislave a Banskej Bystrici. Je vo všetkých vymenovaných mestách pravdivý Tvoj výrok vyššie? Čo je v uvedených mestách nosným systémom MHD?
"Opäť Praha - Dejvická ulica - jedna preťžená výpadovka - popod električkovú trať idú položiť metro" - Dejvická ulica je pokojná ulička, na ktorej je Divadlo Spejbla a Hurvínka, ale žiadna električka, metro ide už roky kus severnejšie. Zrejme sa Ti táto ulica pletie s Evropskou. Plán (o ktorom zrejme hovoríš) na predĺženie metra A je, avšak nie popod celou výpadovkou, ale "chalupoidou" cez Motol na letisko. Zdôrazňujem, že je to plán, alebo v takejto podobe skôr politická hračka (viac info na príslušných miestach, nechcem to tu celé rozvádzať). A aj to je plán až po dostavbe C do Letňan a výstavbe D-čka, čiže ešte veľa vody pretečie Vltavou do začiatku jeho realizácie.
"Pretože električky v centre mesta pod zemou nikdy nebudú." - Ak nebudú, tak nebudú najmä kvôli peniazom. A ak nebudú peniaze, je dosť pochybné, že bude pod zemou hocičo iné (napr. metro).
"Pretože o tom nikto nič nevie." - To je zdôvodnenie? Alebo vysvetlenie?
Keď už si spomenul Viedeň a Prahu, zisti si, aké majú rozpočty tieto mestá a koľko si môžu dovoliť dávať na dopravné stavby a teda na výstavbu a rozvoj systémov metra či električiek.
Na záver, neviem, či čítaš po sebe to, čo napíšeš, ale mne v niektorých odstavcoch unikal zmysel.