Reply on: kondy #44096:
Ano, o tej matici na 3613 viem (aj o inych veciach - to pokrivene kridlo dveri vyrobili v dielni tym, ze potiahli vozom s otvorenymi dverami a samozrejme ho o cosi zachytili, a inac minule mu uz to kridlo odpadlo uplne, klbik nevydrzal), otec mi to spominal...je to totiz jeho voz
(takze Tvoj kamos bude asi jeho partner)
Momentalne je otec z udrzby uplne nestastny - ulomeny klb radenia na prevodovke privarili tak, ze spiatocku tam vie zaradit snad len on, istym specialnym chvatom, a 4-5 je teraz tam, kde bola 2-3 (a samozrejme pri radeni 1-tky si paku sucha o nohu)... momentalne je voz odstaveny kvoli brzdam (pedal na podlahe, a ono sa to este gulalo)... plynovy pedal sa po pusteni tazko a pomaly vracal (drel bowden), tak to vyriesili tak, ze tam dali silnejsiu strunu, takze clovek slape silou ako na bicykli... od vymeny regulatora plynu je ten voz lenivy az hroza (akosi to nevedia nastavit, a to bol kedysi jeden z najzivsich plynakov, s povodnym regulatorom)... jednoducho zalostna uroven... ? Inac k HN/HN2 - vyrabala to Skodovka, ak sa nemylim, HN bola ich vlastna konstrukcia, inak velmi vydarena, s vybornymi vlastnostami (ved na 9Tr sa pouzivala desatrocia), prave preto sa od Raby v 1993-om vratili ku svojej HN
Takze ak, tak u Skodovky nieco najdes... a mam taky tichy dojem, ze vyvinuli aj HN3, ktoru montovali na 21Tr...Ku trolejbusovym napravam - je to presne to iste, co autobusova naprava, dokonca ani prevodovy pomer nemusi byt iny, zalezi od nominalnych otacok motora - prenos je totiz kardanom od motora do diferaku (a potom samozrejme redukcny prevod v nabojoch kolies), vsetko rovnako ako u busov
Tak tato dvojica to bola.
Andy