Reply on: yale #42851:
"Vzhľadom na nižšiu rýchlosť prepravy systém nebude atraktívny pre cestujúcich z vzdialenejších oblastí Petržalky, ktorí budú naďalej vyhľadávať bližšie autobusové spoje, t.j. navážanie cestujúcich na trasu nosného systému nebude fungovať, celá MHD bude naďalej fungovať ako menej efektívny bod-bod systém." - V prvej fáze výstavby bude atraktivita oboch systémov porovnateľná. Aj po výstavbe NS podľa ÚP budú cestujúci v určitých reláciách jazdiť bez použitia NS, napr. Háje - Ružinov, Háje Košická, použitie NS s výletom cez Hlavnú stanicu by bolo aj pri jeho vyššej rýchlosti zdĺhavejšie. Takisto obyvatelia okrajových častí, napr. západnej časti Dvorov cestujúci do centra alebo do Dúbravka či Karlovej Vsi sa nebudú voziť doplnkovou dopravou k petržalskej radiále NS ale zrejme pod Nový most, resp. cez most Lafranconi autobusovými linkami.
yale
Preto vôbec nepovažujem za škodu, ak by v prvej etape cestujúci z Petržalky prestupovali v meste na iné druhy dopravy v prestupových uzloch. V prípade navrhovanej električky cestujúci budú čakať na jednu z piatich liniek na východzej zastávke, v prípade shuttle systému sa rýchlo dovezú do centra, kde vystúpia, alebo prestúpia na električky či iný druh dopravy dostupný v danom prestupovom uzle - pričom ponuka spojov bude ďaleko širšia. Toto považujem za princíp nosného systému.