Reply on: peter #42598:
dobre, tak mi skus povedat co taky ten tvoj vysnivany autobus stoji a kolko by sa ich asi tak za rok kupilo... potom si skus zratat ze tych autobusov po meste jazdi nieco vyse 500, pokial nechces aby vyzerali ako totalne vraky, tak ich nemozes prevadzkovat na nasich cestach viac ako 10 rokov ani pri neviem akej udrzbe a porovnaj si to s tym kolko autobusov by bolo za rok treba.A skus sa zamysliet nad tym, ako sa ti bude o takych 10 rokov cestovat, ked budes mat sice v meste neakych mozno 15 tvojich vysnivanych volv, ale zato tu bude premavat dalsich 490 vrakov ktore budu o 10 rokov starsie ako su dnes a taktiez si skus zratat pravdeodobnost ze ti na zastavku pride to tvoje zboznovane volvo a nie neaky 25 rokov stary vrak.
Neplatiacich cestujucich by bolo asi najidealnejsie riesit sposobom zverit kontorlu cestovneho neakej externej firme, ktorej by DPB nic neplatil ale by sa zivila z vybranych pokut; cim viac pokut by vyzbierala, tym viac penazi by mala (teda by bola motivovana aby vykonavala co najviac kontrol); pripadne by za obdobnych podmienok mohli fungovat aj jednotlivci (len by ich bolo treba kontrolovat pomocou licencii alebo niecoho podobneho), akurat pri jednotlivcoch je problemom 1. bezpecnost - aby chodili po skupinkach a pripadne s CBSkou, 2. prinutit ich vyhadzovat tebou spominanych bezdakov...
Bezdomovci su (nielen) vo vozidlach MHD problem, ale riesenie typu ze na nich ma striehnut vodic nie je dobre riesenie, vodic moze a ma byt napomocny pri rieseni problemov s bezdakmi, avsak nie je vsemocny; rovnako si napriklad ty chranis byt/auto pred vykradnutim, ale nemozes stale len dohliadat na strazeny objekt a pokial budu vsetcia okolobyvajuci a iduci "slepy" ked budu tvoj byt/auto vykradat, tak ty sa budes moct hoc aj na hlavu postavit a nedokazes sa tomu ubranit...
Na druhej strane, bedzakov by mozno nebolo od veci vytlacit aj von z mesta, nemyslis ?
fero