Reply on: Max #42574:
Neviem, či je možné nazývať dublinské riešenie LUAS nosným systémom, z hľadiska trasovania, či z hľadiska podielu na prepravných výkonoch, myslím, že tam dopravu "nesú" najmä autobusy. V každom prípade má svoje problémy a preto sa v Dubline ide stavať metro (ktorého súčasťou sa môže stať aj LUAS):http://www.dubchamber.ie/press_release.asp?article=385
"The Chamber has welcomed Transport Minister Seamus Brennan's statement that the Metro will eventually take over from LUAS as the major rail transport mode in Dublin, and has urged the Government to proceed as quickly as possible with the Metro construction....
Chamber Chief Executive, Gina Quin, said that while there were many aspects of the current LUAS project which were unsatisfactory, the imperative now was to learn from those mistakes, and press on with the extension of rail transport for the city."
Martin Fundárek
"Do vozidla nemá prístup alebo z prepravy môže byť vylúčená ... osoba, ktorá pre chorobu a mimoriadne znečistenie odevu, alebo z iných dôvodov MÔŽE BYŤ spolucestujúcim na ťarchu."
Z toho podľa mňa vyplýva, že smraďocha možno vylúčiť z prepravy aj bez podnetu od cestujúceho. Toľko teória. V praxi ale vodič nemá šancu zistiť, že niekto taký chce nastúpiť. To by musel každého ošumelo vyzerajúceho ovoniavať.