V skutocnosti (mali by sme brzdam strhnut premie ze porusuju predpisy)
zatvaraju v momente straty ucinku elektrodynamickej brzdy, co sa lisi voz od voza (stav motorov, typ a nastavenie vyzbroje, a tak...) a typicky to byva 2-3km/h
Vidim ze si clovek znaly, preto to neber ako mudrovanie, len ako doplnenie 

(zazil som totiz uz K2, ktora mi po odbrzdeni jednej (!) CB (ostatne, aj KB, boli zavrete) zacala v kopci cuvat - to som hned siel donutra) 

Vševedko
1) Ja som zažil, a to v množstve väčšom než malom, K2, ktoré cúvali v kopci (pri Brestovka, pod stanicou), aj keď boli zaparkované a všetky ČB aj KB im fungovali.
2) To číslo generácie tiež platí len občas - myslím, že len T1-T5.
Mám pocit, že T7 vznikla pred T6, u kĺbových vozov to neplatí vôbec - K1, K2, KT4, KT8. Keď vyprodukovali anakondu, tak sa jej označenie oficiálne dešifrovalo ako KloubováTramvaj8nápravováDvousměrná(rozvor7,5m)2,5mširoká, takže tam tá osmička bola pokusom o nejakú Kryšpínizáciu označenia tramvají:-P.
Re #40603 fobust: No podľa mňa v nich žiadny rozdiel nie je. Akurát, že pôvodná T5 (žiadne A5 vtedy ešte nebolo:-P ) mala tyristorovú výzbroj TV2, budapeštianske obludy T5C5 sú stykačové, bo v Bp. sa to vždy tak robilo a to posledné - 8013 - to som ani netušil, že existuje.
A T6 vo všetkých podobách boli s výzbrojou TV3, akurát tuším T6C5 je TV14. A samozrejme pražský mačkopes T3.6 8600 je tiež TV14 ale to nie je riadna T6.
A mimochodom - v Žumperku sa už pracuje na "nových" bratislavských T6A5 7957 a 7958 (ex-ČKD 0030 a 0032). Budú mať výzbroj T3 ktorá sa vykuchá z modernizovanej pražskej anakondy.