Doplnenie mojho predchadzajuceho: prave som sa bol dozvedel od Sicka, ze tie tlacitka maju uz vsetky 14Tr-ky doinstalovane uz par rokov, je to kdesi na lavom bocnom paneli take hranate, ale nemylil som sa, ze kazdy voz to ma inde :))
Ak teda vodic prestavuje vyhybku sucasnym statim na jazde a mechanickej brzde, moze to byt z dvoch dovodov - zvyk, alebo nefungujuci vyhybkovy odpor/odpalena poistka
Ak teda vodic prestavuje vyhybku sucasnym statim na jazde a mechanickej brzde, moze to byt z dvoch dovodov - zvyk, alebo nefungujuci vyhybkovy odpor/odpalena poistka
Co sa tyka samotneho ovladania kontaktov - kedysi sa to robilo tak, ze sa prechadzalo kontaktom pod jazdou ("plynom") a zaroven vodic pribrzdoval kolesami, aby nezrychloval. Neskor zacali trolikom (pravdepodobne) doinstalovavat to co maju elektricky - vyhybkove tlacitko na paneli - ked ho stlaci, premostia sa zberace malym odporom, takze voz sa tvari voci kontaktu, ako keby tahal motorom. Ale tym tlacitkom som si nie celkom isty. Tot cela alchymia.
Jano