Súhlasím s opatreniami, pokial chcú Dzedzinári peniaze na svoje maštale vziat Bratislave a dochádzat sem za pracou, zabavou a využívat výhody, nech si platia viac za dopravu, nech platia mýto........ÚPLNE SPRÁVNE
Primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský je znepokojený z informácií, podľa ktorých je v posledných dňoch vyvíjaný intenzívny tlak na ministerstvo financií a vládu zmeniť dávnejšie dohodnuté kritériá prerozdeľovania finančných prostriedkov z daní z príjmov fyzických osôb pre mestá a obce.
Ak by sa vyhovelo snahám Združenia miest a obcí Slovenska a údajne tiež Strany maďarskej koalície, veľkostný koeficient Bratislavy, podľa ktorého sa bude počítať podiel hlavného mesta na výnose dane z príjmov fyzických osôb už od budúceho roku, by sa znížil z dohodnutých 2,53 na 2,35. To by znamenalo prepad oproti príjmom hlavného mesta, ktoré malo pôvodne získať v roku 2005, takmer o 400 miliónov korún.
„Pri takomto razantnom zásahu do výnosu dane z príjmov pre Bratislavu, ktorý je kľúčovým zdrojom príjmov miest a obcí, by samospráve hlavného mesta nezostávalo nič iné, ako neúmerne zvýšiť miestne dane obyvateľom Bratislavy, aby boli vôbec zabezpečené základné funkcie a služby mesta. To rozhodne odmietam,“ vyjadril sa A. Ďurkovský.
Proti sú aj všetci ostatní primátori krajských miest, bez rozdielu politickej príslušnosti. Na nedávnom stretnutí klubu krajských miest K8 v Nitre uviedli, že „všetky krajské mestá fungujú ako prirodzené sídla svojich regiónov. Pre svojich obyvateľov, ale rovnako aj pre desaťtisíce občanov, ktorí do miest prichádzajú z okolitých obcí regiónu za prácou, štúdiom či spoločenským životom, zabezpečujú celý rad verejnoprospešných služieb. Tieto služby musia finančne zabezpečovať zo svojich rozpočtov. Túto skutočnosť zohľadňovali aj pôvodne navrhované diferencované kritériá prerozdeľovania finančných prostriedkov z daní z príjmov.“
Bratislava navyše plní celý rad funkcií hlavného mesta, na financovanie ktorých nedostáva a nebude dostávať žiadne dodatočné finančné prostriedky, počnúc starostlivosťou o miestne komunikácie a končiac mestskou hromadnou dopravou.
Za týmito snahami nie je podľa krajských primátorov nič iné, ako dosiahnuť situáciu, keď bude daňové zaťaženie obyvateľov menších obcí, napríklad na základe kritéria ich nadmorskej výšky, minimálne alebo žiadne.
„Ak sa niekde pridá, treba inde ubrať. Ak ministerstvo financií ustúpi tlaku menších obcí, chýbajúce finančné prostriedky zaplatia na zvýšených daniach občania Bratislavy a ďalších veľkých slovenských miest,“ povedal bratislavský primátor.
V tejto súvislosti vyznievajú veľmi rozpačito publikované vyjadrenia popredných predstaviteľov Združenia miest a obcí Slovenska o tom, že tzv. „dobrí“ starostovia nebudú zvyšovať dane a ľudia si majú dobre uvedomiť, koho budú v najbližších komunálnych voľbách voliť.
Primátor A. Ďurkovský podnikne v najbližších dňoch všetky legitímne kroky, aby ministerstvo financií a vláda tomuto falošnému tlaku nepodľahla a schválila nariadenie so spravodlivými kritériami o prerozdelení výnosu dane z príjmov. V opačnom prípade sa celá reforma verejných financií minie svojho strategickému cieľa, ktorým bolo odstránenie dlhoročnej nespravodlivosti a netransparentnosti pri rozdeľovaní štátnych dotácií a zavedenie poriadku, systému a možností plánovania pri financovaní rozvoja miest a obcí na Slovensku.
Ak sa ten koeficient zmení navrhujem tvrdé postihy. Zľavu na MHD poskytovať iba občanom prihláseným v Bratislave na pobyt, záviesť mýtne pre mimobratislavské vozidlá, deti, ktorých rodičia nie sú prihlásený na pobyt v Bratislave neprijať do školskej a predškolskej dochádzky a iné. Tu už končí solidárnosť. Všetko má svoje hranice. ?
A ešte poznám Beus-a, KLF a otec môjho zosnulého spolužiaka bol Beusák. Jazdil na druhej kolóne. Takže dohromady ich je sedem. Aspoň myslím. Dokonca ešte jeden otcov kolega je bývalý Beusák ale toho nepoznám. Vždy si tí dvaja (otcovi kolegovia) nadávajú, keď niečo poserú: "Jak to pracuješ, už nie si v Beuse" ?
Re #38260 pista: No veď ten štadión by mohol byť zamýšlaná hala pre MS v hokeji 2010. Teda ak nám to dajú.
Ámos Keynes:
To se zeptej někoho fundovanějšího. Asi nevýstižnější článek byl v Reflexu. Jezdit Pendolina samozřejmě budou, už na konci t.r. na trase Praha-Děčín. Problém je v tom, že se Alstom vykašlal na české zabezpečovací zařízení a když to přitáhli na naše trati, zjisti, že to spolu nekomunikuje. Na soustavě 3000 V problémy snad nejsou, pro 25 000 V jsou problémy s kolejovými obvody. Alstom vyvýjí s AŽD něco, co má tento problém yvřešit. Tak asi z laického pohledu.
Ja som niekde čítal, už neviem kde, že pravdepodobne to jazdiť ani nebude, lebo to nie je kompatibilné s českými traťami a drážny úrad nemôže dať povolenie. Je to blbosť alebo je na tom čosi pravda?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos Keynes
Re #38260 pista: No veď ten štadión by mohol byť zamýšlaná hala pre MS v hokeji 2010. Teda ak nám to dajú.