Reply on: Cestujuci! Akcia a Reakcia! #37838:
Vážený pán železničiar, rozhodne by sdom si nedovolil dávať za poríklad železnicu na Slovensku! Okrem iného je Vám iste známe, že železničné predpisy zakazujú dať súhlas s odchodom vlaku, pokiaľ nie sú uzatvorené všetky dvere súpravy s výnimkou súprav s centrálnym zatváraním dverí. Napriek tomu po Slovensku jazdia vlaky s rozďavenými dverami, pretože páni konduktori sú leniví sa popri vlaku prejsť a dvere pozatvárať. Rovnako majú maslo na hlave aj červenočapičiari, keďže takýto vlak nesmú vypraviť a napriek tomu ho vypravia.O dodržiavaní čakacích dôb na železnici na Slovensku radšej pomlčím, aby som sa zbytočne nerozčúlil.
Len tak už úplne mimochodom - vlak sa nazýva vlakom aj keď sa skladá aj z jediného motorového vozňa radu M152.0, takže si najprv naštudujte vaše vlastné predpisy (len tak mimochodom, čo tam na tej železnici robíte, keď nie ste schopný ani vypísať formulár príspevku do DF?) a potom kritizujte nedodržiavanie predpisov iných.
Nechcem sa zastávať dotyčného vodiča, bola to jednoznačne jeho chyba ale váš spôsob kritiky a hlavne hádzania vodičov do jedného vreca ma irituje. Ja som robil vodiča 10 rokov, nikdy som nikoho nepovláčil ale pre zmenu si myslím, že všetci železničiari, alebo aspoň veľká väčšina z nich, sú úplní dementi!
Vševedko
Trolejbusy majú blokovanie jazdy ale vodiči si ho vypínajú., pretože pri priemernom IQ vodiča trolejbusu väčšina z nich nie je schopná pochopiť, že je to na ich ochranu a nie na ich buzeráciu. Staršie prevedenia mali koncové vypínače blokovania dverí zaradené priamo v obvode zadávacieho potenciometra jazdy, takže zhoršenie prechodového odporu na vypínači spôsobovalo aj zhoršenie jazdných vlastností vozidla (trhanie jazdy, vynechávanie jazdy). U týchto vozidiel som teda aj ja občas mal blokovanie jazdy vypnuté ale na margo toho som starostlivo sledoval kontrolky uzatvorenia dverí. U novších sérií to bohužiaľ nejaký idiot v Ostrove Socializmu nakreslil tak, že vypnutie blokovania jazdy aktivuje kontrolku dverí, ktorá potom nepretržite signalizuje uzatvorenie dverí!
Najhoršou kapitolou sú autobusy, kde jednak veľa autobusov blokovanie vôbec nemá, veľa autobusov ho má odpojené (legendárni boli technici z TAMu, ktorí pri reklamácii čohokoľvek súvisiaceho s touto funkciou s výkrikom "nema problema" trhali spod prístrojovky príslušné káble a relátka s odôvodnením, že u nich na Balkáne tiež také zbytočnosti nepoužívajú) a okrem toho systém dverí napríklad na vozidlách Karosa radov B/C/LC 7/9xx je pre MHD absolútne bnevyhovujúci a nezaručuje bezepčné uzatvorenie dverí a ich zaistenie v zatvorenej polohe.
Na druhej strane, ako vodič som si vždy dokázal uzatvorenie všetkých dverí a ich neobsadenosť rukami a nohami cestujúcich ukontrolovať, v zastávkach v ľavom oblúku som s kĺbovým vozidlom vždy uprednostňoval "natiahnutie" vozidla pred jeho pristavením tesne k obrubníku. Takéto zastávky sa navyše dajú ošetriť externým zrkadlom a o takéto veci by sa mali starať odborári miesto ožierania sa na schôdzach a vydávania paskvilných tlačovín.
Najhoršiu pozíciu má v tomto smere vodič električky, ktorý má posledné dvere v zužujúcej sa časti vozidla, takže na ne fyzikálne ani nemôže mať výhľad a musí sa plne spoľahnúť na informácie z technických zariadení.
Záverom by som vás všetkých chccel požiadať aby ste rozlišovali privretie a potiahnutie. K privretiu môže dôjsť kedykoľvek a je to z 99% zavinené vlkom, lezúcim do zatvárajúcich sa dverí.
Na druhej strane, neexistuje dôvod k potiahnutiu privretého cestujúceho a je to plné zavinenie vodiča, to sa nedá nič robiť.